  • 31. Data: 2010-12-18 18:40:09
    Temat: Re: Ceny aut z kratką
    Od: czak norris <c...@n...pl>

    W dniu 2010-12-18 09:12, Cavallino pisze:

    > Czyli pozostając przy przykładzie Punto:
    > Punto z kratką za siedzeniem kierowcy to VAT-1 i będzie można odliczać
    > vat, a z kratką za tylną kanapą to nie vat-1 i już na zwolnienie się nie
    > załapie?

    Tak.
    W kwesti odliczeń VATu od paliwa i rat leasingu:

    VAT od rat leasingowych
    - jeśli nie masz wpisu VAT 1-4 to do końca roku musisz zarejestrować
    umowę w US i to tyle, dalej odliczasz VAT od rat leasingowych
    - jeśli masz wpis VAT 1-4 nie musisz niczego zgłaszać (chyba że to
    świeża przeróbka, lub Twój US nie został poinformowany wcześniej że masz
    VAT 1-4, wtedy musisz udać się z kopią badania technicznego do US)

    VAT od paliwa
    - jeśli nie masz wpisu VAT 1-4 to kosztem jest kwota brutto i VATu nie
    odliczasz
    - jeśli masz VAT 1-4 to odliczasz VAT a kosztem jest kwota netto

    --
    pozdrawiam,
    z półobrotu ;)

  • 32. Data: 2010-12-18 18:48:52
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "czak norris" <c...@n...pl> napisał w wiadomości news:

    > VAT od paliwa
    > - jeśli nie masz wpisu VAT 1-4 to kosztem jest kwota brutto i VATu nie
    > odliczasz
    > - jeśli masz VAT 1-4 to odliczasz VAT a kosztem jest kwota netto

    Podstawa prawna twierdzenia, że zakaz odliczania nie będzie dotyczył vanów z
    VAT-2?

    Czy może przez "VAT 1-4" rozumiałeś coś innego niż VAT-1 do VAT-4?

  • 33. Data: 2010-12-18 19:18:07
    Od: jerzu <t...@p...onet.pl>

    On Sat, 18 Dec 2010 18:39:33 +0100, "Cavallino"
    <c...@k...pl> wrote:

    >Do końca.

    Nie do końca:

    4.1.2. Wyłączenie prawa do odliczenia podatku naliczonego od zakupu
    paliwa do napędu niektórych pojazdów samochodowych.

    Proponuje się, aby w związku z przeprowadzoną w dniu 30 września
    2009r. konsultacją z Komitetem ds. VAT (co stanowi wypełnienie wymogu
    formalnego, określonego w art. 177 dyrektywy 2006/112/WE do
    wprowadzania przedstawionego rozwiązania - o którą Polska wystąpiła w
    związku z sytuacją ekonomiczną kraju) w kwestii wyłączenia podatnikom
    podatku VAT prawa do odliczenia podatku od towarów i usług od zakupu
    paliwa wykorzystywanego do napędu niektórych pojazdów samochodowych,
    wprowadzić na okres 2 lat regulację, która objęłaby tym wyłączeniem
    również paliwa do napędu pojazdów samochodowych o dopuszczalnej
    ładowności powyżej 500 kg i o dopuszczalnej masie całkowitej
    nieprzekraczajacej 3,5 tony, z wyjątkiem pojazdów, które co do zasady
    przeznaczone są do działalności gospodarczej:

    (...)

    - pojazdów, które w oparciu o kryteria określone w art. 86 ust. 4 pkt
    1 - 4 ww. ustawy VAT, pozwalają uznać je za pojazdy służące zasadniczo
    do przewozu ładunków,

    Mój spełnia kryteria art. 86 ust. 4 pkt. 1.

    http://jerzu.waw.pl GG:129280

  • 34. Data: 2010-12-18 19:18:42
    Od: jerzu <t...@p...onet.pl>

    http://www.podatki.biz/artykuly/32_11213.htm

    http://jerzu.waw.pl GG:129280

  • 35. Data: 2010-12-18 19:22:16
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "jerzu" <t...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:3lupg61plmgni704305blhjqqpnranjp5k@4ax.com...

> [...]
    > do przewozu ładunków,
    >
    > Mój spełnia kryteria art. 86 ust. 4 pkt. 1.

    Ale słowa "proponuje się" nie stanowią prawa.

  • 36. Data: 2010-12-18 19:24:17
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "jerzu" <t...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:pnupg6pis809d298733rrdpfo3s34pgjlg@4ax.com...

    > http://www.podatki.biz/artykuly/32_11213.htm

    Rozumiem że chodzi o to, aby w samochodach spełniających wzór Lisaka (po
    jego modyfikacjach rzecz jasna), pozwolić na odliczenie vat od paliwa.
    To weszło w życie w tej formie?

  • 37. Data: 2010-12-18 20:08:21
    Od: jerzu <t...@p...onet.pl>

    On Sat, 18 Dec 2010 19:22:16 +0100, "Cavallino"
    <c...@k...pl> wrote:

    >Ale słowa "proponuje się" nie stanowią prawa.

    Generalnie to jest na razie gdybanie. Jak ustawa się opublikuje to
    wszystko będzie wiadomo. Jak vatu nie będę odliczał to auto sprzedam,
    załatwie soabie jakąś rentę i jakoś to będzię :) By żyło się lepiej.

    P.S. Podatek VAT miał być dla przedsiębiorcy przezroczysty - zapłacił
    przy zakupie, odpisał w całości. Tak mówiono, gdy ten podatek
    wprowadzano. Po latach zrobiono z tego maszynkę do łatania budżetu.

    http://jerzu.waw.pl GG:129280

  • 38. Data: 2010-12-18 20:12:51
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "jerzu" <t...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:eg1qg6d2qs4fd85jrg7odc216rtisvv13a@4ax.com...

> [...]
    > przy zakupie, odpisał w całości. Tak mówiono, gdy ten podatek
    > wprowadzano. Po latach zrobiono z tego maszynkę do łatania budżetu.

    Dokładnie.
    Ale różnic pomiędzy stanem "informatyk jedzie do klienta na serwis Masterem"
    a "informatyk jedzie do klienta na serwis Clio" nie widzę.
    A jeśli będą, to mało pozytywne dla budżetu.

  • 39. Data: 2010-12-19 14:53:46
    Od: czak norris <c...@n...pl>

    W dniu 2010-12-18 18:48, Cavallino pisze:

    > Podstawa prawna twierdzenia, że zakaz odliczania nie będzie dotyczył
    > vanów z VAT-2?

    Taką opinię dostałem od obsługującej nas kancelarii prawnej na początku
    listopada z zastrzeżeniem, że opiera się ona na projekcie ustawy. Jerzu
    zresztą już Ci podlinkował, a co będzie to życie pokaże jak już ją klepną.

    > Czy może przez "VAT 1-4" rozumiałeś coś innego niż VAT-1 do VAT-4?

    Pisząc VAT 1-4 miałem na myśli VAT-1, VAT-2, VAT-3 i VAT-4, zwracam
    uwagę że punto z dwoma rzędami siedzeń i kratką "w bagażniku" to nie
    jest VAT-2 :)

    --
    pozdrawiam,
    z półobrotu ;)

  • 40. Data: 2010-12-19 16:39:29
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

> [...]

    > że punto z dwoma rzędami siedzeń i kratką "w bagażniku" to nie jest VAT-2

    Tak, już zajarzyłem, że chodzi o wzór Lisaka.