  • 11. Data: 2012-01-18 23:22:01
    Temat: Re: Ceny dysków HDD a reklamacje - ale przekręty
    Od: rs <n...@n...spam.pl>

    On Wed, 18 Jan 2012 23:53:24 +0100, K <...@...c> wrote:

    >nie ma sprawy, niech mi dadza moj naprawiony.

    chyba dyskow sie nie naprawia w taki sposob. chyba ze to jakies proste
    uszkodzenie. dostajesz wlasnie taki dysk z odzysku. a twoj, za pare
    tygodni dostaje inna osoba, ktora sie zglosila ze swoim dyskiem. i tak
    dalej. <rs>

  • 12. Data: 2012-01-18 23:22:59
    Od: rs <n...@n...spam.pl>

    On Wed, 18 Jan 2012 21:56:28 +0100, Rafal Lukawski
    <r...@l...pl> wrote:

    >Czort wie co siedzi w środku, równie dobrze mogę to być urządzenia z tej
    >samej taśmy produkcyjnej różniące się tylko i wyłącznie nalepką. Taki
    >zabieg powoduje, że ani producent ani sprzedawca nie daje gwarancji od
    >nowa, tylko kontynuuje poprzednią.

    no ale jesli schodzi z tasmy, to dlaczego pisac na nim refurbished?
    <rs>

  • 13. Data: 2012-01-18 23:26:19
    Od: BartekK <s...@N...org>

    W dniu 2012-01-19 00:19, rs pisze:

    > nie zdazylo mi sie, zeby ktorys z dyskow kupionych jako nowy w kompie,
    > obudowie, luzem, OEM czy inny mial taki napis. od jakis pieciu lat
    > kazdy wraca na gwarancji juz jako refurbished.
    > jak jest dysk refurbished to sie jako taki go sprzedaje i pare razy
    > takie dyski tez kupowalem. takie sa moje doswiadczenie.<rs>
    A moje (jako klienta sklepów): wiele razy dostawałem do ręki dyski z
    takim napisem, różnie sprzedawcy się tłumaczyli, ale zawsze praktycznie
    "no co pan, przecież widzi pan że on fabrycznie zafoliowany, nowy,
    sprawny, jest gwarancja przecież, nie wiem co to znaczy refurbiszed, to
    są nowe dyski" itd. Ale mi to nie przeszkadzało, sprawny dysk to sprawny
    dysk, byle gwarancja i faktura była, tylko śmiałem się troszkę z
    radosnego tłumacznenia.
    A jako klient hurtowni (AB, ABCdata, Action, Pronox) - wielokrotnie
    dyski przychodziły refurbiszed, mimo że zamawiało się "po prostu dyski"
    - w jednym wspólnym kartonie były takie i takie. Teraz nie biorę tak
    dużych ilości jak 3-5 lat temu to nie wiem, ale na przestrzeni 5-10 lat
    temu - to było nagminne.

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173

  • 14. Data: 2012-01-18 23:40:52
    Od: rs <n...@n...spam.pl>

    On Thu, 19 Jan 2012 00:26:19 +0100, BartekK <s...@N...org>
    wrote:

> [...]
    >- w jednym wspólnym kartonie były takie i takie. Teraz nie biorę tak
    >dużych ilości jak 3-5 lat temu to nie wiem, ale na przestrzeni 5-10 lat

    no ciekawe historie pan tutaj opowiada. to ja sie juz teraz, w sumie,
    nie dziwie, dlaczego tak czesto ludziska narzekaja na dyski, ze im
    szybko padaja, skoro jako nowe dostaja te z odzysku. smutne. <rs>

  • 15. Data: 2012-01-19 06:43:22
    Od: K <...@...c>

    W dniu 19-01-2012 00:22, rs pisze:

> [...]
    > uszkodzenie. dostajesz wlasnie taki dysk z odzysku. a twoj, za pare
    > tygodni dostaje inna osoba, ktora sie zglosila ze swoim dyskiem. i tak

    nie wiem, jak sie naprawia dyski i czy kazdy sie da, ale kiedys juz
    dostalem dysk po naprawie, byl to seagate 250GB na ATA i dostal poprostu
    naklejke z zielona ramka. teraz jest problem bo "gwarant zutylizowal"
    moj dysk i chce mnie wydymac, a ja chce poprostu moj popsuty dysk, lub
    nowy/naprawiony o tych samych parametrach.

  • 16. Data: 2012-01-19 06:49:58
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Thu, 19 Jan 2012 00:26:19 +0100, BartekK napisał(a):

> [...]
    > - w jednym wspólnym kartonie były takie i takie. Teraz nie biorę tak
    > dużych ilości jak 3-5 lat temu to nie wiem, ale na przestrzeni 5-10 lat

    A tak z ciekawości: sprawdzał ktoś co o takim "refurbished" mówi SMART?

  • 17. Data: 2012-01-19 07:14:34
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Irokez napisa?(a):

    > - dysk "wyzłomowany" jedzie do Seagate/WD/itp i zostaje wymieniony na nowy
    > - sprzedajesz wymieniony dysk po aktualnej cenie 600zł

    To nie jest takie proste bo ten nowy dysk moze byc refurbished a na
    pewno ma skrocony okres gwarancji co latwo zweryfikowac.

    j.

    --
    http://www.predkosczabija.pl/
    "Prędkość zabija. Włącz myślenie!"

  • 18. Data: 2012-01-19 07:24:26
    Temat: Re: Ceny dysków HDD a reklamacje - ale przekre;ty
    Od: Rafal Lukawski <r...@l...pl>

    On 2012-01-19 07:49, jureq wrote:

    > A tak z ciekawości: sprawdzał ktoś co o takim "refurbished" mówi SMART?

    Oczywiscie - nowy. Dziwne byloby gdyby producent pozostawial smieci w
    smart, np. w szczegolnosci o uszkodzonych sektorach etc ;)

  • 19. Data: 2012-01-19 07:25:29
    Od: Rafal Lukawski <r...@l...pl>

    On 2012-01-19 08:14, januszek wrote:
    > Irokez napisa?(a):

    > To nie jest takie proste bo ten nowy dysk moze byc refurbished a na
    > pewno ma skrocony okres gwarancji co latwo zweryfikowac.

    Tyle ze przy takim przebiciu cenowym, sprzedawca moze sobie pozwolic na
    to ryzyko.

  • 20. Data: 2012-01-19 07:30:31
    Od: Rafal Lukawski <r...@l...pl>

> [...]
    > moj dysk i chce mnie wydymac, a ja chce poprostu moj popsuty dysk, lub
    > nowy/naprawiony o tych samych parametrach.

    W jaki sposób chce Cię 'wydymac', czy przyjales inny dysk w ramach
    porozumienia stron i potem sie rozmysliles?