  • 51. Data: 2009-02-15 22:19:15
    Temat: Re: Ceny...czy ja jestem jakis dziwny
    Od: "zbyszek" <z...@o...eu>

    > P.S. Czy można rzetelnie skontrolować stan tarcz i klocków hamulcowych bez
    > zdejmowania koła, czy choćby kołpaka zasłaniającego kompletnie te elementy
    > ? że o szczękach i bębnach hamulcowych nie wspomnę.

    Tak,bez trudu, włóż rękę za koło, tylko nie na rozgrzane tarcze i pomacaj,
    tarcza
    nie jest schowana a jeśli podniesiesz samochód to nawet możesz zdjęcie sobie
    zrobić.

    Co do nadgorliwości - to mi ostatnio przy zmianie oleju wlali więcej oleju
    niż mieści silnik,
    przynajmniej na rachunku tak było :) , dla pewności, że to tylko naciąganie
    na kasę a nie głupota
    sprawdziłem poziom w silniku a był OK.

    Innym razem zapłaciłem za odpowietrzenie hamulców czego nie zrobili - ale
    niestety powinni byli to zrobć :(

    Ech to takie polskie......

    zbyszek

  • 52. Data: 2009-02-15 23:00:46
    Od: Grzegorz Kurczyk <g...@c...slupsk.pl>

    Użytkownik zbyszek napisał:

> [...]
    > tarcza
    > nie jest schowana a jeśli podniesiesz samochód to nawet możesz zdjęcie sobie

    Macając, to można stwierdzić, że tarcza jest :-) Po podniesieniu
    samochodu można obejrzeć tylko jedną stronę tarczy. O stanie klocków
    hamulcowych raczej trudno by się było wypowiadać. Fakt, że to zależy od
    konstrukcji szczękotrzymaczy. W niektórych samochodach są też osłony i
    tarczy od wewnątrz za bardzo nie widać. Ale co w przypadku hamulców
    bębnowych występujących jeszcze dość powszechnie w tylnych kołach wielu
    samochodów ?

    Pozdrawiam
    Grzegorz

  • 53. Data: 2009-02-15 23:15:13
    Od: "zbyszek" <z...@o...eu>

    > Macając, to można stwierdzić, że tarcza jest :-) Po podniesieniu samochodu
    > można obejrzeć tylko jedną stronę tarczy.

    Dotykasz tarczy i czujesz jak głęboki ma zewnętrzny rant - oceniasz jej
    grubość,
    zwichrowań to okiem nie zobaczysz. Tarcze schodzą podobnie z obu stron,
    klocki to tylko grubość ile zostało...

    > Ale co w przypadku hamulców bębnowych występujących jeszcze dość
    > powszechnie w tylnych kołach wielu samochodów ?

    Jak piszczy i zgrzyta to podnosisz samochód, zdejmujesz koło i bęben i
    oglądasz,
    a jak nic nie dolega to nic nie robisz - to nie samolot :)

    zbyszek

  • 54. Data: 2009-02-16 07:19:36
    Od: Grzegorz Kurczyk <g...@c...slupsk.pl>

> [...]
    > grubość,
    > zwichrowań to okiem nie zobaczysz. Tarcze schodzą podobnie z obu stron,

    To w wielu samochodach w ogóle nie ma sensu nic oglądać, tylko popatrzyć
    na deskę rozdzielczą czy nie świeci kontrolka zużycia klocków :-)

    > Jak piszczy i zgrzyta to podnosisz samochód, zdejmujesz koło i bęben i
    > oglądasz,
    > a jak nic nie dolega to nic nie robisz - to nie samolot :)

    Czyli póki się jakoś toczy do przodu i nie zgrzyta za bardzo, to nie
    zaglądać...
    Fakt, lotnicze przyzwyczajenia przenoszą mi się na samochody i trochę
    mnie to niekiedy drażni :-)

    P.S. Kończymy bo nam się EOT zrobił ;-)

    Pozdrawiam
    Grzegorz