  • 81. Data: 2010-12-03 10:05:53
    Temat: Re: Cenne rady kierowcy rajdowego z TVP INFO
    Od: "Mariusz Chwalba" <m...@c...net>

    On Fri, 03 Dec 2010 09:57:40 +0100, Karolek <d...@o...pl> wrote:

    > Ma za to dostep do wielu innych dancyh do ktorych nie ma ABS.

    Owszem. Ale wnioskuje pośrednio i ma ułomne w stosunku do ABS możliwości
    sterowania (nie mamy 4 pedałów hamulca w samochodzie). Mam zatem
    wątpliwości,
    czy nawet umiejętne hamowanie przez człowieka będzie statystycznie
    skuteczniejsze od ABS.

    pozdrawiam,
    --
    Mariusz 'koder' Chwalba

  • 82. Data: 2010-12-03 10:18:17
    Od: Karolek <d...@o...pl>

    W dniu 2010-12-03 10:05, Mariusz Chwalba pisze:

> [...]
    > wątpliwości,
    > czy nawet umiejętne hamowanie przez człowieka będzie statystycznie

    Dlatego nie napisalem, ze ABS jest z zalozenia zlym systemem, tylko, ze
    wprowadza pewne ograniczenia.
    Czyli jak pisalem wczesniej, posiada pewne plusy i minusy.

    --
    Karolek

  • 83. Data: 2010-12-03 12:19:24
    Od: "Arek (G)" <a...@b...pl>

    W dniu 2010-12-03 09:50, Karolek pisze:

    > Tak, tak 32 wezly po 8 specjalizowanych procesorow to dla ciebie jest
    > program :P

    No to super, czyli każdy komputer posiadający co najmniej 32 węzły każdy
    z 8 specjalizowanymi procesorami, może grać od razu w szachy?

    A ten system operacyjny wraz z oprogramowaniem został tam wgrany tylko
    dla picu? Tranzystory w procesorach same wiedziały co mają robić?

    Ile to ciekawostek można się od Ciebie dowiedzieć:)

    A.

  • 84. Data: 2010-12-03 12:32:33
    Od: Karolek <d...@o...pl>

    W dniu 2010-12-03 12:19, Arek (G) pisze:

    > No to super, czyli każdy komputer posiadający co najmniej 32 węzły każdy
    > z 8 specjalizowanymi procesorami, może grać od razu w szachy?

    Nikt tego nie napisal, glupku.
    A algorytm gry w szachy zostal juz opracowany duzo, duzo wczesniej,
    tylko nie bylo komputera do tego zadania.

    > A ten system operacyjny wraz z oprogramowaniem został tam wgrany tylko
    > dla picu? Tranzystory w procesorach same wiedziały co mają robić?
    >
    > Ile to ciekawostek można się od Ciebie dowiedzieć:)

    Co ci po systemie, jak komp za slaby.
    A i bez wrzucenia do Deep Blue "doswiadczenia", ktore zreszta uwazasz za
    nie istotne byl za slaby, aby wygrac z czlowiekiem.
    A ty tu jeszcze do tego probujesz porownywac prosty sterownik ABS :P

    --
    Karolek

  • 85. Data: 2010-12-03 14:17:20
    Od: "Arek (G)" <a...@b...pl>

    W dniu 2010-12-03 12:32, Karolek pisze:

    > Nikt tego nie napisal, glupku.

    Przeczytaj nawet to co zacytowałeś:)

    > A algorytm gry w szachy zostal juz opracowany duzo, duzo wczesniej,
    > tylko nie bylo komputera do tego zadania.

    Skoro tak napisałeś to tak musi być. Napisz sprostowanie, do wszystkich
    serwisów internetowych oraz twórców, że było inaczej niż do tej pory im
    się wydawało.

    > Co ci po systemie, jak komp za slaby.

    A co Ci po miliardach tranzystorów jak nie masz programu?

    > A i bez wrzucenia do Deep Blue "doswiadczenia", ktore zreszta uwazasz za
    > nie istotne byl za slaby, aby wygrac z czlowiekiem.

    A czym Ty teraz bredzisz? Jakie doświadczenie? Nie potrafisz odróżnić
    hardware od software. Komputer to dla Ciebie czarna skrzynka wykonująca
    jakieś czary. Teraz nie dziwie się, że takie coś jak ABS, ESP i inne
    budzą w Tobie lęk. Ciekaw jestem czy wycieraczek tez nie używasz, bo
    przecież to jest wolne i nie myje tak dokładnie jak człowiek. Zwłaszcza
    podczas jazdy.

    Wydaje mi się, że nie ma sensu dalej Cię kompromitować, więc pozwolisz,
    że wycofam się z tej dość ciekawej dyskusji.

    A.

  • 86. Data: 2010-12-03 17:47:54
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Wed, 01 Dec 2010 19:49:40 +0100, w <id65c5$ej2$1@inews.gazeta.pl>, ToMasz
    <twitek4@.gazeta.pl> napisał(-a):

    > PS za wikipedią:
    >
    > W pewnych sytuacjach system ABS wydłuża drogę hamowania np, gdy na
    > nawierzchni o dobrej przyczepności znajduje się cienka warstwa luźna
    > (np. liście, piasek, śnieg, błoto). W takiej sytuacji zablokowane koła
    > przetarłyby słabą warstwę i nastąpiłoby zwiększenie siły hamowania, a w
    > układzie z systemem ABS koło hamuje na warstwie o niższym współczynniku
    > przyczepności[5].

    A jest w wikipedii ujęty aktualny stan polskich dróg? (warstwa śniegu, pod
    spodem lód)

  • 87. Data: 2010-12-03 17:47:55
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Tue, 30 Nov 2010 14:16:53 +0100, w <id2tg5$m6$1@news.net.icm.edu.pl>, "Jan
    Kowalski" <K...@n...pl> napisał(-a):

    > Użytkownik "Mateusz" <m...@g...com> napisał w wiadomości
    c.googlegroups.com...

    > A co krekcją hamowania, którą realizuje ABS?

    Ach, czepiasz się nieistotnych pierdół. ABS szkodzi i tyle. ;p

  • 88. Data: 2010-12-03 17:47:56
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Tue, 30 Nov 2010 23:50:40 +0100, w <id3v3s$t6e$1@usenet.news.interia.pl>,
    megrims <m...@i...pl> napisał(-a):

    > IMO ma racje. ABS powoduje tylko to, że auto nie traci
    > sterowności, gdy awaryjnie hamujemy z całej siły wciskając
    > pedał. Ale drogę hamowania wydłuża.

    Ach, to dlatego zabronili stosowania ABS w F1, bo kierowcy zbyt słabo hamowali
    i za szybko pokonywali zakręty? ;p.

  • 89. Data: 2010-12-03 18:06:49
    Od: "Arek (G)" <a...@b...pl>

    W dniu 2010-12-03 17:47, r...@k...pl pisze:

    > Ach, to dlatego zabronili stosowania ABS w F1, bo kierowcy zbyt słabo hamowali
    > i za szybko pokonywali zakręty? ;p.

    Niestety kierowcy w F1 nie są tal dobrzy jak na pms. Więc nie ma co się
    dziwić.

    A.

  • 90. Data: 2010-12-03 18:19:02
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2010-12-03 18:06, Arek (G) pisze:
> [...]

    Zabroniono ABS, ESP, napędu 4x4, aktywnego zawieszenia itd.

    > Niestety kierowcy w F1 nie są tal dobrzy jak na pms. Więc nie ma co się
    > dziwić.

    No pewnie - tutejsi mistrzowie nie mają równych...

    --
    Jutro to dziś - tyle że jutro.