  • Data: 2012-03-28 20:21:32
    Temat: Re: Ceny foto odleciały w kosmos
    Od: "Mariusz [mr.]" <l...@i...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

    "Mateusz Ludwin" <n...@s...org> wrote:

    [...]
    > Tyle że przy tak dużej wartości jena, Japończycy mogliby po prostu
    > obniżyć ceny - i tak wyszliby na swoje, bo produkcja sprzętu jest
    > mocno outsource'owana do krajów III świata.

    Koszty krańcowe fizycznego wyprodukowania sztuki sprzętu są pewnie
    dość skromne. Narzucić na to trzeba jednak duże koszty stałe (wyraźnie
    bardziej znaczące przy niszowej produkcji FF), koszty R&D, koszty
    patentowe, a także konieczność finansowej gotowości do coraz bardziej
    zaostrzających się wojen patentowych.

    Cały problem można też sprowadzić do klienta, który wciąż zadowala
    się byle czym - daje się łapać na bajery i megapiksele zamiast skupić
    się na funkcjonalności (wizjer, kółka, guziki, obracany ekran wysokiej
    rozdzielczości) oraz jakości obrazu (praktycznie jeden parametr:
    powierzchnia matrycy). Stąd moje tabelki i wyliczenia - żeby zwiększona
    świadomość płynęła w prosty lud fotograficzny. ;-)

    Koszt produkcji aparatów z dużymi matrycami, a z dużymi ilościami
    pikseli jest praktycznie ten sam przy jednakowym rozmiarze produkcji,
    dlatego dopóki nie wykształcimy sobie milionów świadomych klientów
    (mówiących: Co tak dużo pikseli? Nie kupię takiego... :)) , to wciąż
    będziemy tkwić w niszy (do krojenia) "specjalnych" wymagań za
    specjalną^2 cenę. Inaczej będziemy musieli czekać na absolutnie totalne
    nasycenie rynku, kiedy już żadne marketingowe tanie sztuczki nie
    przekonają klienta do kupna piątego czy siódmego aparatu, który jakością
    obrazu nie różni się wiele od pierwszego nabytku.

    pozdrawiam

    Mariusz [mr.]