eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaCewka automatu rozrusznikaRe: Cewka automatu rozrusznika
  • Data: 2010-10-28 22:23:15
    Temat: Re: Cewka automatu rozrusznika
    Od: "Gejzero SQ3OGX" <g...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]


    Użytkownik "Czarek" <c...@n...fm> napisał w wiadomości
    news:iacrc9$2a50$3@news.mm.pl...
    >W dniu 28-10-2010 23:34, Waldek napisał/a:
    >
    >>
    >> Ok - teraz chyba zatrybilem, ten czerwony gruby jest przykrecony do
    >> "chwytaka" z klema
    >> od dupnej strony sruba. A na moim zdjeciu ten drugi obciety kawalątek
    >> kabla (z drugiej strony)
    >> to jak sie nie myle idzie prosto do alternatora razem z cienkim
    >> niebieskim
    >> ktory jest "przelotowo" na tym uchwycie ponad grubym czerwonym
    >>
    >
    > Dla uzupełnienia - cewka ma dwa zadania:
    >
    > - wysuwa bendix w celu zazębienia z zębatką koła zamachowego
    >
    > następnie
    >
    > - zwiera od wewnątrz miedzianą (czasami ze srebrnymi stykami) płytką te
    > dwie grube śruby, które masz zewrzeć śrubokrętem.
    >
    > -----
    > Po zwarciu śrub śrubokrętem, wirnik zacznie się obracać i chociaż cewka
    > nie przesunie zębatki, to może się ona samoczynnie przesunąć pod wpływem
    > obrotów i poruszyć wałem silnika - dlatego wymagany jest "bieg jałowy"
    > Przyczyną Twoich problemów może być blokada bendixa spowodowana
    > zapieczeniem i ta zabawa ze śrubokrętem może go rozruszać.
    > Ale jak się domyślasz to jest "zabawa" bardzo doraźna i tymczasowa.

    Chyba się dorzucę,

    Cewka ta dokładnie składa się z 2 cewek,
    Jedna nawinięta grubym drutem a druga cieńszym i wiecej zwoi, Gruba jest
    podłaczona miedzy styk załączania rozrusznika (cienki kabel) a drugi jej
    koniec jest podlaczony do grubego kabla idacego do rozrusznika, ta cewka ma
    za zadanie wciągnąc kotwice elektromagnesu i zewrzec grube styki i na tym
    konczy sie jej robota bo po zwarciu stykow, na grubych zaciskach pojawia sie
    +12V, i przez tą cewkę przestaje plynac prad. Druga cewka ciensza o wiekszym
    oporze ale mniejszej sile dzialania jest tez podlaczona do styku sterujacego
    rozrusznika ale drugi koniec ma podlaczony do masy. I ona przytrzymuje juz
    załączony bendix w pozycji roboczej az nie wylaczymy rozruchu.
    Teraz jeżeli jakaś szczotka się zawiesi to gruba cewka nie jest w stanie sie
    uruchomic bo nie ma masy. I koło się zamyka.
    To tak pokrótce.
    Ja się też kiedyś na tym przejechałem, bo myślałem że cewka jest jedna i
    musi dzialac niezaleznie od stanu rozusznika tj, szczotek i całych jego
    "bebechów"...

    Wytarta szczotka moze dawac właśnie taki objaw.

    Gezjero.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: