-
21. Data: 2012-01-19 07:37:00
Temat: Re: Ceny dysków HDD a reklamacje - ale przekręty
Od: "nom" <n...@u...gazeta.pl>
Użytkownik "Mateusz" <m...@v...pl> napisał w wiadomości
news:jf7h2h$5jq$3@node2.news.atman.pl...
>
> w razie zgubienia idzie sie do sklepu i maja prikaz wydac duplikat
>
> potem wyjmuje sie dysk i sklada reklamacje ;)
W tych sklepach co ja kupuję to towary (kody z numerami seryjnymi)
skanują/wpisują sobie do komputera i jak przynoszę część do wymiany/naprawy
to nie sprawdzają dowodu zakupu, tylko czy mają tą część w ewidencji. Chodzi
o to, że można z fakturką/paragonem przynieść dysk z innego sklepu i żadać
wymiany. ;-)
-
22. Data: 2012-01-19 08:03:06
Temat: Re: Ceny dysków HDD a reklamacje - ale przekręty
Od: januszek <j...@p...irc.pl>
Rafal Lukawski napisa?(a):
> Tyle ze przy takim przebiciu cenowym, sprzedawca moze sobie pozwolic na
> to ryzyko.
Dlatego na grupie o prawie poradzilem pytajacemu co powinien zrobic :)
j.
--
http://www.predkosczabija.pl/
"Prędkość zabija. Włącz myślenie!"
-
23. Data: 2012-01-19 08:18:10
Temat: Re: Ceny dysków HDD a reklamacje - ale przekręty
Od: K <...@...c>
W dniu 19-01-2012 08:30, Rafal Lukawski pisze:
>
>>>>
>>>> nie ma sprawy, niech mi dadza moj naprawiony.
>>>
>>> chyba dyskow sie nie naprawia w taki sposob. chyba ze to jakies proste
>>> uszkodzenie. dostajesz wlasnie taki dysk z odzysku. a twoj, za pare
>>> tygodni dostaje inna osoba, ktora sie zglosila ze swoim dyskiem. i tak
>>> dalej.<rs>
>>
>> nie wiem, jak sie naprawia dyski i czy kazdy sie da, ale kiedys juz
>> dostalem dysk po naprawie, byl to seagate 250GB na ATA i dostal poprostu
>> naklejke z zielona ramka. teraz jest problem bo "gwarant zutylizowal"
>> moj dysk i chce mnie wydymac, a ja chce poprostu moj popsuty dysk, lub
>> nowy/naprawiony o tych samych parametrach.
>
> W jaki sposób chce Cię 'wydymac', czy przyjales inny dysk w ramach
> porozumienia stron i potem sie rozmysliles?
>
>
a czy przeczytales dyskusje z pl.soc.prawo ktora watkotworca tu przytoczyl?
nie, nie przyjalem dysku i pozniej sie nie rozmyslilem.
-
24. Data: 2012-01-19 08:18:43
Temat: Re: Ceny dysków HDD a reklamacje - ale przekręty
Od: "qwerty" <q...@p...fm>
Użytkownik "nom" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:jf8h74$5ki$...@i...gazeta.pl...
> W tych sklepach co ja kupuję to towary (kody z numerami seryjnymi)
> skanują/wpisują sobie do komputera i jak przynoszę część do wymiany/naprawy
> to nie sprawdzają dowodu zakupu, tylko czy mają tą część w ewidencji. Chodzi o
> to, że można z fakturką/paragonem przynieść dysk z innego sklepu i żadać
> wymiany. ;-)
Dla sklepu to żadna różnica.
-
25. Data: 2012-01-19 08:20:12
Temat: Re: Ceny dysków HDD a reklamacje - ale przekręty
Od: K <...@...c>
W dniu 18-01-2012 23:28, Mateusz pisze:
> Użytkownik Rafal Lukawski napisał:
>
>> Poza tym dziwie sie /jezeli czegos nie przeoczylem/ dlaczego sklep
>> przyjal bez dowodu zakupu, no ale gdy kupujacy nie dba o swoje prawa
>> (nie przejmuje sie papierkami), to bywa roznie. Poza tym ciezar
>> fiskalizmu spoczywa na sklepie, chyba jednak zachowac paragon niz np.
>> przejmowac sie urzedem skarbowym ;)
>
> warto kupujac brac fakture
>
> w razie zgubienia idzie sie do sklepu i maja prikaz wydac duplikat
>
> potem wyjmuje sie dysk i sklada reklamacje ;)
ale brak paragonu juz nie jest problemem. sprzedawca zszedl z tonu i do
opcji "wymiana w tej samej cenie na inny" oraz "wymiana na drozszy z
doplata" doszla opcja "zwrot pieniedzy i (duplikat?) paragonu"
-
26. Data: 2012-01-19 08:21:41
Temat: Re: Ceny dysków HDD a reklamacje - ale przekre;ty
Od: K <...@...c>
W dniu 19-01-2012 07:49, jureq pisze:
> Dnia Thu, 19 Jan 2012 00:26:19 +0100, BartekK napisał(a):
>
>> A moje (jako klienta sklepów): wiele razy dostawałem do ręki dyski z
>> takim napisem, różnie sprzedawcy się tłumaczyli, ale zawsze praktycznie
>> "no co pan, przecież widzi pan że on fabrycznie zafoliowany, nowy,
>> sprawny, jest gwarancja przecież, nie wiem co to znaczy refurbiszed, to
>> są nowe dyski" itd. Ale mi to nie przeszkadzało, sprawny dysk to sprawny
>> dysk, byle gwarancja i faktura była, tylko śmiałem się troszkę z
>> radosnego tłumacznenia.
>> A jako klient hurtowni (AB, ABCdata, Action, Pronox) - wielokrotnie
>> dyski przychodziły refurbiszed, mimo że zamawiało się "po prostu dyski"
>> - w jednym wspólnym kartonie były takie i takie. Teraz nie biorę tak
>> dużych ilości jak 3-5 lat temu to nie wiem, ale na przestrzeni 5-10 lat
>> temu - to było nagminne.
>
> A tak z ciekawości: sprawdzał ktoś co o takim "refurbished" mówi SMART?
moze nie refurbished, ale naprawiany seagate z nalepka z zielona ramka,
dziala normalnie i smart nie wykazuje zadnych problemow.
-
27. Data: 2012-01-19 08:29:09
Temat: Re: Ceny dysków HDD a reklamacje - ale przekręty
Od: Maciek "Babcia" Dobosz <b...@j...org.pl>
Dnia 2012-01-18, o godz. 21:26:37
Rafal Lukawski <r...@l...pl> napisał(a):
> Poza tym dziwie sie /jezeli czegos nie przeoczylem/ dlaczego sklep
> przyjal bez dowodu zakupu, no ale gdy kupujacy nie dba o swoje prawa
> (nie przejmuje sie papierkami), to bywa roznie.
To zależy od sklepu. Np. mi z jednego serwera padający dysk na 2
miesiące prze upływem 5-letniej gwarancji załatwili bez jakichkolwiek
dowodów zakupu. Wystarczyło sprawdzenie u Seagate że ma jeszcze
gwarancje. Tyle że ja u nich w sumie dość dużo kupuję więc raczej
mnie znają. ;-)
Zdrówko
-
28. Data: 2012-01-19 08:31:57
Temat: Re: Ceny dysków HDD a reklamacje - ale przekręty
Od: Maciek "Babcia" Dobosz <b...@j...org.pl>
Dnia 2012-01-18, o godz. 15:49:40
rs <n...@n...spam.pl> napisał(a):
> zaraz, zaraz, ale np. WD w czasie okresu gwarancyjnego nie zamienia
> dysku na nowy (przynajmniej od jakis 4-5 lat), ale na wyremonrowany
> (refurbished), co jest zaznaczone na naklejce, na dysku. tego dysku,
> wiec, juz nie sprzedasz na cene nowego. <rs>
Na dyskach Seagate nie ma takiej informacji - niektóre są nowe a
niektóre tez nowe ale z zapasu serwisowego i mają zieloną obwódkę wkoło
etykiety. Poza tym mało kto z nabywców wie że takie coś może być i nie
wczytuje się w naklejki. W ostateczności wsadzą dysk do zestawu i nikt
mu naklejki nie obejrzy.
Zdrówko
-
29. Data: 2012-01-19 08:50:59
Temat: Re: Ceny dysków HDD a reklamacje - ale przekręty
Od: Maciek "Babcia" Dobosz <b...@j...org.pl>
Dnia 2012-01-19, o godz. 06:49:58
jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl> napisał(a):
> A tak z ciekawości: sprawdzał ktoś co o takim "refurbished" mówi
> SMART?
Pod ręką mam w jednej maszynie coś takiego po wymianie kilka dni temu:
Model Family: Seagate Barracuda ES.2
Device Model: ST3250310NS
I ma :
09 Power_On_Hours 72
10 Power_Cycle_Count 4
Coby się z grubsza zgadzało bo podłączyłem go w poniedziałek około 9:00
rano ;-) Tylko jak pisałem wcześniej - nie jest "refurbrished" tylko ma
zielona obwódkę wkoło etykiety. Gwarancja na niego biegnie od nowa ale
tylko 3 lata wobec pierwotnych 5.
W sumie procedura "refurbrished" (odnawiane) w warunkach polskich nie
jest chyba w żaden sposób ujęta w przepisach. W USA są to rzeczy
zakupione i oddane do sklepu - to bardzo powszechna procedura. Taka
rzecz - o ile jest rozpakowana z opakowania - jedzie do producenta
który ja czyści, sprawdza, zeruje (o ile trzeba), uzupełnia brakujące
składniki i ponownie pakuje. Taki produkt musi być czytelnie oznaczony
że taką procedurę przeszedł. W sprzedaży jest zwykle 20-30% tańszy niż
urządzenia fabrycznie nowe choć ma te same parametry i gwarancje.
Zdrówko
-
30. Data: 2012-01-19 08:56:43
Temat: Re: Ceny dysków HDD a reklamacje - ale przekręty
Od: Maciek "Babcia" Dobosz <b...@j...org.pl>
Dnia 2012-01-19, o godz. 07:43:22
K <...@...c> napisał(a):
> nie wiem, jak sie naprawia dyski i czy kazdy sie da, ale kiedys juz
> dostalem dysk po naprawie, byl to seagate 250GB na ATA i dostal
> poprostu naklejke z zielona ramka. teraz jest problem bo "gwarant
> zutylizowal" moj dysk i chce mnie wydymac, a ja chce poprostu moj
> popsuty dysk, lub nowy/naprawiony o tych samych parametrach.
Zielona ramka to nie dysk po naprawie a dysk z zasobów gwarancyjnych.
Producent trzyma w magazynie pewien zasób dysków do celów
gwarancyjnych. I możesz dostać nie swój model ale podobny. Np. mi się
zdarzało że dostawałem w ramach gwarancji dyski np. z większym cache
albo dyski o większej pojemności/innej ilości talerzy - po kontakcie ze
mną czy nie spowoduje to problemów technicznych bo zwykle wymieniam
dyski serwerowe i jednostkowo trafiają się problemy jak się miesza
modele w macierzy.
Zdrówko