-
11. Data: 2012-01-18 23:22:01
Temat: Re: Ceny dysków HDD a reklamacje - ale przekręty
Od: rs <n...@n...spam.pl>
On Wed, 18 Jan 2012 23:53:24 +0100, K <...@...c> wrote:
>W dniu 18-01-2012 21:49, rs pisze:
>> On Wed, 18 Jan 2012 21:36:37 +0100, "Irokez"<n...@e...pl> wrote:
>>
>>> Użytkownik "Rafal Lukawski"<r...@l...pl> napisał w wiadomości
>>> news:jf79tq$spp$1@usenet.news.interia.pl...
>>>> On 2012-01-18 21:14, Irokez wrote:
>>>
>>>> b) najlepszym sposobem wymiany na nowy jest kontakt z producentem
>>>> Samsung->Seagate
>>>> Seagate->Seagate
>>>> WD->WD
>>>> .. i tak wymieniac.
>>>
>>> zgadza się
>>>
>>>
>>>> Poza tym dziwie sie /jezeli czegos nie przeoczylem/ dlaczego sklep przyjal
>>>> bez dowodu zakupu,
>>>
>>> a cóż się dziwić.. sprawa wydaje się prosta:
>>> - bierzesz dysk, "złomujesz"i oddajesz pacjentowi 150zł
>>> - dysk "wyzłomowany" jedzie do Seagate/WD/itp i zostaje wymieniony na nowy
>>> - sprzedajesz wymieniony dysk po aktualnej cenie 600zł
>>
>> zaraz, zaraz, ale np. WD w czasie okresu gwarancyjnego nie zamienia
>> dysku na nowy (przynajmniej od jakis 4-5 lat), ale na wyremonrowany
>> (refurbished), co jest zaznaczone na naklejce, na dysku. tego dysku,
>> wiec, juz nie sprzedasz na cene nowego.<rs>
>>
>>
>
>nie ma sprawy, niech mi dadza moj naprawiony.
chyba dyskow sie nie naprawia w taki sposob. chyba ze to jakies proste
uszkodzenie. dostajesz wlasnie taki dysk z odzysku. a twoj, za pare
tygodni dostaje inna osoba, ktora sie zglosila ze swoim dyskiem. i tak
dalej. <rs>
-
12. Data: 2012-01-18 23:22:59
Temat: Re: Ceny dysków HDD a reklamacje - ale przekręty
Od: rs <n...@n...spam.pl>
On Wed, 18 Jan 2012 21:56:28 +0100, Rafal Lukawski
<r...@l...pl> wrote:
>
>>>
>>> a cóż się dziwić.. sprawa wydaje się prosta:
>>> - bierzesz dysk, "złomujesz"i oddajesz pacjentowi 150zł
>>> - dysk "wyzłomowany" jedzie do Seagate/WD/itp i zostaje wymieniony na nowy
>>> - sprzedajesz wymieniony dysk po aktualnej cenie 600zł
>>
>> zaraz, zaraz, ale np. WD w czasie okresu gwarancyjnego nie zamienia
>> dysku na nowy (przynajmniej od jakis 4-5 lat), ale na wyremonrowany
>> (refurbished), co jest zaznaczone na naklejce, na dysku. tego dysku,
>> wiec, juz nie sprzedasz na cene nowego.<rs>
>
>Czort wie co siedzi w środku, równie dobrze mogę to być urządzenia z tej
>samej taśmy produkcyjnej różniące się tylko i wyłącznie nalepką. Taki
>zabieg powoduje, że ani producent ani sprzedawca nie daje gwarancji od
>nowa, tylko kontynuuje poprzednią.
no ale jesli schodzi z tasmy, to dlaczego pisac na nim refurbished?
<rs>
-
13. Data: 2012-01-18 23:26:19
Temat: Re: Ceny dysków HDD a reklamacje - ale przekręty
Od: BartekK <s...@N...org>
W dniu 2012-01-19 00:19, rs pisze:
> On Wed, 18 Jan 2012 21:57:25 +0100, BartekK<s...@N...org>
> wrote:
>
>> W dniu 2012-01-18 21:49, rs pisze:
>>> On Wed, 18 Jan 2012 21:36:37 +0100, "Irokez"<n...@e...pl> wrote:
>>>
>>>> Użytkownik "Rafal Lukawski"<r...@l...pl> napisał w wiadomości
>>>> news:jf79tq$spp$1@usenet.news.interia.pl...
>>>>> On 2012-01-18 21:14, Irokez wrote:
>>>>
>>>>> b) najlepszym sposobem wymiany na nowy jest kontakt z producentem
>>>>> Samsung->Seagate
>>>>> Seagate->Seagate
>>>>> WD->WD
>>>>> .. i tak wymieniac.
>>>>
>>>> zgadza się
>>>>
>>>>
>>>>> Poza tym dziwie sie /jezeli czegos nie przeoczylem/ dlaczego sklep przyjal
>>>>> bez dowodu zakupu,
>>>>
>>>> a cóż się dziwić.. sprawa wydaje się prosta:
>>>> - bierzesz dysk, "złomujesz"i oddajesz pacjentowi 150zł
>>>> - dysk "wyzłomowany" jedzie do Seagate/WD/itp i zostaje wymieniony na nowy
>>>> - sprzedajesz wymieniony dysk po aktualnej cenie 600zł
>>>
>>> zaraz, zaraz, ale np. WD w czasie okresu gwarancyjnego nie zamienia
>>> dysku na nowy (przynajmniej od jakis 4-5 lat), ale na wyremonrowany
>>> (refurbished), co jest zaznaczone na naklejce, na dysku. tego dysku,
>>> wiec, juz nie sprzedasz na cene nowego.<rs>
>> A jesteś pewny tego, że nigdy dyski kupowane w sklepach nie miewają
>> napisu refurbished? A dyski w nowych komputerach, wsadzone do środka
>> przed sprzedażą, ich klient nawet nie ogląda...
>
> nie zdazylo mi sie, zeby ktorys z dyskow kupionych jako nowy w kompie,
> obudowie, luzem, OEM czy inny mial taki napis. od jakis pieciu lat
> kazdy wraca na gwarancji juz jako refurbished.
> jak jest dysk refurbished to sie jako taki go sprzedaje i pare razy
> takie dyski tez kupowalem. takie sa moje doswiadczenie.<rs>
A moje (jako klienta sklepów): wiele razy dostawałem do ręki dyski z
takim napisem, różnie sprzedawcy się tłumaczyli, ale zawsze praktycznie
"no co pan, przecież widzi pan że on fabrycznie zafoliowany, nowy,
sprawny, jest gwarancja przecież, nie wiem co to znaczy refurbiszed, to
są nowe dyski" itd. Ale mi to nie przeszkadzało, sprawny dysk to sprawny
dysk, byle gwarancja i faktura była, tylko śmiałem się troszkę z
radosnego tłumacznenia.
A jako klient hurtowni (AB, ABCdata, Action, Pronox) - wielokrotnie
dyski przychodziły refurbiszed, mimo że zamawiało się "po prostu dyski"
- w jednym wspólnym kartonie były takie i takie. Teraz nie biorę tak
dużych ilości jak 3-5 lat temu to nie wiem, ale na przestrzeni 5-10 lat
temu - to było nagminne.
--
| Bartłomiej Kuźniewski
| s...@d...org GG:23319 tel +48 696455098 http://drut.org/
| http://www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=338
173
-
14. Data: 2012-01-18 23:40:52
Temat: Re: Ceny dysków HDD a reklamacje - ale przekręty
Od: rs <n...@n...spam.pl>
On Thu, 19 Jan 2012 00:26:19 +0100, BartekK <s...@N...org>
wrote:
>>> A jesteś pewny tego, że nigdy dyski kupowane w sklepach nie miewają
>>> napisu refurbished? A dyski w nowych komputerach, wsadzone do środka
>>> przed sprzedażą, ich klient nawet nie ogląda...
>>
>> nie zdazylo mi sie, zeby ktorys z dyskow kupionych jako nowy w kompie,
>> obudowie, luzem, OEM czy inny mial taki napis. od jakis pieciu lat
>> kazdy wraca na gwarancji juz jako refurbished.
>> jak jest dysk refurbished to sie jako taki go sprzedaje i pare razy
>> takie dyski tez kupowalem. takie sa moje doswiadczenie.<rs>
>A moje (jako klienta sklepów): wiele razy dostawałem do ręki dyski z
>takim napisem, różnie sprzedawcy się tłumaczyli, ale zawsze praktycznie
>"no co pan, przecież widzi pan że on fabrycznie zafoliowany, nowy,
>sprawny, jest gwarancja przecież, nie wiem co to znaczy refurbiszed, to
>są nowe dyski" itd. Ale mi to nie przeszkadzało, sprawny dysk to sprawny
>dysk, byle gwarancja i faktura była, tylko śmiałem się troszkę z
>radosnego tłumacznenia.
>A jako klient hurtowni (AB, ABCdata, Action, Pronox) - wielokrotnie
>dyski przychodziły refurbiszed, mimo że zamawiało się "po prostu dyski"
>- w jednym wspólnym kartonie były takie i takie. Teraz nie biorę tak
>dużych ilości jak 3-5 lat temu to nie wiem, ale na przestrzeni 5-10 lat
>temu - to było nagminne.
no ciekawe historie pan tutaj opowiada. to ja sie juz teraz, w sumie,
nie dziwie, dlaczego tak czesto ludziska narzekaja na dyski, ze im
szybko padaja, skoro jako nowe dostaja te z odzysku. smutne. <rs>
-
15. Data: 2012-01-19 06:43:22
Temat: Re: Ceny dysków HDD a reklamacje - ale przekręty
Od: K <...@...c>
W dniu 19-01-2012 00:22, rs pisze:
> On Wed, 18 Jan 2012 23:53:24 +0100, K<...@...c> wrote:
>
>> W dniu 18-01-2012 21:49, rs pisze:
>>> On Wed, 18 Jan 2012 21:36:37 +0100, "Irokez"<n...@e...pl> wrote:
>>>
>>>> Użytkownik "Rafal Lukawski"<r...@l...pl> napisał w wiadomości
>>>> news:jf79tq$spp$1@usenet.news.interia.pl...
>>>>> On 2012-01-18 21:14, Irokez wrote:
>>>>
>>>>> b) najlepszym sposobem wymiany na nowy jest kontakt z producentem
>>>>> Samsung->Seagate
>>>>> Seagate->Seagate
>>>>> WD->WD
>>>>> .. i tak wymieniac.
>>>>
>>>> zgadza się
>>>>
>>>>
>>>>> Poza tym dziwie sie /jezeli czegos nie przeoczylem/ dlaczego sklep przyjal
>>>>> bez dowodu zakupu,
>>>>
>>>> a cóż się dziwić.. sprawa wydaje się prosta:
>>>> - bierzesz dysk, "złomujesz"i oddajesz pacjentowi 150zł
>>>> - dysk "wyzłomowany" jedzie do Seagate/WD/itp i zostaje wymieniony na nowy
>>>> - sprzedajesz wymieniony dysk po aktualnej cenie 600zł
>>>
>>> zaraz, zaraz, ale np. WD w czasie okresu gwarancyjnego nie zamienia
>>> dysku na nowy (przynajmniej od jakis 4-5 lat), ale na wyremonrowany
>>> (refurbished), co jest zaznaczone na naklejce, na dysku. tego dysku,
>>> wiec, juz nie sprzedasz na cene nowego.<rs>
>>>
>>>
>>
>> nie ma sprawy, niech mi dadza moj naprawiony.
>
> chyba dyskow sie nie naprawia w taki sposob. chyba ze to jakies proste
> uszkodzenie. dostajesz wlasnie taki dysk z odzysku. a twoj, za pare
> tygodni dostaje inna osoba, ktora sie zglosila ze swoim dyskiem. i tak
> dalej.<rs>
nie wiem, jak sie naprawia dyski i czy kazdy sie da, ale kiedys juz
dostalem dysk po naprawie, byl to seagate 250GB na ATA i dostal poprostu
naklejke z zielona ramka. teraz jest problem bo "gwarant zutylizowal"
moj dysk i chce mnie wydymac, a ja chce poprostu moj popsuty dysk, lub
nowy/naprawiony o tych samych parametrach.
-
16. Data: 2012-01-19 06:49:58
Temat: Re: Ceny dysków HDD a reklamacje - ale przekręty
Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>
Dnia Thu, 19 Jan 2012 00:26:19 +0100, BartekK napisał(a):
> A moje (jako klienta sklepów): wiele razy dostawałem do ręki dyski z
> takim napisem, różnie sprzedawcy się tłumaczyli, ale zawsze praktycznie
> "no co pan, przecież widzi pan że on fabrycznie zafoliowany, nowy,
> sprawny, jest gwarancja przecież, nie wiem co to znaczy refurbiszed, to
> są nowe dyski" itd. Ale mi to nie przeszkadzało, sprawny dysk to sprawny
> dysk, byle gwarancja i faktura była, tylko śmiałem się troszkę z
> radosnego tłumacznenia.
> A jako klient hurtowni (AB, ABCdata, Action, Pronox) - wielokrotnie
> dyski przychodziły refurbiszed, mimo że zamawiało się "po prostu dyski"
> - w jednym wspólnym kartonie były takie i takie. Teraz nie biorę tak
> dużych ilości jak 3-5 lat temu to nie wiem, ale na przestrzeni 5-10 lat
> temu - to było nagminne.
A tak z ciekawości: sprawdzał ktoś co o takim "refurbished" mówi SMART?
-
17. Data: 2012-01-19 07:14:34
Temat: Re: Ceny dysków HDD a reklamacje - ale przekręty
Od: januszek <j...@p...irc.pl>
Irokez napisa?(a):
> - dysk "wyzłomowany" jedzie do Seagate/WD/itp i zostaje wymieniony na nowy
> - sprzedajesz wymieniony dysk po aktualnej cenie 600zł
To nie jest takie proste bo ten nowy dysk moze byc refurbished a na
pewno ma skrocony okres gwarancji co latwo zweryfikowac.
j.
--
http://www.predkosczabija.pl/
"Prędkość zabija. Włącz myślenie!"
-
18. Data: 2012-01-19 07:24:26
Temat: Re: Ceny dysków HDD a reklamacje - ale przekre;ty
Od: Rafal Lukawski <r...@l...pl>
On 2012-01-19 07:49, jureq wrote:
> Dnia Thu, 19 Jan 2012 00:26:19 +0100, BartekK napisał(a):
>
>> A moje (jako klienta sklepów): wiele razy dostawałem do ręki dyski z
>> takim napisem, różnie sprzedawcy się tłumaczyli, ale zawsze praktycznie
>> "no co pan, przecież widzi pan że on fabrycznie zafoliowany, nowy,
>> sprawny, jest gwarancja przecież, nie wiem co to znaczy refurbiszed, to
>> są nowe dyski" itd. Ale mi to nie przeszkadzało, sprawny dysk to sprawny
>> dysk, byle gwarancja i faktura była, tylko śmiałem się troszkę z
>> radosnego tłumacznenia.
>> A jako klient hurtowni (AB, ABCdata, Action, Pronox) - wielokrotnie
>> dyski przychodziły refurbiszed, mimo że zamawiało się "po prostu dyski"
>> - w jednym wspólnym kartonie były takie i takie. Teraz nie biorę tak
>> dużych ilości jak 3-5 lat temu to nie wiem, ale na przestrzeni 5-10 lat
>> temu - to było nagminne.
>
> A tak z ciekawości: sprawdzał ktoś co o takim "refurbished" mówi SMART?
Oczywiscie - nowy. Dziwne byloby gdyby producent pozostawial smieci w
smart, np. w szczegolnosci o uszkodzonych sektorach etc ;)
-
19. Data: 2012-01-19 07:25:29
Temat: Re: Ceny dysków HDD a reklamacje - ale przekręty
Od: Rafal Lukawski <r...@l...pl>
On 2012-01-19 08:14, januszek wrote:
> Irokez napisa?(a):
>
>> - dysk "wyzłomowany" jedzie do Seagate/WD/itp i zostaje wymieniony na nowy
>> - sprzedajesz wymieniony dysk po aktualnej cenie 600zł
>
> To nie jest takie proste bo ten nowy dysk moze byc refurbished a na
> pewno ma skrocony okres gwarancji co latwo zweryfikowac.
Tyle ze przy takim przebiciu cenowym, sprzedawca moze sobie pozwolic na
to ryzyko.
>
> j.
>
-
20. Data: 2012-01-19 07:30:31
Temat: Re: Ceny dysków HDD a reklamacje - ale przekręty
Od: Rafal Lukawski <r...@l...pl>
>>>
>>> nie ma sprawy, niech mi dadza moj naprawiony.
>>
>> chyba dyskow sie nie naprawia w taki sposob. chyba ze to jakies proste
>> uszkodzenie. dostajesz wlasnie taki dysk z odzysku. a twoj, za pare
>> tygodni dostaje inna osoba, ktora sie zglosila ze swoim dyskiem. i tak
>> dalej.<rs>
>
> nie wiem, jak sie naprawia dyski i czy kazdy sie da, ale kiedys juz
> dostalem dysk po naprawie, byl to seagate 250GB na ATA i dostal poprostu
> naklejke z zielona ramka. teraz jest problem bo "gwarant zutylizowal"
> moj dysk i chce mnie wydymac, a ja chce poprostu moj popsuty dysk, lub
> nowy/naprawiony o tych samych parametrach.
W jaki sposób chce Cię 'wydymac', czy przyjales inny dysk w ramach
porozumienia stron i potem sie rozmysliles?