-
31. Data: 2012-01-19 12:30:05
Temat: Re: Ceny dysków HDD a reklamacje - ale przekręty
Od: Rafal Lukawski <r...@l...pl>
On 2012-01-19 00:22, rs wrote:
> On Wed, 18 Jan 2012 21:56:28 +0100, Rafal Lukawski
> <r...@l...pl> wrote:
>
>>
>>>>
>>>> a cóż się dziwić.. sprawa wydaje się prosta:
>>>> - bierzesz dysk, "złomujesz"i oddajesz pacjentowi 150zł
>>>> - dysk "wyzłomowany" jedzie do Seagate/WD/itp i zostaje wymieniony na nowy
>>>> - sprzedajesz wymieniony dysk po aktualnej cenie 600zł
>>>
>>> zaraz, zaraz, ale np. WD w czasie okresu gwarancyjnego nie zamienia
>>> dysku na nowy (przynajmniej od jakis 4-5 lat), ale na wyremonrowany
>>> (refurbished), co jest zaznaczone na naklejce, na dysku. tego dysku,
>>> wiec, juz nie sprzedasz na cene nowego.<rs>
>>
>> Czort wie co siedzi w środku, równie dobrze mogę to być urządzenia z tej
>> samej taśmy produkcyjnej różniące się tylko i wyłącznie nalepką. Taki
>> zabieg powoduje, że ani producent ani sprzedawca nie daje gwarancji od
>> nowa, tylko kontynuuje poprzednią.
>
> no ale jesli schodzi z tasmy, to dlaczego pisac na nim refurbished?
Względy organizacyjne i ekonomiczne. Nie ma sensu tworzyć oddzielnych
taśm, poza tym producent musi mieć rezerwacje dysków na wymiany. W
różnych krajach reklamacje są różnie uznawane, generalnie sprzedawcom i
producentom opłaca wymieniać się dyski uszkodzone na oznaczane jako
'naprawiane'. Bo takie mogą być. Jeżeli przy okazji są nowe, to klient
na tym nie traci ;)
> <rs>
-
32. Data: 2012-01-19 21:36:02
Temat: Re: Ceny dysków HDD a reklamacje - ale przekręty
Od: "Irokez" <n...@e...pl>
Użytkownik "januszek" <j...@p...irc.pl> napisał w wiadomości
news:slrnjhfgmr.seg.januszek@gimli.mierzwiak.com...
> Irokez napisa?(a):
>> - dysk "wyzłomowany" jedzie do Seagate/WD/itp i zostaje wymieniony na
>> nowy - sprzedajesz wymieniony dysk po aktualnej cenie 600zł
> To nie jest takie proste bo ten nowy dysk moze byc refurbished a na
> pewno ma skrocony okres gwarancji co latwo zweryfikowac.
Dostałem nowego Samsunga HM160HC i gwarancja szła od nowa (3 lata na stronie
samsunga, do 213 roku, reklamacja 2010) - a w/g naklejki (data produkcji)
już się kończyła. Robiłem reklamację przez TELMARK.
Seagate przyszedł refurb ale nie miałem już okazji zweryfikować gwarancji.
--
Irokez
-
33. Data: 2012-01-19 23:38:38
Temat: Re: Ceny dysków HDD a reklamacje - ale przekrety
Od: Michal Kawecki <k...@o...px>
Dnia Thu, 19 Jan 2012 06:49:58 +0000 (UTC), jureq napisał(a):
> Dnia Thu, 19 Jan 2012 00:26:19 +0100, BartekK napisał(a):
>
>> A moje (jako klienta sklepów): wiele razy dostawałem do ręki dyski z
>> takim napisem, różnie sprzedawcy się tłumaczyli, ale zawsze praktycznie
>> "no co pan, przecież widzi pan że on fabrycznie zafoliowany, nowy,
>> sprawny, jest gwarancja przecież, nie wiem co to znaczy refurbiszed, to
>> są nowe dyski" itd. Ale mi to nie przeszkadzało, sprawny dysk to sprawny
>> dysk, byle gwarancja i faktura była, tylko śmiałem się troszkę z
>> radosnego tłumacznenia.
>> A jako klient hurtowni (AB, ABCdata, Action, Pronox) - wielokrotnie
>> dyski przychodziły refurbiszed, mimo że zamawiało się "po prostu dyski"
>> - w jednym wspólnym kartonie były takie i takie. Teraz nie biorę tak
>> dużych ilości jak 3-5 lat temu to nie wiem, ale na przestrzeni 5-10 lat
>> temu - to było nagminne.
>
> A tak z ciekawości: sprawdzał ktoś co o takim "refurbished" mówi SMART?
Sprawdzał. Jest czysty.
A tak a'propos tej dyskusji - na przestrzeni ostatnich dwóch-trzech lat
dostałem kilkanaście dysków Seagate z "zieloną" naklejką i jeszcze mi
żaden nie padł.
--
M.
/odpowiadając na priv zmień px na pl/
-
34. Data: 2012-01-20 09:45:02
Temat: Re: Ceny dysków HDD a reklamacje - ale przekręty
Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
On Wed, 18 Jan 2012, Rafal Lukawski wrote:
[... komuś ...]
> Czort wie co siedzi w środku, równie dobrze mogę to być urządzenia z tej
> samej taśmy produkcyjnej różniące się tylko i wyłącznie nalepką. Taki zabieg
> powoduje, że ani producent ani sprzedawca nie daje gwarancji od nowa, tylko
> kontynuuje poprzednią.
Moment, ale taki zabieg jest co najwyżej możliwy przy sprzedaży
konsumenckiej.
W przypadku sprzedaży niekonsumenckiej przepis KC jest prosty: albo
naprawiają *TWÓJ DYSK*, albo gwarancja biegnie na nowo.
Skąd koncepcja "kontynuacji gwarancji"?
pzdr, Gotfryd
-
35. Data: 2012-01-20 09:49:35
Temat: Re: Ceny dysków HDD a reklamacje - ale przekręty
Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
On Thu, 19 Jan 2012, januszek wrote:
> Irokez napisa?(a):
>
>> - dysk "wyzłomowany" jedzie do Seagate/WD/itp i zostaje wymieniony na nowy
>> - sprzedajesz wymieniony dysk po aktualnej cenie 600zł
>
> To nie jest takie proste bo ten nowy dysk moze byc refurbished a na
> pewno ma skrocony okres gwarancji co latwo zweryfikowac.
Na jakiej podstawie ma mieć skrócony okres gwarancji, skoro przepis
art. 580 KC nie zawiera zapisu "o ile strony nie uzgodnią inaczej"
lub równoważnego?
Akurat gwarancja jest mocno "swobodna", ale z wyłączeniem tego
jednego przypadku: jeśli reklamacja gwarancyjna zostanie uznana,
a rzecz zostanie wymieniona lub objęta "istotną naprawą", termin
gwarancji biegnie od nowa.
Czyli tylko i wyłącznie oddanie (po naprawie) *tego* sprzętu który
był reklamowany pozwala na "kontynuację gwarancji".
No, może poza zakupem konsumenckim, bo akurat ustawy pod ręką
nie mam (ściągać PDFów z sejmu mi się nie chce, niewygodne
do korzystania).
pzdr, Gotfryd
-
36. Data: 2012-01-20 11:20:02
Temat: Re: Ceny dysków HDD a reklamacje - ale przekręty
Od: K <...@...c>
W dniu 18-01-2012 21:14, Irokez pisze:
> Witam
>
> Tu nie ma, ale na pl.soc.prawo jest wątek "cwaniactwo sklepu komputerowego"
>
> W skrócie - dysk oddany na gwaracji, sklep dysk sobie "zutylizował" i
> oddaje cenę zakupu na podstawie... no nie wiem czego bo wątkotwórca
> zgubił dowód zakupu i nie chcieli mu kasy oddać a teraz jednak kasę dają ;)
>
> Ktoś też tak miał?
>
> https://groups.google.com/group/pl.soc.prawo/browse_
frm/thread/3fd5df5e55add1a4?hl=pl#
>
>
sklep odpisal:
"Oddając sprzęt do reklamacji zgodził się Pan z zasadami reklamacji.
Zgodnie z tymi zasadami oddaliśmy Panu pieniądze jakie Pan wydał na
zakup dysku. Dysk aktualnie znajduje się u naszego dystrybutora.
Dystrybutor rozliczył nas fakturą korygującą. Dalsze losy tego dysku
nie są mi znane. Z podiadanej przeze mnei wiedzy wynika, że takie
dyski są utylizowane."
rzecznikiem praw konsumenta, powiedzial mi, ze z uwagi na fakt ze do
dysku nie otrzymalem pisemnej gwarancji, moge skorzystac z niezgodnosci
towaru z umowa.
-
37. Data: 2012-01-22 20:06:41
Temat: Re: Ceny dysków HDD a reklamacje - ale przekręty
Od: "nom" <n...@u...gazeta.pl>
Użytkownik "qwerty" <q...@p...fm> napisał w wiadomości
news:jf8jju$cbj$1@inews.gazeta.pl...
> Użytkownik "nom" napisał w wiadomości grup
> dyskusyjnych:jf8h74$5ki$...@i...gazeta.pl...
>> W tych sklepach co ja kupuję to towary (kody z numerami seryjnymi)
>> skanują/wpisują sobie do komputera i jak przynoszę część do
>> wymiany/naprawy to nie sprawdzają dowodu zakupu, tylko czy mają tą część
>> w ewidencji. Chodzi o to, że można z fakturką/paragonem przynieść dysk z
>> innego sklepu i żadać wymiany. ;-)
>
> Dla sklepu to żadna różnica.
Jak to nie różnica? Po co mają się zajmować dyskiem, którego nie sprzedali,
tracić czas i pieniądze za przesyłkę.
-
38. Data: 2012-01-23 10:11:06
Temat: Re: Ceny dysków HDD a reklamacje - ale przekręty
Od: "qwerty" <q...@p...fm>
Użytkownik "nom" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:jfhq8i$fat$...@i...gazeta.pl...
> Jak to nie różnica? Po co mają się zajmować dyskiem, którego nie sprzedali,
> tracić czas i pieniądze za przesyłkę.
Jakie pieniądze? Sklepy mają umowę, że jak zwracają do hurtowni to nie płacą za
przesyłkę.
-
39. Data: 2012-01-23 10:22:19
Temat: Re: Ceny dysków HDD a reklamacje - ale przekręty
Od: mvoicem <m...@g...com>
(23.01.2012 11:11), qwerty wrote:
> Użytkownik "nom" napisał w wiadomości grup
> dyskusyjnych:jfhq8i$fat$...@i...gazeta.pl...
>> Jak to nie różnica? Po co mają się zajmować dyskiem, którego nie
>> sprzedali, tracić czas i pieniądze za przesyłkę.
>
> Jakie pieniądze? Sklepy mają umowę, że jak zwracają do hurtowni to nie
> płacą za przesyłkę.
Zależy od sklepu i od hurtowni. Zaś na pewno hurtownia nie zwróci im za
czas poświęcony na załatwianie sprawy.
p. m.
-
40. Data: 2012-01-23 10:57:40
Temat: Re: Ceny dysków HDD a reklamacje - ale przekręty
Od: Maciek "Babcia" Dobosz <b...@j...org.pl>
Dnia 2012-01-23, o godz. 11:11:06
"qwerty" <q...@p...fm> napisał(a):
> Jakie pieniądze? Sklepy mają umowę, że jak zwracają do hurtowni to
> nie płacą za przesyłkę.
Sklep (o ile to nie jest większa sieć) ma zwykle dostęp do systemu paru
hurtowni gdzie ma podgląd oferty dla siebie. I tyle. Żadnych
specjalnych umów serwisowych nie ma. Hurtownia wobec niego odpowiada na
ogólnych warunkach. I to że zajmą się elementem który nie sprzedali to
tylko uprzejmość z ich strony. Np. mam znajmoą niewielką firmę która
zajmuje się częściami i serwerami i ponieważ dość często biorę u nich
jakieś rzeczy do montażu/serwisu to akurat serwis dysków które nie oni
sprzedawali też mi załatwiają. Ale jest to tylko uprzejmość z ich
strony.
Zdrówko