    From: sundayman <s...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Chińczycy umieją podobno tylko kopiować
    Date: Sun, 9 Oct 2016 20:37:11 +0200

    > Tylko, że wyjeżdżając, dasz im "legitymację", do zrobienia jeszcze
    > większego pierdolnika, przepraszam wszystkie kobity tam pracujące i
    > uczciwie dające dupy...

    Bo ja wiem ? A może to jest coś w rodzaju "sankcji" ? Czyli zmniejszam
    ilość kasy, którą można przewałkować, i przez to przyspieszam upadek ?
    Tak czy owak, i tak źle i tak niedobrze. Ja naprawdę nie chciałbym
    emigrować. No ale kuśwa - czy mam koniecznie ponosić konsekwencje cudzej
    głupoty ? Ja na wybory chodzę. Zawsze. Bo pamiętam wybory w PRL.
    I nie głosowałem na obecnych psycholi. Skoro obywatelom szkoda było
    czasu, żeby iść zagłosować na cokolwiek innego, albo dali sobie zrobić
    wodę z mózgu "Polską w ruinie" - to może sprawiedliwym jest, żeby
    ponosili konsekwencje ?

    Ale tak się tylko mówi. Mam rodziców w wieku, w którym już nie nadają
    się do wyjazdów. Zostawić ich przecież też nie mogę...
    No ale z drugiej strony - moja mama (>70) stwierdziła kiedyś, że ona
    może żyć za granicą, bo tutaj już i tak nie ma znajomych :)

    > Żeby bardziej obsadzić swoimi. Nie możemy im na to pozwolić. Więc jednak
    > cierpieć, trwać i w mordę lać. (rym wymyślony nieświadomie, ale niech
    > już będzie).

    No więc właśnie - nie wiem czy mi się chce. Historia pokazuje, że
    miejscowy ludek jest specyficzny. Skoro 30 lat umiarkowanej normalności
    nie spowodowało powrotu do rozumu - to może pora dojść do wniosku, że
    "ten typ tak ma" i szkoda czasu na walkę z czymś, czego się nie da
    zmienić ? Wiem, smutne. Ale należy jednak wyciągać wnioski z
    powtarzających się sytuacji...

> [...]
    > dziś go rozumiem. Mnie wyruchano tak ok. 20 lat temu, w ramach darmowego
    > nabycia akcji Tepsy... Chyba, że pokręcenie tak, aby człowiek dostał
    > (chodzi o proporcje) akcji za 10 kPLN, zamiast możliwych ok. 40 kPLN nie
    > jest wyruchaniem zainteresowanych... :P Bo wyruchani zostali nie tylko
    > tepsiarze, ale i pocztowcy, ktorym dostała się część majątku, nie
    > wypracowana przez nich po rozwodzie poczty z Tepsą. (tylko nie wiem, ile
    > procentowo stracili pocztowcy, wiwat Piękny Maryś (AWS))... Chyba
    > odwiedzę Brunona w kiciu i uścisnę mu grabę...

    Po pewnym zastanowieniu byłbym zdania, że choć emocjonalnie popieram
    koncepcję wysłania wszystkich tych nierobów do Allaha, ale w praktyce -
    nic to nie da.
    Przecież to krew z krwi - to emanacja społeczeństwa. Odetniesz 3 głowy -
    wyrosną następne. Dlatego np. pomysły usunięcia superprezesa są imo
    bezsensowne - nic to nie da.

    Mamy niedojrzałe społeczeństwo, które częściowo tkwi w mentalności PRL
    ("zabrać bogatym i oddać biednym czyli mnie !"), częściowo zaś jest
    leniwe i rozlazłe ("nie mam czasu na wybory, muszę zrobić grilla").

    I dopóki to się nie zmieni (a nie zmieni się) to jak widać będziemy
    powtarzać ciągłe nawroty do głupoty. Też rym niezamierzony.