    From: BartekK <s...@N...org>
    Newsgroups: pl.comp.pecet
    Subject: Re: Ceny dysków HDD a reklamacje - ale przekręty
    Date: Thu, 19 Jan 2012 00:26:19 +0100

    W dniu 2012-01-19 00:19, rs pisze:

    > nie zdazylo mi sie, zeby ktorys z dyskow kupionych jako nowy w kompie,
    > obudowie, luzem, OEM czy inny mial taki napis. od jakis pieciu lat
    > kazdy wraca na gwarancji juz jako refurbished.
    > jak jest dysk refurbished to sie jako taki go sprzedaje i pare razy
    > takie dyski tez kupowalem. takie sa moje doswiadczenie.<rs>
    A moje (jako klienta sklepów): wiele razy dostawałem do ręki dyski z
    takim napisem, różnie sprzedawcy się tłumaczyli, ale zawsze praktycznie
    "no co pan, przecież widzi pan że on fabrycznie zafoliowany, nowy,
    sprawny, jest gwarancja przecież, nie wiem co to znaczy refurbiszed, to
    są nowe dyski" itd. Ale mi to nie przeszkadzało, sprawny dysk to sprawny
    dysk, byle gwarancja i faktura była, tylko śmiałem się troszkę z
    radosnego tłumacznenia.
    A jako klient hurtowni (AB, ABCdata, Action, Pronox) - wielokrotnie
    dyski przychodziły refurbiszed, mimo że zamawiało się "po prostu dyski"
    - w jednym wspólnym kartonie były takie i takie. Teraz nie biorę tak
    dużych ilości jak 3-5 lat temu to nie wiem, ale na przestrzeni 5-10 lat
    temu - to było nagminne.

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173