  • 21. Data: 2010-12-18 12:38:16
    Temat: Re: Ceny aut z kratką
    Od: "Dysiek" <b...@b...pl>

    > no w końcu ktoś to napisał
    > dodam jeszcze że Ci ktorzy mają homologację że auto jest ciężarowe
    > prawdopodobnie !! nie będą musieli śmigać po to zaświadczenie :)
    > pzdr

    Na wp pisza takze, ze masa auta zeby moc odliczac VAT musi przekroczyc 3,5
    tony. Nie ma ktos jakiejs pewnej wykladni? Mam ciezarowe Kangoo i nie wiem
    czy bede mogl odliczac VAT czy nie?

    Dysiek

  • 22. Data: 2010-12-18 13:24:35
    Od: "Pa_blo" <jajco|@bajco.py.ly>

    Użytkownik "Michał Gut" <m...@w...pl> napisał w
    wiadomości news:iehpll$rf7$1@portraits.wsisiz.edu.pl...

    > bylem swiecie przekonany po kilku doniesieniach prasowych ze WSZYSTKIE
    > kratkowowzy i takze ciezarowki (takze duze) beda mialy zabrana mozliwosc
    > odliczania vatu. teraz zaczalem kopac i na wp trafilem na artykuł gdzie w
    > pierwszym zdaniu juz sprawa jest jasno postawiona!

    Wtedy bym sie z tego kraju wypowadzil...

    --
    Picasso

  • 23. Data: 2010-12-18 13:37:57
    Od: "Pa_blo" <jajco|@bajco.py.ly>

    Użytkownik "glang" <g...@o...pl> napisał w wiadomości
    > a w temacie to zobacz na ceny Żuków, Polonezów Trucków itp które są
    > ciężarowe i stoją latami przyrośnięte do parkingów :)

    Chyba tylko dlatego, ze ktos je kupuje po to, aby benzynke do kabrioleta
    tankowac i w koszty wrzucac...

    --
    Picasso

  • 24. Data: 2010-12-18 13:58:15
    Od: Rafał Grzelak <s...@d...com>

    On Sat, 18 Dec 2010 09:19:20 +0100, Michał Gut wrote:

    > a cię bardzo proszę http://tnij.org/kratki

    Tam jest jeszcze taki kawalek:

    "Ustawa zawiesza też na okres dwóch lat możliwość odliczenia VAT od paliwa
    kupowanego do napędu samochodów o masie całkowitej nieprzekraczającej 3,5
    tony."

    Pozdrawiam, Rafał.
    rg[na]skrzynka[kropka]pl

  • 25. Data: 2010-12-18 14:55:59
    Temat: Re: Ceny aut z kratkš
    Od: ToMasz <twitek4@.gazeta.pl>

    Dysiek pisze:

> [...]
    > tony. Nie ma ktos jakiejs pewnej wykladni? Mam ciezarowe Kangoo i nie wiem

    piszcze WYRAŹNIE czy chcecie odliczac VAT od paliwa czy od wartości
    pojazdu. WYRAŹNIE!. Moja ksiegowa twierdzi ze odliczeń vat z paliwa nie
    będzie. Partner 2 siedzenia+blacha i krata.

    ToMasz

  • 26. Data: 2010-12-18 16:38:53
    Od: Michał Gut <m...@w...pl>

    > Ale rozumiem że odliczenie dotyczy zakupu?
    > A paliwa tak czy tak już nie odliczysz?

    no mnie chodzi o odliczenie paliwa bo samochod juz mam i nie planuje jednak
    w ciagu 2-3 lat kupowac drugiego na firme (predzej prywatnie).
    totalne zamieszanie widze...

  • 27. Data: 2010-12-18 18:10:29
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Michał Gut" <m...@w...pl> napisał w
    wiadomości news:ieikic$u22$1@portraits.wsisiz.edu.pl...

    > no mnie chodzi o odliczenie paliwa bo samochod juz mam i nie planuje
    > jednak w ciagu 2-3 lat kupowac drugiego na firme (predzej prywatnie).
    > totalne zamieszanie widze...

    Akurat tym razem uprościli.
    Jak masz auto nie wymagające prawa jazdy na ciężarówkę, to vat od paliwa już
    nie odliczysz.

  • 28. Data: 2010-12-18 18:16:08
    Od: jerzu <t...@p...onet.pl>

    On Sat, 18 Dec 2010 09:57:10 +0100, "Katanka" <k...@i...pl>
    wrote:

    >Własnie mi to księgowa tłumaczyła i prosiła abym wszystko
    >pozałatwiał jak chce po nowym roku odliczac vat za f-rę leasingową oraz paliwo.

    Co do vatu od zakupu - to się zgadza. Co do paliwa - nie. Od 1,
    stycznia nie będziesz mógł odpisywać vatu od paliwa od swojego Mondeo.

    http://jerzu.waw.pl GG:129280

  • 29. Data: 2010-12-18 18:22:54
    Od: jerzu <t...@p...onet.pl>

    On Sat, 18 Dec 2010 18:10:29 +0100, "Cavallino"
    <c...@k...pl> wrote:

    >Jak masz auto nie wymagające prawa jazdy na ciężarówkę, to vat od paliwa już
    >nie odliczysz.

    Nie do końca.

    http://podatki.wp.pl/kat,6631,title,Zmiany-odliczen-
    VAT-za-samochody-firmowe,wid,12956909,wiadomosc.html

    "Wprowadzane ograniczenia w odliczaniu VAT nie będą dotyczyć
    niektórych kategorii pojazdów przeznaczonych do działalności
    gospodarczej. Chodzi m.in. o auta dostawcze odpowiadające definicji
    określonej w ustawie, samochody typu van, minibusy, czy tzw. pojazdy
    specjalne. W przypadku ich zakupu, oraz zakupu paliwa do nich, będzie
    można odliczyć cały podatek VAT."

    http://jerzu.waw.pl GG:129280

  • 30. Data: 2010-12-18 18:39:33
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "jerzu" <t...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:ocrpg6h587jcuop21sqojjffhb3a71kuff@4ax.com...

> [...]
    > określonej w ustawie, samochody typu van, minibusy, czy tzw. pojazdy
    > specjalne. W przypadku ich zakupu, oraz zakupu paliwa do nich, będzie

    Do końca.