  • 41. Data: 2010-11-30 17:40:39
    Temat: Re: Cenne rady kierowcy rajdowego z TVP INFO
    Od: Krzysiek Kielczewski <k...@g...com>

    On 2010-11-30, Arek (G) <a...@b...pl> wrote:

    > Czy mam to rozumieć, że zblokowane koła hamują efektywniej? I nie pisz o
    > szutrze lub śniegu. Rozmawiamy o typowych sytuacjach.

    Na typowym śniegu samochód z typowym kierowcą szybciej się zatrzyma z
    ABSem.

    Pzdr,
    Krzysiek Kiełczewski

  • 42. Data: 2010-11-30 19:08:12
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    W dniu 2010-11-30 11:43, Gabriel 'wilk' pisze:

    > Zrob jak chcesz, ale mnie sie lepiej hamowalo i jezdzilo autem bez ABSu
    > niz z ABSem - na naszych pieknych polskich drogach mozna sie przejechac
    > przez ABS nawet w lecie, wystarczy tarka i troche piasku przed swiatlami.

    Bo to jest tak, że z ABS samochód ledwo hamuje, za szybko odpuszcza i
    samochód sunie, sunie i sunie żeby po 30m się w końcu zatrzymać.
    A bez ABS tylko naciśniesz hamulec, samochód praktycznie staje dęba i
    już 35m dalej stoi jak wryty.

  • 43. Data: 2010-11-30 19:10:27
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    W dniu 2010-11-30 10:17, neoniusz pisze:
> [...]
    > szybciej niz autem z ABS, ale to jak panstwo wola polegac na tych
    > nowoczesnych systemach, to uzywajcie ABS"

    Ale pokazał, czy tylko tak sobie powiedział?

    I co to za argument?
    Jak maratończyk przebiegnie 40km szybciej niż ktoś tam przejedzie taki
    dystans rowerem, to co to znaczy? Że bieganie jest szybszą formą
    przemieszania się niż jazda rowerem?

    Czy tylko to że ktoś trenujący biegi jest w stanie zrobić to od kogoś
    kto niczego nie trenuje?

  • 44. Data: 2010-11-30 19:47:59
    Od: neoniusz <n...@j...org>

    W dniu 10-11-30 19:10, Tomasz Pyra pisze:

    > Ale pokazał, czy tylko tak sobie powiedział?

    Oczywiscie, ze nie pokazal.
    Calosc skladala sie z nastepujacych elementow:
    -wjazd bokiem z pania reporter na siedzeniu pasazera
    -bezsensowny "wywiad"
    -odjazd

  • 45. Data: 2010-11-30 21:37:54
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    W dniu 2010-11-30 19:47, neoniusz pisze:

    > Oczywiscie, ze nie pokazal.
    > Calosc skladala sie z nastepujacych elementow:
    > -wjazd bokiem z pania reporter na siedzeniu pasazera
    > -bezsensowny "wywiad"
    > -odjazd

    Tzn. jak się trenuje i hamowanie czy jazdę bokiem ma się jakoś tam
    opanowaną, to się widzi mniej zalet tych systemów.

    Ale tak czy siak patrząc na to jak zespoły sportowe starają się
    przemycić nawet dość prymitywne pomagacze, nawet często ryzykując
    dyskwalifikacje - to jednak pokazuje że i człowiek i mechanika mają
    poważne ograniczenia z którymi całkiem dobrze potrafi sobie poradzić
    elektronika.

    Sportowcy zazwyczaj mają alergie na takie gadżety, ale nie tyle ze
    względu na ich wady, co na tym że sport robi się mniej walką między
    zawodnikami, a bardziej między samochodami.

    A oczywiste jest że pod każdą funkcjonalność samochodu da się znaleźć
    jakiś przypadek szczególny kiedy coś co jest w ogólności przydatne, w
    jakimś szczególnym przypadku zawiedzie.

    Każda rzecz - czy to napęd 4x4, hamulce na przedniej osi, pasy
    bezpieczeństwa czy cokolwiek. Łatwiej bądź trudniej zawsze znajdzie się
    sytuację gdzie takie wynalazki "przeszkadzają".

    A argument że ABS gorzej hamuje w kopnym śniegu i grząskim błocie -
    oczywiście. Jeżeli ktoś ma bardzo dużo niebezpiecznych sytuacji w kopnym
    śniegu i grząskim błocie, za to nigdy mu się takie nie zdarzają na
    asfalcie, to lepiej żeby miał auto bez ABS.

  • 46. Data: 2010-11-30 23:50:40
    Od: megrims <m...@i...pl>

> [...]
    > szybciej niz autem z ABS, ale to jak panstwo wola polegac na tych
    > nowoczesnych systemach, to uzywajcie ABS"
    Skromny gość.

    IMO ma racje. ABS powoduje tylko to, że auto nie traci
    sterowności, gdy awaryjnie hamujemy z całej siły wciskając
    pedał. Ale drogę hamowania wydłuża.

  • 47. Data: 2010-12-01 00:18:47
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    W dniu 2010-11-30 23:50, megrims pisze:
    > Skromny gość.
    >
    > IMO ma racje. ABS powoduje tylko to, że auto nie traci
    > sterowności, gdy awaryjnie hamujemy z całej siły wciskając
    > pedał. Ale drogę hamowania wydłuża.

    Dziś zieloniutki kierowca wsiada do miękkiego, rodzinnego kombi i ma
    drogę hamowania taką jaka jeszcze niedawno była osiągalna tylko w
    prawdziwych sportowych samochodach, przez kierowców którzy musieli
    posiadać spore umiejętności.

  • 48. Data: 2010-12-01 09:14:35
    Od: "Arek (G)" <a...@b...pl>

    > Na typowym śniegu samochód z typowym kierowcą szybciej się zatrzyma z
    > ABSem.

    Jeżeli użyje do tego drzewa, słupu albo co tam innego stojącego przy
    drodze to niewątpliwie tak.

    A.

  • 49. Data: 2010-12-01 09:20:57
    Od: "Arek (G)" <a...@b...pl>

    W dniu 2010-12-01 00:18, Tomasz Pyra pisze:

> [...]
    > drogę hamowania taką jaka jeszcze niedawno była osiągalna tylko w
    > prawdziwych sportowych samochodach, przez kierowców którzy musieli

    A koleś którego nie stać na rodzinne kombi, jeździ 20 letnim trupem od
    niemca, będzie twierdził, że to ostatni model bez ABS, a on za bardzo
    ceni sobie swoje bezpieczeństwo, aby zmienić na nowsze.

    A.

  • 50. Data: 2010-12-01 09:21:15
    Od: Olleo <o...@t...pl>

    > Gosc chyba za duzo sie nasiedzial w aucie rajdowym, w kt rym bankowo nie
    > ma ABS i zapomnial, ze wiekszosc aut na drogach ma jednak ABS i dawanie
    > rad dla aut bez tego sytemu jest troche bez sensu, a moze tylko
    > spowodowac szkody. No chyba, ze targetem TVP Info sa kierowcy rajdowek.

    Sorry, ale co za debil pyta kierowce rajdowego, jak bezpiecznie
    jezdzic w warunkach drog publicznych?? On ma zapierdalac na rajdzie i
    na tym sie znac ;)
    --
    Olleo