eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaCewka WN i świece › Re: Cewka WN i świece
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!.POSTED!not-for-mail
    From: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Cewka WN i świece
    Date: Tue, 30 Oct 2012 10:23:14 +0100
    Organization: Squadack
    Lines: 47
    Sender: r...@n...agh.edu.pl
    Message-ID: <4...@p...pl.invalid>
    References: <508ee112$0$26710$65785112@news.neostrada.pl>
    <1...@p...pl.invalid>
    <508ee4a5$0$1310$65785112@news.neostrada.pl>
    <2...@p...pl.invalid>
    <508ee7d2$0$1217$65785112@news.neostrada.pl>
    <4...@p...pl.invalid>
    <a...@m...uni-berlin.de>
    NNTP-Posting-Host: 87-205-121-39.adsl.inetia.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-2
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: news.agh.edu.pl 1351588995 32674 87.205.121.39 (30 Oct 2012 09:23:15 GMT)
    X-Complaints-To: a...@a...edu.pl
    NNTP-Posting-Date: Tue, 30 Oct 2012 09:23:15 +0000 (UTC)
    X-Priority: 3 (Normal)
    In-Reply-To: <a...@m...uni-berlin.de>
    X-Comment-To: Waldemar Krzok
    X-Newsreader: MyGate/2.6.0.171 (http://barin.com.ua/soft/mygate/)
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.elektronika:637330
    [ ukryj nagłówki ]

    Hello Waldemar,

    Tuesday, October 30, 2012, 10:04:43 AM, you wrote:

    >>>>> Na wykonaniu odczepu do masy w połowie uzwojenia?
    >>>> Po co?
    >>> Jak zgnije przewód WN, cewka lub świeca padnie to jeden cylinder przestanie
    >>> pracować. A tak dwa.
    >> Mam Lanosa wyprodukowanego 14 lat temu. Przejechał 257 tysięcy
    >> kilometrów. Ma oryginalne cewki.
    >> Nie widze powodu, dla którego uszkodzenie jednego przewodu w.n. czy
    >> świecy mialoby unieruchomić dwa cylindry na raz. Zarówno przewody jak
    >> i swiece dostają zazwyczaj przebicia a nie przerwy. A i to nie od razu
    >> pełnego.
    >> Na dokładkę wyprowadzenie odczepu masowego nic absolutnie by nie dało,
    >> bo wtedy własnie przebicie powodowałoby marnowanie energii i właśnie
    >> wtedy dwa cylindry by nie działały.
    >> Dla układu z dwoma świecami na cewkę niebezpieczna jest sytuacja
    >> przerwy - a to rzadkie zjawisko.
    >>> Ale to moje przemyślenia. I pewnie powiesz (i będziesz miał rację), że to
    >>> nie sprzęt wojskowy, czy kosmiczny gdzie stosują zwielokrotnienia układów.
    >> Dokładnie. Poza tym - to od dawna projektuja księgowi.
    > O ile mnie skleroza nie myli, to PF126P, vulgo maluch, miał dwie cewki.

    Nie. Miał albio jedna cewkę klasyczną i rozdzielacz albo cewką z dwoma
    wyjściami i bez rozdzielacza - kopułka bez wyjsć na aparacie
    zapłonowym.

    > Zaoszczędzono rozdzielacz. Teraz też coponiektóre pojazdy mają n cewek i
    > elektroniczną komutację po stronie NN. Zresztą Syrena i Wartburg też tak
    > miały.

    Ale co to ma do rzeczy?

    > dowód:
    > http://www.youtube.com/watch?v=4PNHjQBIspY
    > Rozdzielacz WN jest droższy od 1-2 dodatkowych cewek.

    Mówimy o układach bezrozdzielaczowych (DIS), z cewkami z dwoma wyjściami.

    Rozdzielacz jest przede wszystkim zawodny.

    --
    Best regards,
    RoMan
    Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: