eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaCewka WN i świeceRe: Cewka WN i świece
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
    atman.pl!news.chmurka.net!not-for-mail
    From: g...@s...invalid (Adam Wysocki)
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Cewka WN i świece
    Date: Tue, 30 Oct 2012 12:09:53 +0000 (UTC)
    Organization: news.chmurka.net
    Lines: 38
    Message-ID: <g...@n...chmurka.net>
    References: <508ee112$0$26710$65785112@news.neostrada.pl>
    <508fa54e$0$26681$65785112@news.neostrada.pl>
    NNTP-Posting-Host: 127.0.0.1
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Complaints-To: abuse-news.(at).chmurka.net
    NNTP-Posting-Date: Tue, 30 Oct 2012 12:09:53 +0000 (UTC)
    User-Agent: tin/2.1.0-20111224 ("Bridgend") (UNIX) (Linux/2.6.38.6-raid (i686))
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.elektronika:637345
    [ ukryj nagłówki ]

    J.F <j...@p...onet.pl> wrote:

    > Z oszczednosci.

    Też tak myślę. Przykład - Suzuki GSX 750F (swego czasu najtańszy motocykl,
    który leciał ponad 200 km/h) ma (przynajmniej w 2002 r.) jedną cewkę na
    dwie świece, a Suzuki GSX 1300R (Hayabusa) z 2000 r. (starszy rocznik, ale
    dużo wyższa klasa) ma już osobną cewkę dla każdej świecy.

    Oprócz tego ten drugi jest na wielopunktowym wtrysku (pierwszy na gaźnikach)
    i generalnie ma sporo nowsze rozwiązania techniczne niż GSXF, na tym modelu
    Suzuki nie oszczędzało, chociaż np. silnika krokowego przepustnicy nie ma,
    nadal jest manualne ssanie (ale ono tylko uchyla przepustnicę i pozwala
    komputerowi zrobić resztę).

    Kolejny przykład to chińskie skutery, tam jest jeden cylinder, jedna świeca
    i jedna cewka, ale iskra pojawia się co 180 stopni. Koło magnesowe (ciężkie
    koło zamachowe będące przy okazji elementem alternatora) ma wyżłobienie,
    z którego sygnał jest wyłapywany przez cewkę i ona wyzwala iskrę. Nie wiem
    jak jest w jednocylindrowych motocyklach z górnej półki - może tak samo, bo
    w sumie nie wyobrażam sobie inaczej (impulsator musiałby być na rozrządzie).
    Ktoś wie coś więcej?

    > choc nigdy nie mialem, swiece to wytrzymuja ?

    Świece które w GSXF zrobiły 20 tys. km:

    http://motogof.tumblr.com/image/33649994624
    http://motogof.tumblr.com/image/33650107120
    http://motogof.tumblr.com/image/33650131508

    Zwróć uwagę na stan elektrod. Te świece są już do wyrzucenia.

    Nie wiem jak by było jakby była iskra 2x rzadziej.

    --
    Gof
    http://www.chmurka.net/

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

  • 30.10.12 17:55 J.F

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: