eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaCewka WN i świece
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 21

  • 11. Data: 2012-10-30 11:00:31
    Temat: Re: Cewka WN i świece
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Robert Wańkowski" napisał w wiadomości grup
    >Dlaczego a samochodach jedna cewka zasila dwie świece?
    >Z powodu mniejszych zakłóceń?

    Z oszczednosci.
    Nie chcialo sie dawac rozdzielacza, nie chcialo sie dawac 4 (czy tam
    6/8 cewek).

    rozwiazanie chyba zreszta calkiem dobre ... choc nigdy nie mialem,
    swiece to wytrzymuja ?

    Na pewno lepsze niz osobne cewki w renault :-)

    >Bo prąd nie płycie po masie od cewki do świec.
    >Cewka WN nie jest podłączona do masy. Tylko jej końce podłączone są
    >dwóch świec.
    >Z drugiej strony jednak płynie ten prąd WN pomiędzy świecami w
    >głowicy.

    Masa do iskrzenia nie jest potrzebna.

    J.


  • 12. Data: 2012-10-30 11:03:45
    Temat: Re: Cewka WN i świece
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    A jak księgowi zrobili cewkę dla silnika trzycylindrowego? :-)
    Dwie w szereg?

    Robert





  • 13. Data: 2012-10-30 11:11:17
    Temat: Re: Cewka WN i świece
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Waldemar,

    Tuesday, October 30, 2012, 10:49:35 AM, you wrote:

    [...]

    >>> O ile mnie skleroza nie myli, to PF126P, vulgo maluch, miał dwie cewki.
    >> Nie. Miał albio jedna cewkę klasyczną i rozdzielacz albo cewką z dwoma
    >> wyjściami i bez rozdzielacza - kopułka bez wyjsć na aparacie
    >> zapłonowym.
    >>> Zaoszczędzono rozdzielacz. Teraz też coponiektóre pojazdy mają n cewek i
    >>> elektroniczną komutację po stronie NN. Zresztą Syrena i Wartburg też tak
    >>> miały.
    >> Ale co to ma do rzeczy?
    >>> dowód:
    >>> http://www.youtube.com/watch?v=4PNHjQBIspY
    >>> Rozdzielacz WN jest droższy od 1-2 dodatkowych cewek.
    >> Mówimy o układach bezrozdzielaczowych (DIS), z cewkami z dwoma wyjściami.
    >> Rozdzielacz jest przede wszystkim zawodny.
    > No jest. A Robertowi chodziło o to, dlaczego jest jedna cewka. No to
    > napisałem, że niekoniecznie jedna, bo coponiektóre miały ich więcej.

    Robert pytał o jedną cewkę na dwie świece. A nie o ilość bezwzględną
    cewek.

    --
    Best regards,
    RoMan
    Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)


  • 14. Data: 2012-10-30 11:12:22
    Temat: Re: Cewka WN i świece
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Robert,

    Tuesday, October 30, 2012, 11:03:45 AM, you wrote:

    > A jak księgowi zrobili cewkę dla silnika trzycylindrowego? :-)
    > Dwie w szereg?

    Zrobili rozdzielacz albo dali trzy cewki. Wystarczy spojrzeć pod maskę
    samochodu z trzema cylindrami zamiast teoretyzować na grupie.

    --
    Best regards,
    RoMan
    Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)


  • 15. Data: 2012-10-30 11:18:12
    Temat: Re: Cewka WN i świece
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    Użytkownik "RoMan Mandziejewicz"
    > Wystarczy spojrzeć pod maskę
    > samochodu z trzema cylindrami zamiast teoretyzować na grupie.
    Nie poszukam wszystkich silników benzynowych trzycylindrowych.
    Znalazłem Matiza. Ma trzy cewki. Ale ekonomia nie nakazywał by zastosować
    dwie cewki?
    Jedna w szereg dwie świece, druga jedną świecę zasila?

    Robert



  • 16. Data: 2012-10-30 11:26:17
    Temat: Re: Cewka WN i świece
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Robert,

    Tuesday, October 30, 2012, 11:18:12 AM, you wrote:

    >> Wystarczy spojrzeć pod maskę
    >> samochodu z trzema cylindrami zamiast teoretyzować na grupie.
    > Nie poszukam wszystkich silników benzynowych trzycylindrowych.
    > Znalazłem Matiza. Ma trzy cewki. Ale ekonomia nie nakazywał by zastosować
    > dwie cewki?
    > Jedna w szereg dwie świece, druga jedną świecę zasila?

    Oprócz znajomości ekonomii przydaje się tez elementarna znajomość
    mechaniki. W silnikach rzędowych o parzystej ilości cylindrów (w
    widlastych jest to już znacznie trudniejsze) masz pary cylindrów, w
    których w jednym masz koniec wydechu a w drugim koniec sprężania. I w
    takim momencie możesz dac iskrę na dwie świece.

    Silniki 3-cylindrowe, 4-suwowe mają zaplon co 240 stopni i nie ma
    mozliwosci znalezienia pary cylindrów, w których zapłon w jednym nie
    kolidowałby ze ssaniem w drugim. Iskra w czasie ssania, to brutalne
    zatrzymanie silnika i problemy w kolektorze dolotowym.

    Myśle, że dzienną dawkę trollingu wyczerpałeś.

    --
    Best regards,
    RoMan
    Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)


  • 17. Data: 2012-10-30 11:46:08
    Temat: Re: Cewka WN i świece
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    Użytkownik "RoMan Mandziejewicz"
    > Myśle, że dzienną dawkę trollingu wyczerpałeś.
    To nie troling ale dyletanctwo.:-)
    Dzięki za wyjaśnienia.

    Robert




  • 18. Data: 2012-10-30 12:00:41
    Temat: Re: Cewka WN i świece
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "RoMan Mandziejewicz" napisał w wiadomości grup
    >Oprócz znajomości ekonomii przydaje się tez elementarna znajomość
    >mechaniki. W silnikach rzędowych o parzystej ilości cylindrów (w
    >widlastych jest to już znacznie trudniejsze) masz pary cylindrów, w

    w widlastych tez, z nielicznymi wyjatkami.
    Poki nie jest to silnik do rasowego motocykla, to chcesz miec jednak
    zaplony rownomiernie rozlozone.

    A przeciez dawniej mialy rozdzielacz zaplonu, i byl ladny symetryczny.

    >Silniki 3-cylindrowe, 4-suwowe mają zaplon co 240 stopni i nie ma
    >mozliwosci znalezienia pary cylindrów, w których zapłon w jednym nie
    >kolidowałby ze ssaniem w drugim. Iskra w czasie ssania, to brutalne
    >zatrzymanie silnika i problemy w kolektorze dolotowym.

    Niezaleznie od tego - co zrobic z ta jedna nadmiarowa swieca.

    Bo teraz modne silniki GDI/FSI, mozna iskrzyc w trybie ssania :-)


    J.


  • 19. Data: 2012-10-30 12:13:25
    Temat: Re: Cewka WN i świece
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Waldemar Krzok" napisał w
    >O ile mnie skleroza nie myli, to PF126P, vulgo maluch, miał dwie
    >cewki.

    Nie mial.

    >Zaoszczędzono rozdzielacz.

    dopiero w pozniejszej wersji, wtedy dali jedna dwuwyjsciowa cewke.

    >Teraz też coponiektóre pojazdy mają n cewek i elektroniczną komutację
    >po stronie NN. Zresztą Syrena i Wartburg też tak miały.
    >dowód:
    >http://www.youtube.com/watch?v=4PNHjQBIspY
    >Rozdzielacz WN jest droższy od 1-2 dodatkowych cewek.

    No nie wiem czy sie zgodzic ... bo oprocz Syreny i Wartburga byla
    jeszcze masa pojazdow, i prawie wszystkie mialy rozdzielacz a nie N
    cewek.

    Dawniej cewki byly drozsze ? Rozdzielacz byl jest drozszy niz 2 cewki
    ale tanszy niz 3 ?
    W socjalizmie byly tansze ? Przerywacze i kondensatory tez kosztuja ?
    Ustawienie zaplonu na 4 przerywaczach jest niemozliwe, ale w dwusuwie
    to nieistotne ?
    Licencji na kopulki nie mielismy ?

    Hm ... kto pamieta Warszawe - tez chyba miala rozdzielacz ?


    J.


  • 20. Data: 2012-10-30 13:09:53
    Temat: Re: Cewka WN i świece
    Od: g...@s...invalid (Adam Wysocki)

    J.F <j...@p...onet.pl> wrote:

    > Z oszczednosci.

    Też tak myślę. Przykład - Suzuki GSX 750F (swego czasu najtańszy motocykl,
    który leciał ponad 200 km/h) ma (przynajmniej w 2002 r.) jedną cewkę na
    dwie świece, a Suzuki GSX 1300R (Hayabusa) z 2000 r. (starszy rocznik, ale
    dużo wyższa klasa) ma już osobną cewkę dla każdej świecy.

    Oprócz tego ten drugi jest na wielopunktowym wtrysku (pierwszy na gaźnikach)
    i generalnie ma sporo nowsze rozwiązania techniczne niż GSXF, na tym modelu
    Suzuki nie oszczędzało, chociaż np. silnika krokowego przepustnicy nie ma,
    nadal jest manualne ssanie (ale ono tylko uchyla przepustnicę i pozwala
    komputerowi zrobić resztę).

    Kolejny przykład to chińskie skutery, tam jest jeden cylinder, jedna świeca
    i jedna cewka, ale iskra pojawia się co 180 stopni. Koło magnesowe (ciężkie
    koło zamachowe będące przy okazji elementem alternatora) ma wyżłobienie,
    z którego sygnał jest wyłapywany przez cewkę i ona wyzwala iskrę. Nie wiem
    jak jest w jednocylindrowych motocyklach z górnej półki - może tak samo, bo
    w sumie nie wyobrażam sobie inaczej (impulsator musiałby być na rozrządzie).
    Ktoś wie coś więcej?

    > choc nigdy nie mialem, swiece to wytrzymuja ?

    Świece które w GSXF zrobiły 20 tys. km:

    http://motogof.tumblr.com/image/33649994624
    http://motogof.tumblr.com/image/33650107120
    http://motogof.tumblr.com/image/33650131508

    Zwróć uwagę na stan elektrod. Te świece są już do wyrzucenia.

    Nie wiem jak by było jakby była iskra 2x rzadziej.

    --
    Gof
    http://www.chmurka.net/

strony : 1 . [ 2 ] . 3


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: