eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyCheaptuning ma to sens? › Re: Cheaptuning ma to sens?
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.interia.pl!not-for-mail
    From: Adam <a...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Cheaptuning ma to sens?
    Date: Wed, 6 Apr 2016 15:09:25 +0200
    Organization: INTERIA.PL S.A.
    Lines: 62
    Message-ID: <ne31q7$qoe$1@usenet.news.interia.pl>
    References: <3...@g...com>
    <ndmq0d$ltl$1@usenet.news.interia.pl>
    <1sy01jl7dcdfc$.1a0om226c45yk$.dlg@40tude.net>
    <ndp9qn$o3g$1@usenet.news.interia.pl>
    <1i01ujwlicfgb.1swm6txdmrnnv$.dlg@40tude.net>
    NNTP-Posting-Host: ent22.internetdsl.tpnet.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: usenet.news.interia.pl 1459948167 27406 83.15.205.22 (6 Apr 2016 13:09:27
    GMT)
    X-Complaints-To: u...@f...interia.pl
    NNTP-Posting-Date: Wed, 6 Apr 2016 13:09:27 +0000 (UTC)
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.3; WOW64; rv:38.0) Gecko/20100101
    Thunderbird/38.6.0
    In-Reply-To: <1i01ujwlicfgb.1swm6txdmrnnv$.dlg@40tude.net>
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2579713
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 2016-04-02 o 23:08, Tomasz Pyra pisze:
    > Dnia Sat, 2 Apr 2016 22:24:57 +0200, Adam napisał(a):
    >
    >> W dniu 2016-04-02 o 14:59, Tomasz Pyra pisze:
    >>> Dnia Fri, 1 Apr 2016 23:42:39 +0200, Adam napisał(a):
    >>>
    >>>> W dniu 2016-04-01 o 21:25, Bolko pisze:
    >>>>> Nadal samochodu nie kupiłem ale mam pytanie :)
    >>>>>
    >>>>> Czy zwiekszenie mocy o z 122 do 135 KM dla octavii ma sens?
    >>>>> I bedzie odczuwalne poza efektem placebo?
    >>>>>
    >>>>
    >>>> Jeśli też zwiększy się moment obrotowy
    >>>
    >>> A to może się nie zwiększyć? :)
    >>>
    >>
    >> Reguluje się balans moc/moment.
    >> Można ustawić bardzo wysoki moment w małym zakresie obrotów, lub
    >> bardziej płaski przebieg momentu, ale w szerokim zakresie.
    >
    > No zupełnie tak nie jest
    >
    > Zwiększenie mocy w jakimś tam punkcie charakterystyki powoduje (i wynika z)
    > dokładnie takiego samego zwiększenia w tym punkcie momentu obrotowego. O
    > dokładnie taki sam stosunek.
    >
    > Dlatego jeśli ktoś powiększył o 2% moc przy 3456 obrotach, to również o 2%
    > powiększył moment obrotowy przy 3456 obrotach.
    > Nigdy więcej i nigdy mniej.
    >
    > To co piszesz to trochę tak jakbyś chciał przyspieszyć w km/h, ale nie
    > przyspieszyć w mph :)
    >
    > Moc i moment obrotowy są wielkościami w różny sposób opisującymi zdolność
    > silnika do wykonywania pracy, powiązanymi ze sobą 1:1 wzorem:
    > moment[Nm] = 9550 * moc[kW] / obroty[rpm]
    > I nigdy żaden silnik, jakichkolwiek czarów by nad nim nie odprawić, z tego
    > wzoru się nie wyłamie.
    >

    Jakoś mi to nie koresponduje z przykładowymi wykresami, choćby tu:

    http://www.gcstuning.pl/wykresy-3

    Ja się takimi rzeczami "bawiłem" za czasów PF125p i Maluchów. Teraz jest
    łatwiej - wystarczy przygotować mapę.
    Ale jestem trochę "za cienki bolek", aby dyskutować dogłębnie na ten
    temat - musiałbym doczytać. Dobrze by było też porobić parę modyfikacji
    i sprawdzić w praktyce.

    Albo wezmę "na warsztat" swojego starego Subaru, którego już ze 3 lata
    wywożę na złom, splanuję głowicę, wymienię tłoki i korbowody i zobaczę,
    co to da. Mogę go też uturbić - ale to już większa robota. Poza tym nie
    wiem, czy automat by to wytrzymał.


    --
    Pozdrawiam.

    Adam

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: