eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.rec.foto.cyfrowaCeny foto odleciały w kosmosRe: Ceny foto odleciały w kosmos
  • Data: 2012-03-29 17:03:05
    Temat: Re: Ceny foto odleciały w kosmos
    Od: adal <a...@a...eu> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Lubię sensowne wypowiedzi a ta taka jest.
    Stawiam dużego plusa.
    Przeglądam te tabelki i wyliczenia i świadomość mi rośnie :)
    Pozdrawiam serdecznie.

    PS
    Dziś na targach fotograficznych w Łodzi zatrzymałem się przy stoisku z
    cyfrowymi Hasselblad'ami, dobrze, że nie trzymałem żadnego w ręku bo by
    mi wypadł gdzy usłyszałem ile kosztuje, ale z drugiej strony fajnie w
    ręku leży.



    W dniu 2012-03-28 20:21, Mariusz [mr.] pisze:
    >
    > "Mateusz Ludwin" <n...@s...org> wrote:
    >
    > [...]
    >> Tyle że przy tak dużej wartości jena, Japończycy mogliby po prostu
    >> obniżyć ceny - i tak wyszliby na swoje, bo produkcja sprzętu jest
    >> mocno outsource'owana do krajów III świata.
    >
    >
    > Koszty krańcowe fizycznego wyprodukowania sztuki sprzętu są pewnie
    > dość skromne. Narzucić na to trzeba jednak duże koszty stałe (wyraźnie
    > bardziej znaczące przy niszowej produkcji FF), koszty R&D, koszty
    > patentowe, a także konieczność finansowej gotowości do coraz bardziej
    > zaostrzających się wojen patentowych.
    >
    > Cały problem można też sprowadzić do klienta, który wciąż zadowala
    > się byle czym - daje się łapać na bajery i megapiksele zamiast skupić
    > się na funkcjonalności (wizjer, kółka, guziki, obracany ekran wysokiej
    > rozdzielczości) oraz jakości obrazu (praktycznie jeden parametr:
    > powierzchnia matrycy). Stąd moje tabelki i wyliczenia - żeby zwiększona
    > świadomość płynęła w prosty lud fotograficzny. ;-)
    >
    >
    >
    > Koszt produkcji aparatów z dużymi matrycami, a z dużymi ilościami
    > pikseli jest praktycznie ten sam przy jednakowym rozmiarze produkcji,
    > dlatego dopóki nie wykształcimy sobie milionów świadomych klientów
    > (mówiących: Co tak dużo pikseli? Nie kupię takiego... :)) , to wciąż
    > będziemy tkwić w niszy (do krojenia) "specjalnych" wymagań za
    > specjalną^2 cenę. Inaczej będziemy musieli czekać na absolutnie totalne
    > nasycenie rynku, kiedy już żadne marketingowe tanie sztuczki nie
    > przekonają klienta do kupna piątego czy siódmego aparatu, który jakością
    > obrazu nie różni się wiele od pierwszego nabytku.
    >
    >
    > pozdrawiam
    >
    > Mariusz [mr.]
    >

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: