eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaCewka automatu rozrusznikaRe: Cewka automatu rozrusznika
  • Data: 2010-10-28 21:16:36
    Temat: Re: Cewka automatu rozrusznika
    Od: BartekK <s...@N...org> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    W dniu 2010-10-28 19:44, Waldek pisze:
    > Witam
    > Escort 1,6V16 - rozrusznik odmowil wspolpracy.
    > objawy :
    > - brak odglosu wyrzucania "bendiksa"
    > pomiar opornosci cewki elektromagnesu do masy ~3,5 ohm
    > po dolaczeniu plusa na ostro ok. 8-9A pobor pradu - bez reakcji
    >
    > wstepna diagnoza :
    > albo cewka ma zwarcie miedzyzwojowe i nie wytwarza odpowiedniej indukcji
    > albo zatarty/zapieczony mechanizm wysuwania "bendiksa"
    > Tak czy inaczej raczej nie obejdzie sie bez demontazu
    > ale moze przy okazji ktoś wie jaka powinna byc opornosc
    > w/w cewki ew. jaki powinna brac prad w trakcie pracy rozrusznika ?

    Najpierw trzeba by wiedzieć jak taki bendix jest zrobiony.
    Przeważnie to nie jest 1 cewka, a dwie, połączone tak, że jedna (cieńkim
    drutem, dużo zwojów, prawdopodobnie te twoje 3.5ohm) idzie od
    +sterowania (twoje przyłącze sterujące bendixa cieńszym kabelkiem) do
    masy (obudowy rozrusznika) oraz drugie uzwojenie, dużo grubsze, idące od
    +sterowania do +rozrusznika (za stykami).
    Działa to tak, że:
    - po przekręceniu stacyjki rozrusznik stoi, jego rezystancja prawie
    zero, więc znaczny prąd (1) płynie od +sterowania przez grube uzwojenie,
    przez stojący rozrusznik do masy (oraz niewielki prąd przez drugie
    uzwojenie cieńkie do masy). Elektromagnes wytwarza dużą siłę, która
    przyciąga kotwicę/rdzeń.
    - gdy rdzeń już się ruszy na swoje miejsce, zewrze styki, zasili
    rozrusznik, to prąd potrzebny do utrzymania rdzenia wewnątrz
    elektromagnesu jest niewielki, więc płynie tylko prąd (2) od +sterowania
    do masy, bo grube uzwojenie jest zwarte drugim końcem do +aku

    Brak stukania to brak prądu tego dużego uzwojenia (przeważnie).
    Przyczyny mogą być trzy - przerwane uzwojenie to grube, brak połączenia
    wyjścia bendixa (drugiego styku, tego którego nie widzisz
    prawdopodobnie) z samym rozrusznikiem, lub brak przewodzenia przez sam
    rozrusznik do masy (np upierdzielona szczotka, przepalone uzwojenie
    któreś itp).

    --
    | Bartlomiej Kuzniewski
    | s...@d...org GG:23319 tel +48 696455098 http://drut.org/
    | http://www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=338
    173

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: