-
11. Data: 2010-11-30 13:35:24
Temat: Re: Cenne rady kierowcy rajdowego z TVP INFO
Od: Gabriel 'wilk' <g...@U...TO.Z.ADRESU.poczta.onet.pl>
Użytkownik Marcin N napisał:
>
> Użytkownik "Gabriel 'wilk'" <g...@U...TO.Z.ADRESU.poczta.onet.pl>
> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:id2q5g$75a$...@n...onet.pl...
>
>
>>> Znaczy były za szybko, a ABS się doskonale sprawuje na naszych polskich
>>> drogach - niezależnie od ich stanu.
>
>
>> Nie, nie bylo za szybko - predkosc taka sama (+-) w aucie bez ABS bylo
>> OK a na tej samej drodze w takich samych warunkach auto z ABS
>> pojechalo za sygnalizator (fabrycznie nowe auto - kierowal kolega)
>
>
> Ja bym wysnuł zupełnie inny wniosek niż Ty. Otóż kolega NIE UMIE używać
> ABS'u. Sam też do zeszłego roku nie umiałem. Na tej grupie kilka osób mi
> pomogło.
>
> W czym tkwi haczyk? Gdy wyczuwałem, że ABS "łapie" - czyli zaczyna
> terkotać - odpuszczałem lekko hamulec, bo "skoro jestem na granicy
> przyczepności to już nie muszę bardziej cisnąć". I to jest właśnie błąd.
> Z ABS'em należy cisnąć do podłogi! Niech kolega spróbuje, to się
> przekona, że zahamuje co najmniej tak dobrze jak w samochodzie bez ABS'u.
Nie, nic z tych rzeczy, noga w podloge trrrrrrr, trr, trrrrrr itd. ABSu i auto jedzie
na tarce i
odrobinie piasku. Normalnie czyt. bez ABSu bylo by "pisk" i po chwili auto stoi.
pozdrawiam
--
Mówić prawdę i umieć prawdą żyć - oto rzecz wielkiej wagi.
Oskar Wilde
-
12. Data: 2010-11-30 13:35:32
Temat: Re: Cenne rady kierowcy rajdowego z TVP INFO
Od: "kamil" <k...@s...com>
"neoniusz" <n...@j...org> wrote in message
news:id2ff4$v55$1@news.onet.pl...
> "-No tak, na sniegu oczywiscie hamujemy pulsacyjnie, zeby zahowac kontrole
> nad autem!
> -A co z ABS?
> -Nooo, ja jestem najlepszym przykladem, ze autem bez ABS zahamuje szybciej
> niz autem z ABS, ale to jak panstwo wola polegac na tych nowoczesnych
> systemach, to uzywajcie ABS"
>
> Dziekujemy za rade, wujku dobra rada!
>
> A gdzie odpowiedz na pytanie jak hamowac z ABS? Nie ma! Bo po co!
>
> Gosc chyba za duzo sie nasiedzial w aucie rajdowym, w którym bankowo nie
> ma ABS i zapomnial, ze wiekszosc aut na drogach ma jednak ABS i dawanie
> rad dla aut bez tego sytemu jest troche bez sensu, a moze tylko spowodowac
> szkody. No chyba, ze targetem TVP Info sa kierowcy rajdowek.
No to teraz czekamy, na porade pudziana "jesli trzy dresy chca ci ukrasc
komorke, nie uciekaj tylko spusc im wpierdol".
Pozdrawiam
Kamil
-
13. Data: 2010-11-30 13:44:03
Temat: Re: Cenne rady kierowcy rajdowego z TVP INFO
Od: "Marcin N" <marcin5_usun@wykasuj_onet.pl>
Użytkownik "kamil" <k...@s...com> napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:id2r2l$ls$...@i...gazeta.pl...
>
>
> "neoniusz" <n...@j...org> wrote in message
> news:id2ff4$v55$1@news.onet.pl...
>> "-No tak, na sniegu oczywiscie hamujemy pulsacyjnie, zeby zahowac
>> kontrole nad autem!
>> -A co z ABS?
>> -Nooo, ja jestem najlepszym przykladem, ze autem bez ABS zahamuje
>> szybciej niz autem z ABS, ale to jak panstwo wola polegac na tych
>> nowoczesnych systemach, to uzywajcie ABS"
>>
>> Dziekujemy za rade, wujku dobra rada!
>>
>> A gdzie odpowiedz na pytanie jak hamowac z ABS? Nie ma! Bo po co!
>>
>> Gosc chyba za duzo sie nasiedzial w aucie rajdowym, w którym bankowo nie
>> ma ABS i zapomnial, ze wiekszosc aut na drogach ma jednak ABS i dawanie
>> rad dla aut bez tego sytemu jest troche bez sensu, a moze tylko
>> spowodowac szkody. No chyba, ze targetem TVP Info sa kierowcy rajdowek.
>
>
> No to teraz czekamy, na porade pudziana "jesli trzy dresy chca ci ukrasc
> komorke, nie uciekaj tylko spusc im wpierdol".
Z trzema może być kłopot, bo jeszcze niedawno przy drugim zrobiłyby mu się
fioletowe plecy, a przy trzecim by zemdlał.
;)
-
14. Data: 2010-11-30 13:45:52
Temat: Re: Cenne rady kierowcy rajdowego z TVP INFO
Od: "kamil" <k...@s...com>
"Marcin N" <marcin5_usun@wykasuj_onet.pl> wrote in message
news:id2rib$c2v$1@news.onet.pl...
>> No to teraz czekamy, na porade pudziana "jesli trzy dresy chca ci ukrasc
>> komorke, nie uciekaj tylko spusc im wpierdol".
>
> Z trzema może być kłopot, bo jeszcze niedawno przy drugim zrobiłyby mu się
> fioletowe plecy, a przy trzecim by zemdlał.
> ;)
Pudzian to moze faktycznie niefortunnie dobrany przyklad, ale chodzi o
zasade. :)
Pozdrawiam
Kamil
-
15. Data: 2010-11-30 13:50:20
Temat: Re: Cenne rady kierowcy rajdowego z TVP INFO
Od: Krzysiek Niemkiewicz <"[moje_inicjaly]"@post.pl>
W dniu 2010-11-30 13:21, Gabriel 'wilk' pisze:
> Ale ja nie che wywalac, che aby bylo mozna ABS wylaczac tak jak ESP
> jesli ktos tego wynalazku nie lubi - ja nie lubie byc uszczesliwiany na
> sile :-)
W zasadzie każdorazowe naciśnięcie pedału hamulca powinno wywołać na
komputerze auta monit z prośbą o padanie, czy rozpocząć hamowanie z
ABSem czy bez niego ;)
http://aviationhumor.net/wp-content/main/2010_06/Avi
ationHumor-0031.jpg
--
Krzysiek Niemkiewicz - inicjały[at]post.pl
----- ----- ---- -- ---- ----- ------
MATKA SIEDZI Z TYŁU - TAK POWIEDZIAŁ!
-
16. Data: 2010-11-30 14:09:53
Temat: Re: Cenne rady kierowcy rajdowego z TVP INFO
Od: Artur Maśląg <f...@p...com>
W dniu 2010-11-30 13:21, Gabriel 'wilk' pisze:
(...)
>> No to wywal te czujniki. Problem w tym, że w nowszych samochodach
>> uszkodzenie ABS jest ryzykowne.
> Ale ja nie che wywalac, che aby bylo mozna ABS wylaczac tak jak ESP
> jesli ktos tego wynalazku nie lubi - ja nie lubie byc uszczesliwiany na
> sile :-)
Jak chcesz, to możesz sobie takie pojazd zamówić, ale racze nie w serii
- od jakichś 10 lat nie produkują już samochodów, w który można
odłączyć ABS, choćby służył on tylko jako system wspomagający hamowanie.
Rozkład sił hamowania kiedyś był realizowany mechanicznie,
teraz jest realizowany przez system ABS.
> Nie, nie bylo za szybko - predkosc taka sama (+-) w aucie bez ABS bylo
> OK a na tej samej drodze w takich samych warunkach auto z ABS pojechalo
> za sygnalizator (fabrycznie nowe auto - kierowal kolega)
Powtórzę - było za szybko, a twierdzenie, ze bez ABS by było OK jest
najwyżej domniemaniem.
-
17. Data: 2010-11-30 14:11:46
Temat: Re: Cenne rady kierowcy rajdowego z TVP INFO
Od: Artur Maśląg <f...@p...com>
W dniu 2010-11-30 13:10, PaweL pisze:
>>
>> Znaczy były za szybko, a ABS się doskonale sprawuje na naszych polskich
>> drogach - niezależnie od ich stanu.
>
> Znaczy amortyzatory są za słabe.
Niekoniecznie.
> ABS ma pomagać spanikowanym użytkownikom samochodów.
Nieprawda.
> Ma umożliwiać kierowanie podczas awaryjnego hamowania.
Tak, to prawda.
> Hamowanie z ABSem jest prawie zawsze dłuższe niż bez niego.
A to już nie jest prawdą - zazwyczaj hamowanie z ABS jest jednak
krótsze niż bez niego, a do tego jest przewidywalne.
-
18. Data: 2010-11-30 14:13:29
Temat: Re: Cenne rady kierowcy rajdowego z TVP INFO
Od: Artur Maśląg <f...@p...com>
W dniu 2010-11-30 13:24, Gabriel 'wilk' pisze:
(...)
> Dokladnie, ABS nie ma skracac drogi hamowania ale ma pozwolic na
> manewrowanie autem.
Takie wyjaśnienie można ewentualnie przyjąć.
> jednak nie zawsze manewrowanie wystarcza i jest
> optymalne aby uniknac dzwonu, czasem hamowanie z piskiem opon i dymkiem
> z gum (auto bez ABS) ratuje dupe (znam to z autopsji)
Tu się mylisz - w takich warunkach hamowanie z ABS jest skuteczniejsze
niż bez.
-
19. Data: 2010-11-30 14:13:57
Temat: Re: Cenne rady kierowcy rajdowego z TVP INFO
Od: "Arek (G)" <a...@b...pl>
W dniu 2010-11-30 13:10, PaweL pisze:
>>
>> Znaczy były za szybko, a ABS się doskonale sprawuje na naszych polskich
>> drogach - niezależnie od ich stanu.
>>
>
> Znaczy amortyzatory są za słabe.
>
> ABS ma pomagać spanikowanym użytkownikom samochodów. Ma umożliwiać
> kierowanie podczas awaryjnego hamowania. Hamowanie z ABSem jest prawie
> zawsze dłuższe niż bez niego.
Oczywiście, że tak. Auto z ABS skraca dość znacznie czas gdy koło jest w
poślizgu oraz używa maksymalnej siły hamowania gdy w nim nie jest. Co
więc powoduje, że samochód słabiej hamujący i dłużej się ślizgający
zahamuje lepiej? Pewnie jakiś cud. Może to przez te światła, one na
pewno zwiększają drogę hamowania.
A.
-
20. Data: 2010-11-30 14:14:42
Temat: Re: Cenne rady kierowcy rajdowego z TVP INFO
Od: Artur Maśląg <f...@p...com>
W dniu 2010-11-30 13:28, Marcin N pisze:
(...)
> W czym tkwi haczyk? Gdy wyczuwałem, że ABS "łapie" - czyli zaczyna
> terkotać - odpuszczałem lekko hamulec, bo "skoro jestem na granicy
> przyczepności to już nie muszę bardziej cisnąć". I to jest właśnie błąd.
> Z ABS'em należy cisnąć do podłogi! Niech kolega spróbuje, to się
> przekona, że zahamuje co najmniej tak dobrze jak w samochodzie bez ABS'u.
W wielu samochodach nawet jest 'brake assistant' (BAS?), który to
robi za kierowcę.