eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.comp.pecetCeny dysków HDD a reklamacje - ale przekrętyRe: Ceny dysków HDD a reklamacje - ale przekręty
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!news.inte
    ria.pl!not-for-mail
    From: Rafal Lukawski <r...@l...pl>
    Newsgroups: pl.comp.pecet
    Subject: Re: Ceny dysków HDD a reklamacje - ale przekręty
    Date: Thu, 19 Jan 2012 13:30:05 +0100
    Organization: INTERIA.PL S.A.
    Lines: 33
    Message-ID: <jf92c9$ndj$3@usenet.news.interia.pl>
    References: <4f172838$0$1267$65785112@news.neostrada.pl>
    <jf79tq$spp$1@usenet.news.interia.pl>
    <4f172d55$0$26696$65785112@news.neostrada.pl>
    <p...@4...com>
    <jf7blp$vg3$1@usenet.news.interia.pl>
    <3...@4...com>
    NNTP-Posting-Host: 89-74-60-198.dynamic.chello.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: usenet.news.interia.pl 1326976201 23987 89.74.60.198 (19 Jan 2012 12:30:01
    GMT)
    X-Complaints-To: u...@f...interia.pl
    NNTP-Posting-Date: Thu, 19 Jan 2012 12:30:01 +0000 (UTC)
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; WOW64; rv:9.0) Gecko/20111222
    Thunderbird/9.0.1
    In-Reply-To: <3...@4...com>
    X-Antivirus: avast! (VPS 120119-0, 2012-01-19), Outbound message
    X-Antivirus-Status: Clean
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.comp.pecet:1206681
    [ ukryj nagłówki ]

    On 2012-01-19 00:22, rs wrote:
    > On Wed, 18 Jan 2012 21:56:28 +0100, Rafal Lukawski
    > <r...@l...pl> wrote:
    >
    >>
    >>>>
    >>>> a cóż się dziwić.. sprawa wydaje się prosta:
    >>>> - bierzesz dysk, "złomujesz"i oddajesz pacjentowi 150zł
    >>>> - dysk "wyzłomowany" jedzie do Seagate/WD/itp i zostaje wymieniony na nowy
    >>>> - sprzedajesz wymieniony dysk po aktualnej cenie 600zł
    >>>
    >>> zaraz, zaraz, ale np. WD w czasie okresu gwarancyjnego nie zamienia
    >>> dysku na nowy (przynajmniej od jakis 4-5 lat), ale na wyremonrowany
    >>> (refurbished), co jest zaznaczone na naklejce, na dysku. tego dysku,
    >>> wiec, juz nie sprzedasz na cene nowego.<rs>
    >>
    >> Czort wie co siedzi w środku, równie dobrze mogę to być urządzenia z tej
    >> samej taśmy produkcyjnej różniące się tylko i wyłącznie nalepką. Taki
    >> zabieg powoduje, że ani producent ani sprzedawca nie daje gwarancji od
    >> nowa, tylko kontynuuje poprzednią.
    >
    > no ale jesli schodzi z tasmy, to dlaczego pisac na nim refurbished?

    Względy organizacyjne i ekonomiczne. Nie ma sensu tworzyć oddzielnych
    taśm, poza tym producent musi mieć rezerwacje dysków na wymiany. W
    różnych krajach reklamacje są różnie uznawane, generalnie sprzedawcom i
    producentom opłaca wymieniać się dyski uszkodzone na oznaczane jako
    'naprawiane'. Bo takie mogą być. Jeżeli przy okazji są nowe, to klient
    na tym nie traci ;)


    > <rs>

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: