    From: "Sylwester Łazar" <g...@a...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Ceny...czy ja jestem jakis dziwny
    Date: Thu, 12 Feb 2009 19:20:18 +0100

    > A tak w temacie to "firma" bedaca podwykonawca i na uslugach innej ktora
    > montowala to wszystko w ramach wiekszego projektu zazyczyla sobie za taka
    > "usluge" 12 000 PLN (robocizna).
    >
    > Glowny wykonawca napisal za to ze musimy u nich zrobic jak nie chcemy
    > stracic gwarancji.
    > Wszystkie urzadzenia w tej kontroli dostepu nie sa warte 12 tys wiec ja

    W tej sytuacji to faktycznie wygląda drogo.
    Jeżeli koszt urządzeń nie jest większy niż wartość zlecenia to jaki sens
    jest mówić o utracie gwarancji?
    Jeszcze jest pewne pytanie:
    Czy koszt urządzeń już zamontowanych + koszt dodatkowych <12 tys.zł.
    Jeśli jest większy to gwarancja może być dla niektórych atutem.
    Jeżeli główny wykonawca straszy taką opcją, to oznacza dwie rzeczy:
    1) Jest pewien lub mu się wydaje, że nikt inny tego nie może zrobić.
    2) Tak, jak koledzy pisali nie chce z jakiś przyczyn tego wykonać lub
    przygotował się do negocjacji i chce zejść z ceną.

    A co to za urządzenia, że utrata gwarancji to taka straszna rzecz?
    Trzeba to policzyć.
    Czy ta firma jest jedynym dystrybutorem tych elementów na Europę lub
    producentem?
    Jeśli nie to utrata gwarancji na sprzęt nie jest taka straszna .
    Jeśli chodzi o gwarancję na montaż - to nie wiem. Zależy od jakości
    wykonania.
    Jeśli kolega się czuje na siłach - to zrobić ofertę i iść do szefa.

    pozdrawiam
    Sylwester Łazar
    http://www.alpro.pl
    i projektowania PCB