  • 21. Data: 2009-02-12 15:56:52
    Temat: Re: Ceny...czy ja jestem jakis dziwny
    Od: "Grupki" <j...@o...pl>

    > Ty jak biznesmenik ,chciałbyś oczywiście aby było to zrobione gratis
    > albo może dasz 10 zł za instalacje a najlepiej aby ci jeszcze zapłacili
    > że pozwolisz im zainstalować to w twojej posiadłości ....
    Jak nie masz nic madrego to powstrzymaj sie czlowieczku od swoich watpliwych
    madrosci. Zapewne to ty nalezysz do tych biznesmenikow co za wkrecenie
    srubki zazycza sobie 5 tys dolarow albo jeszcze wiecej.

    A tak w temacie to "firma" bedaca podwykonawca i na uslugach innej ktora
    montowala to wszystko w ramach wiekszego projektu zazyczyla sobie za taka
    "usluge" 12 000 PLN (robocizna).

    Glowny wykonawca napisal za to ze musimy u nich zrobic jak nie chcemy
    stracic gwarancji.
    Wszystkie urzadzenia w tej kontroli dostepu nie sa warte 12 tys wiec ja
    osobiscie wole dac to zrobic komus innemu niz nabijac kase zlodziejom. Ale
    niestety jest jeszcze dyrekcja ktora nie ma o niczym pojecia i nie wiadomo
    jak to sie skonczy.
    Poki co odrzucilem ich oferte i zwrocilem sie o szczegolowy kosztorys.
    Zobaczymy co zrobia.

    Pozdrowienia dla tych co odpowiedzieli na temat
    Pozostalych komentatorow i madralinskich nie pozdrawiam

  • 22. Data: 2009-02-12 16:39:22
    Od: "ms" <t...@n...poczta.fm>

    Użytkownik "Grupki" <j...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Jak nie masz nic madrego to powstrzymaj sie czlowieczku od swoich
    > watpliwych madrosci. Zapewne to ty nalezysz do tych biznesmenikow co za
    > wkrecenie srubki zazycza sobie 5 tys dolarow albo jeszcze wiecej.

    ty to masz wybitną wiedze ........... 5tys no..... to zależy w jakim
    samolocie to wkręcamy

  • 23. Data: 2009-02-12 18:20:18
    Od: "Sylwester Łazar" <g...@a...pl>

> [...]
    > stracic gwarancji.
    > Wszystkie urzadzenia w tej kontroli dostepu nie sa warte 12 tys wiec ja

    W tej sytuacji to faktycznie wygląda drogo.
    Jeżeli koszt urządzeń nie jest większy niż wartość zlecenia to jaki sens
    jest mówić o utracie gwarancji?
    Jeszcze jest pewne pytanie:
    Czy koszt urządzeń już zamontowanych + koszt dodatkowych <12 tys.zł.
    Jeśli jest większy to gwarancja może być dla niektórych atutem.
    Jeżeli główny wykonawca straszy taką opcją, to oznacza dwie rzeczy:
    1) Jest pewien lub mu się wydaje, że nikt inny tego nie może zrobić.
    2) Tak, jak koledzy pisali nie chce z jakiś przyczyn tego wykonać lub
    przygotował się do negocjacji i chce zejść z ceną.

    A co to za urządzenia, że utrata gwarancji to taka straszna rzecz?
    Trzeba to policzyć.
    Czy ta firma jest jedynym dystrybutorem tych elementów na Europę lub
    producentem?
    Jeśli nie to utrata gwarancji na sprzęt nie jest taka straszna .
    Jeśli chodzi o gwarancję na montaż - to nie wiem. Zależy od jakości
    wykonania.
    Jeśli kolega się czuje na siłach - to zrobić ofertę i iść do szefa.

    pozdrawiam
    Sylwester Łazar
    http://www.alpro.pl
    i projektowania PCB

  • 24. Data: 2009-02-12 18:27:45
    Od: "Grupki" <j...@o...pl>

    > W tej sytuacji to faktycznie wygląda drogo.
    > Jeżeli koszt urządzeń nie jest większy niż wartość zlecenia to jaki sens
    > jest mówić o utracie gwarancji?
    Tez tak mysle, ale nie dyrakcja ktora ma swoje widzimisie i zero pojecia w
    temacie

    > Jeszcze jest pewne pytanie:
    > Czy koszt urządzeń już zamontowanych + koszt dodatkowych <12 tys.zł.
    > Jeśli jest większy to gwarancja może być dla niektórych atutem.
    Nie jest wiekszy. Zwlaszcza ze calosc sklada sie z kilkunastu urzadzen a ich
    awaryjnosc jest prawie zerowa z doswiadczen innych uzytkownikow

> [...]
    > 2) Tak, jak koledzy pisali nie chce z jakiś przyczyn tego wykonać lub
    > przygotował się do negocjacji i chce zejść z ceną.
    Wykonac moze kazdy. Wiele firm to robi. Tylko w tym przypadku Glowny
    wykonawca straszy wlasnie ta gwaranacja

    > Jeśli kolega się czuje na siłach - to zrobić ofertę i iść do szefa.
    Nie takie rzeczy robilem :) Tyle ze dla znajomych czy rodziny wiec za
    przyslowiowe piwo. Stad moje pytanie na grupie o wycene.
    Oferty skladac nie bede :) Nie w tej firmie

    Pozdrawiam

  • 25. Data: 2009-02-12 18:58:30
    Od: Marcin Łukasik <.marcin.@.milea.pl.>

    Grupki wrote:

> [...]
    > Wszystkie urzadzenia w tej kontroli dostepu nie sa warte 12 tys wiec ja
    > osobiscie wole dac to zrobic komus innemu niz nabijac kase zlodziejom.
    [..]

    Czemu złodziejom? Coś Ci ukradli?
    Po prostu mają wysoką cenę.

    Wiem, jak to boli. U nas w firmie w UK zatrudnili firmę do zrobienia
    okablowania.
    3 gości spędziło 2 dni. OK, kabelków było sporo, bo jakieś 2000 patchy
    eth + 300 fibre (tu nic nie przycinali ani nic -- kupiliśmy gotowe patche).
    Wszystko w jednym pomieszczeniu, w klatce w DC; max. 15m między rackami.

    No i kto zganie ile wzięli za robotę?

    Mi nie dali tego zrobić nawet za 1/3 ceny, mimo tego, że w biurze
    przerabiałem coś podobnego (tyle, że 800 patchy).

    m.

  • 26. Data: 2009-02-12 20:09:37
    Od: "Sylwester Łazar" <g...@a...pl>

    > Tez tak mysle, ale nie dyrakcja ktora ma swoje widzimisie i zero pojecia w
    > temacie
    Wydaje mi się, że kolega się myli.
    1) Nigdy nie należy uważać szefa za durnia.
    2) Kolega 2x już się denerwował na decyzję szefa.
    3) Techniczne aspekty i kosztorysy nie odgrywają roli przy tym zleceniu.
    4) Gdyby ktoś powiedział, że Faraon przepłacił za budowle piramid, bo w tej
    cenie to zamiast jednej mógłby mieć 10 - głowa scięta jak nic :-)
    Powiem tak:
    Wydaje mi się, że szef kolegi głąbem nie jest.
    Skoro jest propozycja, jest zaakceptowana, kolega nie chce się tego podjąć
    to bez sensu jest
    niszczyć układ który stworzył szef, ani wnikać w jego nietechniczne aspekty.
    Warto jednak wyciągnąć wnioski.
    Jeśli kolega chce dalej pracować w tej firmie, to zakończyłbym temat, bo
    szefowi już brakuje argumentów na sklejenie całości.
    Tak to już czasami, niestety jest :-(
    --
    pozdrawiam
    Sylwester Łazar

  • 27. Data: 2009-02-12 20:24:06
    Od: DJ <j...@p...onet.pl>

    On 2009-02-12 16:56:52 +0100, "Grupki" <j...@o...pl> said:

    > Glowny wykonawca napisal za to ze musimy u nich zrobic jak nie chcemy
    > stracic gwarancji.

    A pomyślałeś że może to wszystko jest układ "krewnych i znajomych
    królika", który służy legalnemu wyprowadzeniu pieniędzy z firmy?
    Choć kwota drobna... ale może i firma drobna.

    --
    DJ

  • 28. Data: 2009-02-12 21:35:27
    Od: Mirek <i...@z...adres>

    Sylwester Łazar wrote:

    > Jeżeli koszt urządzeń nie jest większy niż wartość zlecenia to jaki sens
    > jest mówić o utracie gwarancji?

    Śmierdzi mi to kopertówką.

    Mirek.

  • 29. Data: 2009-02-12 21:56:43
    Od: "Michał" <n...@...pl>

    Użytkownik "Mirek" <i...@z...adres> napisał w wiadomości

    > Śmierdzi mi to kopertówką.

    ba bank tak jest, inna sprawa ze nie masz prawa sytracic gwarancji / rekojmi
    ze cos sam dolozysz, musieliby CI udowodnic, ze twoja ingerencja sprawilas
    problem /. uszkodzenie... przerabialem to jak kupowalem auto w salonie, niby
    nie mozna,ale sie da...
    pozdrawiam
    michal

  • 30. Data: 2009-02-12 22:35:28
    Od: "Michal AKA Miki" <j...@...onetu.pl>

    Użytkownik "Roman" <r...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > "Grupki" <j...@o...pl> wrote in message
    >
    > Poproś o pisemną ofertę z kalkulacją cenową szacowanych nakładów robocizny
    > materiałów.
    > Jeśli nie zechcą dać, znaczy że knują (cena wyssana z brudnego
    > palca/sufitu).

    Hehe, ja ostatnio rozwalalem taka kalkulacje cenowa na 4 czytniki kontroli
    dostepu :)
    Wyszlo z niej, ze koszt robocizny na godzine jest w miare OK (po
    przeliczeniu wszystkich skladnikow wyszlo ok. 35zl/h). Ale za to wyszlo im
    tez, ze instalacja 4 czytnikow z pracami przygotowawczymi zajmie im 168h...
    no i do tego materialy... mozna sobie latwo policzyc... wysmialem oferte
    i... nie mam systemu kontroli dostepu :)
    Co wiecej - wzialem 2 inne firmy, ktore zrobily mi wycene (w tym oferte od
    producenta, firmy HSK Data z Krakowa). Ich oferty byly o ok. 2-3 tys zl
    mniejsze, co przy ogolnych kosztach 17tys zl rowniez nie wygladaly
    imponujaco...
    No coz - taki rynek...

    Wiesz jak to mowia - jak chcesz tani bukiet, to najtaniej wlasne kwiatki
    posiac sobie w ogrodku...

    Pozdrawiam
    Michal