-
31. Data: 2010-12-18 18:40:09
Temat: Re: Ceny aut z kratką
Od: czak norris <c...@n...pl>
W dniu 2010-12-18 09:12, Cavallino pisze:
>
> Czyli pozostając przy przykładzie Punto:
> Punto z kratką za siedzeniem kierowcy to VAT-1 i będzie można odliczać
> vat, a z kratką za tylną kanapą to nie vat-1 i już na zwolnienie się nie
> załapie?
Tak.
W kwesti odliczeń VATu od paliwa i rat leasingu:
VAT od rat leasingowych
- jeśli nie masz wpisu VAT 1-4 to do końca roku musisz zarejestrować
umowę w US i to tyle, dalej odliczasz VAT od rat leasingowych
- jeśli masz wpis VAT 1-4 nie musisz niczego zgłaszać (chyba że to
świeża przeróbka, lub Twój US nie został poinformowany wcześniej że masz
VAT 1-4, wtedy musisz udać się z kopią badania technicznego do US)
VAT od paliwa
- jeśli nie masz wpisu VAT 1-4 to kosztem jest kwota brutto i VATu nie
odliczasz
- jeśli masz VAT 1-4 to odliczasz VAT a kosztem jest kwota netto
--
pozdrawiam,
z półobrotu ;)
-
32. Data: 2010-12-18 18:48:52
Temat: Re: Ceny aut z kratką
Od: "Cavallino" <c...@k...pl>
Użytkownik "czak norris" <c...@n...pl> napisał w wiadomości news:
> VAT od paliwa
> - jeśli nie masz wpisu VAT 1-4 to kosztem jest kwota brutto i VATu nie
> odliczasz
> - jeśli masz VAT 1-4 to odliczasz VAT a kosztem jest kwota netto
Podstawa prawna twierdzenia, że zakaz odliczania nie będzie dotyczył vanów z
VAT-2?
Czy może przez "VAT 1-4" rozumiałeś coś innego niż VAT-1 do VAT-4?
-
33. Data: 2010-12-18 19:18:07
Temat: Re: Ceny aut z kratką
Od: jerzu <t...@p...onet.pl>
On Sat, 18 Dec 2010 18:39:33 +0100, "Cavallino"
<c...@k...pl> wrote:
>Do końca.
Nie do końca:
4.1.2. Wyłączenie prawa do odliczenia podatku naliczonego od zakupu
paliwa do napędu niektórych pojazdów samochodowych.
Proponuje się, aby w związku z przeprowadzoną w dniu 30 września
2009r. konsultacją z Komitetem ds. VAT (co stanowi wypełnienie wymogu
formalnego, określonego w art. 177 dyrektywy 2006/112/WE do
wprowadzania przedstawionego rozwiązania - o którą Polska wystąpiła w
związku z sytuacją ekonomiczną kraju) w kwestii wyłączenia podatnikom
podatku VAT prawa do odliczenia podatku od towarów i usług od zakupu
paliwa wykorzystywanego do napędu niektórych pojazdów samochodowych,
wprowadzić na okres 2 lat regulację, która objęłaby tym wyłączeniem
również paliwa do napędu pojazdów samochodowych o dopuszczalnej
ładowności powyżej 500 kg i o dopuszczalnej masie całkowitej
nieprzekraczajacej 3,5 tony, z wyjątkiem pojazdów, które co do zasady
przeznaczone są do działalności gospodarczej:
(...)
- pojazdów, które w oparciu o kryteria określone w art. 86 ust. 4 pkt
1 - 4 ww. ustawy VAT, pozwalają uznać je za pojazdy służące zasadniczo
do przewozu ładunków,
Mój spełnia kryteria art. 86 ust. 4 pkt. 1.
--
Pozdrawiam - Dariusz Niemczyński x...@p...onet.pl
http://jerzu.waw.pl GG:129280
Renault Master 2.5dCi 100KM PackClim`06 3.3t -> U520XL+AP1200
-
34. Data: 2010-12-18 19:18:42
Temat: Re: Ceny aut z kratką
Od: jerzu <t...@p...onet.pl>
On Sat, 18 Dec 2010 19:18:07 +0100, jerzu
<t...@p...onet.pl> wrote:
>Nie do końca:
http://www.podatki.biz/artykuly/32_11213.htm
--
Pozdrawiam - Dariusz Niemczyński x...@p...onet.pl
http://jerzu.waw.pl GG:129280
Renault Master 2.5dCi 100KM PackClim`06 3.3t -> U520XL+AP1200
-
35. Data: 2010-12-18 19:22:16
Temat: Re: Ceny aut z kratką
Od: "Cavallino" <c...@k...pl>
Użytkownik "jerzu" <t...@p...onet.pl> napisał w
wiadomości news:3lupg61plmgni704305blhjqqpnranjp5k@4ax.com...
> On Sat, 18 Dec 2010 18:39:33 +0100, "Cavallino"
> <c...@k...pl> wrote:
>
>>Do końca.
>
> Nie do końca:
>
> 4.1.2. Wyłączenie prawa do odliczenia podatku naliczonego od zakupu
> paliwa do napędu niektórych pojazdów samochodowych.
>
> Proponuje się, aby w związku z przeprowadzoną w dniu 30 września
> 2009r. konsultacją z Komitetem ds. VAT (co stanowi wypełnienie wymogu
> formalnego, określonego w art. 177 dyrektywy 2006/112/WE do
> wprowadzania przedstawionego rozwiązania - o którą Polska wystąpiła w
> związku z sytuacją ekonomiczną kraju) w kwestii wyłączenia podatnikom
> podatku VAT prawa do odliczenia podatku od towarów i usług od zakupu
> paliwa wykorzystywanego do napędu niektórych pojazdów samochodowych,
> wprowadzić na okres 2 lat regulację, która objęłaby tym wyłączeniem
> również paliwa do napędu pojazdów samochodowych o dopuszczalnej
> ładowności powyżej 500 kg i o dopuszczalnej masie całkowitej
> nieprzekraczajacej 3,5 tony, z wyjątkiem pojazdów, które co do zasady
> przeznaczone są do działalności gospodarczej:
>
> (...)
>
> - pojazdów, które w oparciu o kryteria określone w art. 86 ust. 4 pkt
> 1 - 4 ww. ustawy VAT, pozwalają uznać je za pojazdy służące zasadniczo
> do przewozu ładunków,
>
> Mój spełnia kryteria art. 86 ust. 4 pkt. 1.
Ale słowa "proponuje się" nie stanowią prawa.
-
36. Data: 2010-12-18 19:24:17
Temat: Re: Ceny aut z kratką
Od: "Cavallino" <c...@k...pl>
Użytkownik "jerzu" <t...@p...onet.pl> napisał w
wiadomości news:pnupg6pis809d298733rrdpfo3s34pgjlg@4ax.com...
> On Sat, 18 Dec 2010 19:18:07 +0100, jerzu
> <t...@p...onet.pl> wrote:
>
>>Nie do końca:
>
> http://www.podatki.biz/artykuly/32_11213.htm
Rozumiem że chodzi o to, aby w samochodach spełniających wzór Lisaka (po
jego modyfikacjach rzecz jasna), pozwolić na odliczenie vat od paliwa.
To weszło w życie w tej formie?
-
37. Data: 2010-12-18 20:08:21
Temat: Re: Ceny aut z kratką
Od: jerzu <t...@p...onet.pl>
On Sat, 18 Dec 2010 19:22:16 +0100, "Cavallino"
<c...@k...pl> wrote:
>Ale słowa "proponuje się" nie stanowią prawa.
Generalnie to jest na razie gdybanie. Jak ustawa się opublikuje to
wszystko będzie wiadomo. Jak vatu nie będę odliczał to auto sprzedam,
załatwie soabie jakąś rentę i jakoś to będzię :) By żyło się lepiej.
P.S. Podatek VAT miał być dla przedsiębiorcy przezroczysty - zapłacił
przy zakupie, odpisał w całości. Tak mówiono, gdy ten podatek
wprowadzano. Po latach zrobiono z tego maszynkę do łatania budżetu.
--
Pozdrawiam - Dariusz Niemczyński x...@p...onet.pl
http://jerzu.waw.pl GG:129280
Renault Master 2.5dCi 100KM PackClim`06 3.3t -> U520XL+AP1200
-
38. Data: 2010-12-18 20:12:51
Temat: Re: Ceny aut z kratką
Od: "Cavallino" <c...@k...pl>
Użytkownik "jerzu" <t...@p...onet.pl> napisał w
wiadomości news:eg1qg6d2qs4fd85jrg7odc216rtisvv13a@4ax.com...
> On Sat, 18 Dec 2010 19:22:16 +0100, "Cavallino"
> <c...@k...pl> wrote:
>
>>Ale słowa "proponuje się" nie stanowią prawa.
>
> Generalnie to jest na razie gdybanie. Jak ustawa się opublikuje to
> wszystko będzie wiadomo. Jak vatu nie będę odliczał to auto sprzedam,
> załatwie soabie jakąś rentę i jakoś to będzię :) By żyło się lepiej.
>
> P.S. Podatek VAT miał być dla przedsiębiorcy przezroczysty - zapłacił
> przy zakupie, odpisał w całości. Tak mówiono, gdy ten podatek
> wprowadzano. Po latach zrobiono z tego maszynkę do łatania budżetu.
Dokładnie.
Ale różnic pomiędzy stanem "informatyk jedzie do klienta na serwis Masterem"
a "informatyk jedzie do klienta na serwis Clio" nie widzę.
A jeśli będą, to mało pozytywne dla budżetu.
-
39. Data: 2010-12-19 14:53:46
Temat: Re: Ceny aut z kratką
Od: czak norris <c...@n...pl>
W dniu 2010-12-18 18:48, Cavallino pisze:
> Podstawa prawna twierdzenia, że zakaz odliczania nie będzie dotyczył
> vanów z VAT-2?
Taką opinię dostałem od obsługującej nas kancelarii prawnej na początku
listopada z zastrzeżeniem, że opiera się ona na projekcie ustawy. Jerzu
zresztą już Ci podlinkował, a co będzie to życie pokaże jak już ją klepną.
> Czy może przez "VAT 1-4" rozumiałeś coś innego niż VAT-1 do VAT-4?
Pisząc VAT 1-4 miałem na myśli VAT-1, VAT-2, VAT-3 i VAT-4, zwracam
uwagę że punto z dwoma rzędami siedzeń i kratką "w bagażniku" to nie
jest VAT-2 :)
--
pozdrawiam,
z półobrotu ;)
-
40. Data: 2010-12-19 16:39:29
Temat: Re: Ceny aut z kratką
Od: "Cavallino" <c...@k...pl>
Użytkownik "czak norris" <c...@n...pl> napisał w wiadomości news:
> Pisząc VAT 1-4 miałem na myśli VAT-1, VAT-2, VAT-3 i VAT-4, zwracam uwagę
> że punto z dwoma rzędami siedzeń i kratką "w bagażniku" to nie jest VAT-2
> :)
Tak, już zajarzyłem, że chodzi o wzór Lisaka.