eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaCewka automatu rozrusznikaRe: Cewka automatu rozrusznika
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!opal.futuro.pl!news.internetia.pl!not-f
    or-mail
    From: BartekK <s...@N...org>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Cewka automatu rozrusznika
    Date: Thu, 28 Oct 2010 23:16:36 +0200
    Organization: Netia S.A.
    Lines: 43
    Message-ID: <iacpi4$k64$1@mx1.internetia.pl>
    References: <iaccpi$s16$1@news.onet.pl>
    NNTP-Posting-Host: drut.org
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: mx1.internetia.pl 1288300932 20676 77.252.249.9 (28 Oct 2010 21:22:12 GMT)
    X-Complaints-To: a...@i...pl
    NNTP-Posting-Date: Thu, 28 Oct 2010 21:22:12 +0000 (UTC)
    In-Reply-To: <iaccpi$s16$1@news.onet.pl>
    X-Tech-Contact: u...@i...pl
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 6.1; pl; rv:1.9.2.12) Gecko/20101027
    Thunderbird/3.1.6
    X-Server-Info: http://www.internetia.pl/
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.elektronika:598227
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 2010-10-28 19:44, Waldek pisze:
    > Witam
    > Escort 1,6V16 - rozrusznik odmowil wspolpracy.
    > objawy :
    > - brak odglosu wyrzucania "bendiksa"
    > pomiar opornosci cewki elektromagnesu do masy ~3,5 ohm
    > po dolaczeniu plusa na ostro ok. 8-9A pobor pradu - bez reakcji
    >
    > wstepna diagnoza :
    > albo cewka ma zwarcie miedzyzwojowe i nie wytwarza odpowiedniej indukcji
    > albo zatarty/zapieczony mechanizm wysuwania "bendiksa"
    > Tak czy inaczej raczej nie obejdzie sie bez demontazu
    > ale moze przy okazji ktoś wie jaka powinna byc opornosc
    > w/w cewki ew. jaki powinna brac prad w trakcie pracy rozrusznika ?

    Najpierw trzeba by wiedzieć jak taki bendix jest zrobiony.
    Przeważnie to nie jest 1 cewka, a dwie, połączone tak, że jedna (cieńkim
    drutem, dużo zwojów, prawdopodobnie te twoje 3.5ohm) idzie od
    +sterowania (twoje przyłącze sterujące bendixa cieńszym kabelkiem) do
    masy (obudowy rozrusznika) oraz drugie uzwojenie, dużo grubsze, idące od
    +sterowania do +rozrusznika (za stykami).
    Działa to tak, że:
    - po przekręceniu stacyjki rozrusznik stoi, jego rezystancja prawie
    zero, więc znaczny prąd (1) płynie od +sterowania przez grube uzwojenie,
    przez stojący rozrusznik do masy (oraz niewielki prąd przez drugie
    uzwojenie cieńkie do masy). Elektromagnes wytwarza dużą siłę, która
    przyciąga kotwicę/rdzeń.
    - gdy rdzeń już się ruszy na swoje miejsce, zewrze styki, zasili
    rozrusznik, to prąd potrzebny do utrzymania rdzenia wewnątrz
    elektromagnesu jest niewielki, więc płynie tylko prąd (2) od +sterowania
    do masy, bo grube uzwojenie jest zwarte drugim końcem do +aku

    Brak stukania to brak prądu tego dużego uzwojenia (przeważnie).
    Przyczyny mogą być trzy - przerwane uzwojenie to grube, brak połączenia
    wyjścia bendixa (drugiego styku, tego którego nie widzisz
    prawdopodobnie) z samym rozrusznikiem, lub brak przewodzenia przez sam
    rozrusznik do masy (np upierdzielona szczotka, przepalone uzwojenie
    któreś itp).

    --
    | Bartlomiej Kuzniewski
    | s...@d...org GG:23319 tel +48 696455098 http://drut.org/
    | http://www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=338
    173

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: