  • 1. Data: 2009-02-11 14:25:46
    Temat: watchdog do podczerwienie i wylaczenie tv
    Od: a...@p...pl

    Czesc,

    czasami (coraz czesciej) zdarza mi sie zakimac na kanapie przed tv. I
    wtedy gra tv i swieci sie swiatlow pokoju.

    Chcialby zrobic sobie takie urzadzenie ktore:

    1. wyczuwa, ze tv chodzi
    2. jezeli przez okreslony czas nie "czuje" pilota na podczerwien
    (dowolnego lub od tego konkretnego tv) - to pare razy zapipczy,
    postraszy............i jak nie ma reakcji od spiacego, to wysle
    sekwencje (nauczona lub zaprogramowana jakos tam) do wylaczenia tv.
    3. jak jednak zauwazy reakcje, to licznik sie wyzeruje i zaczyna znowu
    odliczac
    4. po wylaczeniu, zapodanie z pilota funkcji wlacz, normalnie
    wlaczaloby tv.

    chcialbym takie cos zrobic na bazie transmiji poczerwieniu i
    wylaczaniu tv takze na podczerwieni, bo w takim przypadku tv jest w
    standbye. Gdy bylo wylaczane zasilanie od tv (jakim stycznikiem), to
    taki tv aby wlaczyc nalezaloby go recznie pstryknac na wylaczniku
    (opisywanym). No chyba, ze znowu przytrzymanie dluzej jakiego guzika
    od pilota aktywowalo naszego "wylaczacza" aby zapodal zasilanie.

    Macie jakies pomysly jak takie cos zrealizowac, a moze juz ktos cos
    takiego "popelnil"

    --
    ThinkXtra

  • 2. Data: 2009-02-11 18:00:42
    Temat: Re: watchdog do podczerwienie i wylaczenie tv
    Od: Konop <k...@g...pl>

    a...@p...pl pisze:
> [...]
    > od pilota aktywowalo naszego "wylaczacza" aby zapodal zasilanie.
    >
    > Macie jakies pomysly jak takie cos zrealizowac, a moze juz ktos cos

    Generalnie nie jest to trudne ;)... ja bym to zrobił dokładnie tak jak
    opisujesz ;)... tylko zastanawia mnie jak chcesz wykrywać działanie TV??
    Jakimś sygnałem z niego wychodzącym?? Kierunkowym fotoelementem?
    Generalnie ja bym polecał Tobie użycie funkcji Sleep ;)... ustawiaj
    sobie na 30 minut co jakiś czas i tyle... jak czas się będzie kończyć,
    to przedłużysz i tyle ;)... Albo weź załatw sobie lepszą telewizję, bo
    widzę, że coś nieciekawe masz programy ;P... no ewentualnie nagrywarka,
    jeśli programy są ciekawe, ale o złej porze ;P...

    Pozdrawiam
    Konop

  • 3. Data: 2009-02-11 19:49:59
    Od: a...@p...pl

    On Wed, 11 Feb 2009 19:00:42 +0100, Konop <k...@g...pl> wrote:

> [...]
    >Generalnie ja bym polecał Tobie użycie funkcji Sleep ;)... ustawiaj
    >sobie na 30 minut co jakiś czas i tyle... jak czas się będzie kończyć,

    no niby sleep jest, ale oprocz mnie, to z tv korzysta takze rodzina i
    czesto i gesto to tez im sie zdarza, ze zostawiaja tv wlaczone a nikt
    go nie oglada. To poboczny watek.

    A wykrywanie wlaczonego tv? Moze wpiac sie w zasilanie i sprawdzac
    standby (niski pobor) normalna praca (wysoki pobor).

    A moze po prostu wykrywa kody:

    1 wykrycie kodu wlaczenia tv i po tym tv normalnie pracuje...
    2 wykrycie zmiany kanalow/ciszej/glosniej - normalna praca....
    3 i jak nie bylo sekwencji wylaczenia, to znaczy ze normalna praca
    4 a jak punkt 3, to jak nie ma podczerwienii okreslony czas, to
    "wygaszamy" tv wysylajac do niego wylaczenie (ale przedtem troche
    popiskujemy...)

    Czyli problem skupia sie na programowaniu kodow z pilota w urzadzeniu
    (kody wlacz/wylacz, zmiana kanalow/ciszej/glosniej) do celow
    wykrywania aktywnej pracy tv (bo chyba normalna praca jest, jak robimy
    ciszej/glosniej i jak zmieniamy kanaly). A potem to chyba juz proste.

    --
    ThinkXtra

  • 4. Data: 2009-02-12 10:12:21
    Od: KK <kakr77_skasuj_to_@_o2.pl>

> [...]
    > wykrywania aktywnej pracy tv (bo chyba normalna praca jest, jak robimy
    > ciszej/glosniej i jak zmieniamy kanaly). A potem to chyba juz proste.

    Może lepiej zamontuj sobie czujkę ruchu w pokoju, jak przez 15 minut nie
    wykryje ruchu to wyłącza światło i nadaje sygnał IR do wyłączenia TV,
    masz mniej kombinowania.
    KK

  • 5. Data: 2009-02-12 11:05:34
    Od: "TomT" <tom18pl@WywalTO_op.pl>

    Użytkownik "Konop" <k...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > że coś nieciekawe masz programy ;P... no ewentualnie nagrywarka, jeśli
    > programy są ciekawe, ale o złej porze ;P...

    A po co wykrywać działanie TV?
    Urządzenie sprawdza, czy wysyłane są co jakiś czas kody pilota. Jeśli nie,
    to wysyła kod wyłączenia i samo zasypia aż do odebrania kolejnego kodu
    pilota. I tak w kółko.

    TomT

  • 6. Data: 2009-02-12 13:15:48
    Od: a...@p...pl

    On Thu, 12 Feb 2009 11:12:21 +0100, KK <kakr77_skasuj_to_@_o2.pl>
    wrote:

    >Może lepiej zamontuj sobie czujkę ruchu w pokoju, jak przez 15 minut nie
    >wykryje ruchu to wyłącza światło i nadaje sygnał IR do wyłączenia TV,
    >masz mniej kombinowania.

    spiacego mnie na kanapie wykryje !

    --
    ThinkXtra

  • 7. Data: 2009-02-12 13:24:45
    Od: a...@p...pl

    On Thu, 12 Feb 2009 12:05:34 +0100, "TomT" <tom18pl@WywalTO_op.pl>
    wrote:

    >A po co wykrywać działanie TV?
    >Urządzenie sprawdza, czy wysyłane są co jakiś czas kody pilota. Jeśli nie,
    >to wysyła kod wyłączenia i samo zasypia aż do odebrania kolejnego kodu
    >pilota. I tak w kółko.

    tylko nalezaloby byc pewnym, ze "czuje kody z pilota" tego od TV, a
    nie generalnie kazde. Bo gdy tv jest wylaczony, a uklad by dzialal, to
    by sie okazalo, ze w nocy zalaczy ci sie sam tv, bo wysle kod
    wylaczenia, a to jest ten sam kod co wlaczenia.

    Wynika z tego, ze uklad musialby byc "selektywny" na tv i dac sie w
    nim zaprogramowac kody kilku przyciskow, ktore sa najczesciej uzywane
    przy normalnym ogladaniu programu.

    wlacz/wylacz
    glosniej/ciszej
    kanal +/-

    --
    ThinkXtra

  • 8. Data: 2009-02-12 13:44:27
    Od: "TomT" <tom18pl@WywalTO_op.pl>

    Użytkownik <a...@p...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    >
    > Wynika z tego, ze uklad musialby byc "selektywny" na tv i dac sie w
    > nim zaprogramowac kody kilku przyciskow, ktore sa najczesciej uzywane

    A jakie inne urządzenia wysyłają kody w podczerwieni gdy śpisz?
    Do wybudzenia układu czuwającego potrzebny jest jakikolwiek kod pilota.
    Możesz rozpoznawać tylko kod urządzenia. Potem układzik sprawdza czy w ciągu
    powiedzmy pół godziny odbierze jakikolwiek kod z pilota.
    Jeśli nie, to ostrzega (mrugnięcie jasną diodą, dźwięk) i jeśli w ciągu
    pięciu minut dalej nie otrzyma jakiegoś kodu to wysyła kod wyłączenia
    telewizora i sam zasypia.
    Oczywiście po włączeniu zasilania przechodzi do trybu uśpienia, żeby nie
    włączyć telewizora gdy w nocy wyłączą prąd.
    Teoretycznie powinno działać bez sprawdzania czy telewizor jest włączony czy
    nie.

    TomT

  • 9. Data: 2009-02-12 14:31:31
    Od: DJ <j...@p...onet.pl>

    On 2009-02-12 14:15:48 +0100, a...@p...pl said:

    > spiacego mnie na kanapie wykryje !

    aż tak się wiercisz podczas spania przed TV?

    --
    DJ

  • 10. Data: 2009-02-13 08:48:12
    Od: "blad" <blad201@_W_Y_T_N_I_J_sezam.pl>

    Użytkownik <a...@p...pl>
    > (...) Bo gdy tv jest wylaczony, a uklad by dzialal, to
    > by sie okazalo, ze w nocy zalaczy ci sie sam tv, bo wysle kod
    > wylaczenia, a to jest ten sam kod co wlaczenia.

    TV Philipsa nie włącza się tym samym guzikiem co wyłączenie
    Ja bym się bardziej oawial ze wylaczy mi sie TV podczas ogladania
    filmu z DVD - wtedy zwykle przez 90 min nie ma potrzeby użycia pilota

    chyba lepszy jest pomysl z czujnikiem ruchu
    *** blad ***