  • Data: 2012-03-20 19:06:00
    Temat: Re: Certyfikacja, było: Blad w oprogramowaniu Toyoty przyczyna wypadkow
    Od: Przemek O <p...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2012-03-20 19:47, Andrzej Jarzabek pisze:

    > Przerabialiśmy też skorumpowanych poolityków w rządzie i urzędników, co
    > nie znaczy, że lepiej by nam się żyło w Somalii.

    Zjeżdżasz z tematu. Żeby certyfikaty miały wartość to jednostka
    certyfikująca musiała by być krystalicznie czysta. Tak się nie da, więc
    nie ma sensu dokładać kolejnej regulacji która poza napychaniem kasy w
    kieszenie nielicznych niczego nie zmieni.

    > Ale jakie to ma znaczenie, czy ja znam, czy nie znam? Ja w ogóle mało
    > kogo znam.

    Jeśli wysnuwasz jakieś wnioski to chyba na jakiejś podstawie. Bo jeśli
    ogólnie gdybasz to nie ma sensu cała dyskusja.

    > Nie ma co płakać jak np. ktoś zginie w wypadku samochodowym albo wskutek
    > awarii aparatury medycznej?

    Zginie jeden, drugi, a trzeci już nie kupi tego samochodu albo aparatury
    medycznej. Firma z opinią "zabijacza klientów" nie pociągnie długo na
    rynku. Zresztą uważasz, że aparatura medyczna wykonana przez
    certyfikowanych inżynierów nie może ulec awarii?
    Niemniej w każdej sytuacji osoba pokrzywdzona ma prawo domagać się
    odszkodowania. Jeden z drugim jeśli będzie płacił odszkodowania za błędy
    dostawców po pierwsze z nich zrezygnuje a po drugie zrobi regres roszczeń.
    Postęp wymaga ofiar. Okrutne ale prawdziwe. Tak było od zawsze.

    > I bardzo dobrze, bo naturalną sytuację rynkową mieliśmy na sawannie. Od

    Nie, niedobrze bo owa sztuczna regulacja prowadzi do dyktatu rynkowego i
    ma się to nijak do przytoczonego przez Ciebie przykładu.

    pozdrawiam,
    Przemek O.