eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyCenne rady kierowcy rajdowego z TVP INFO
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 141

  • 11. Data: 2010-11-30 13:35:24
    Temat: Re: Cenne rady kierowcy rajdowego z TVP INFO
    Od: Gabriel 'wilk' <g...@U...TO.Z.ADRESU.poczta.onet.pl>

    Użytkownik Marcin N napisał:

    >
    > Użytkownik "Gabriel 'wilk'" <g...@U...TO.Z.ADRESU.poczta.onet.pl>
    > napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:id2q5g$75a$...@n...onet.pl...
    >
    >
    >>> Znaczy były za szybko, a ABS się doskonale sprawuje na naszych polskich
    >>> drogach - niezależnie od ich stanu.
    >
    >
    >> Nie, nie bylo za szybko - predkosc taka sama (+-) w aucie bez ABS bylo
    >> OK a na tej samej drodze w takich samych warunkach auto z ABS
    >> pojechalo za sygnalizator (fabrycznie nowe auto - kierowal kolega)
    >
    >
    > Ja bym wysnuł zupełnie inny wniosek niż Ty. Otóż kolega NIE UMIE używać
    > ABS'u. Sam też do zeszłego roku nie umiałem. Na tej grupie kilka osób mi
    > pomogło.
    >
    > W czym tkwi haczyk? Gdy wyczuwałem, że ABS "łapie" - czyli zaczyna
    > terkotać - odpuszczałem lekko hamulec, bo "skoro jestem na granicy
    > przyczepności to już nie muszę bardziej cisnąć". I to jest właśnie błąd.
    > Z ABS'em należy cisnąć do podłogi! Niech kolega spróbuje, to się
    > przekona, że zahamuje co najmniej tak dobrze jak w samochodzie bez ABS'u.
    Nie, nic z tych rzeczy, noga w podloge trrrrrrr, trr, trrrrrr itd. ABSu i auto jedzie
    na tarce i
    odrobinie piasku. Normalnie czyt. bez ABSu bylo by "pisk" i po chwili auto stoi.

    pozdrawiam


    --
    Mówić prawdę i umieć prawdą żyć - oto rzecz wielkiej wagi.
    Oskar Wilde


  • 12. Data: 2010-11-30 13:35:32
    Temat: Re: Cenne rady kierowcy rajdowego z TVP INFO
    Od: "kamil" <k...@s...com>



    "neoniusz" <n...@j...org> wrote in message
    news:id2ff4$v55$1@news.onet.pl...
    > "-No tak, na sniegu oczywiscie hamujemy pulsacyjnie, zeby zahowac kontrole
    > nad autem!
    > -A co z ABS?
    > -Nooo, ja jestem najlepszym przykladem, ze autem bez ABS zahamuje szybciej
    > niz autem z ABS, ale to jak panstwo wola polegac na tych nowoczesnych
    > systemach, to uzywajcie ABS"
    >
    > Dziekujemy za rade, wujku dobra rada!
    >
    > A gdzie odpowiedz na pytanie jak hamowac z ABS? Nie ma! Bo po co!
    >
    > Gosc chyba za duzo sie nasiedzial w aucie rajdowym, w którym bankowo nie
    > ma ABS i zapomnial, ze wiekszosc aut na drogach ma jednak ABS i dawanie
    > rad dla aut bez tego sytemu jest troche bez sensu, a moze tylko spowodowac
    > szkody. No chyba, ze targetem TVP Info sa kierowcy rajdowek.


    No to teraz czekamy, na porade pudziana "jesli trzy dresy chca ci ukrasc
    komorke, nie uciekaj tylko spusc im wpierdol".




    Pozdrawiam
    Kamil


  • 13. Data: 2010-11-30 13:44:03
    Temat: Re: Cenne rady kierowcy rajdowego z TVP INFO
    Od: "Marcin N" <marcin5_usun@wykasuj_onet.pl>


    Użytkownik "kamil" <k...@s...com> napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:id2r2l$ls$...@i...gazeta.pl...
    >
    >
    > "neoniusz" <n...@j...org> wrote in message
    > news:id2ff4$v55$1@news.onet.pl...
    >> "-No tak, na sniegu oczywiscie hamujemy pulsacyjnie, zeby zahowac
    >> kontrole nad autem!
    >> -A co z ABS?
    >> -Nooo, ja jestem najlepszym przykladem, ze autem bez ABS zahamuje
    >> szybciej niz autem z ABS, ale to jak panstwo wola polegac na tych
    >> nowoczesnych systemach, to uzywajcie ABS"
    >>
    >> Dziekujemy za rade, wujku dobra rada!
    >>
    >> A gdzie odpowiedz na pytanie jak hamowac z ABS? Nie ma! Bo po co!
    >>
    >> Gosc chyba za duzo sie nasiedzial w aucie rajdowym, w którym bankowo nie
    >> ma ABS i zapomnial, ze wiekszosc aut na drogach ma jednak ABS i dawanie
    >> rad dla aut bez tego sytemu jest troche bez sensu, a moze tylko
    >> spowodowac szkody. No chyba, ze targetem TVP Info sa kierowcy rajdowek.
    >
    >
    > No to teraz czekamy, na porade pudziana "jesli trzy dresy chca ci ukrasc
    > komorke, nie uciekaj tylko spusc im wpierdol".

    Z trzema może być kłopot, bo jeszcze niedawno przy drugim zrobiłyby mu się
    fioletowe plecy, a przy trzecim by zemdlał.
    ;)


  • 14. Data: 2010-11-30 13:45:52
    Temat: Re: Cenne rady kierowcy rajdowego z TVP INFO
    Od: "kamil" <k...@s...com>

    "Marcin N" <marcin5_usun@wykasuj_onet.pl> wrote in message
    news:id2rib$c2v$1@news.onet.pl...

    >> No to teraz czekamy, na porade pudziana "jesli trzy dresy chca ci ukrasc
    >> komorke, nie uciekaj tylko spusc im wpierdol".
    >
    > Z trzema może być kłopot, bo jeszcze niedawno przy drugim zrobiłyby mu się
    > fioletowe plecy, a przy trzecim by zemdlał.
    > ;)

    Pudzian to moze faktycznie niefortunnie dobrany przyklad, ale chodzi o
    zasade. :)




    Pozdrawiam
    Kamil


  • 15. Data: 2010-11-30 13:50:20
    Temat: Re: Cenne rady kierowcy rajdowego z TVP INFO
    Od: Krzysiek Niemkiewicz <"[moje_inicjaly]"@post.pl>

    W dniu 2010-11-30 13:21, Gabriel 'wilk' pisze:
    > Ale ja nie che wywalac, che aby bylo mozna ABS wylaczac tak jak ESP
    > jesli ktos tego wynalazku nie lubi - ja nie lubie byc uszczesliwiany na
    > sile :-)

    W zasadzie każdorazowe naciśnięcie pedału hamulca powinno wywołać na
    komputerze auta monit z prośbą o padanie, czy rozpocząć hamowanie z
    ABSem czy bez niego ;)


    http://aviationhumor.net/wp-content/main/2010_06/Avi
    ationHumor-0031.jpg

    --
    Krzysiek Niemkiewicz - inicjały[at]post.pl
    ----- ----- ---- -- ---- ----- ------
    MATKA SIEDZI Z TYŁU - TAK POWIEDZIAŁ!


  • 16. Data: 2010-11-30 14:09:53
    Temat: Re: Cenne rady kierowcy rajdowego z TVP INFO
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2010-11-30 13:21, Gabriel 'wilk' pisze:
    (...)
    >> No to wywal te czujniki. Problem w tym, że w nowszych samochodach
    >> uszkodzenie ABS jest ryzykowne.
    > Ale ja nie che wywalac, che aby bylo mozna ABS wylaczac tak jak ESP
    > jesli ktos tego wynalazku nie lubi - ja nie lubie byc uszczesliwiany na
    > sile :-)

    Jak chcesz, to możesz sobie takie pojazd zamówić, ale racze nie w serii
    - od jakichś 10 lat nie produkują już samochodów, w który można
    odłączyć ABS, choćby służył on tylko jako system wspomagający hamowanie.
    Rozkład sił hamowania kiedyś był realizowany mechanicznie,
    teraz jest realizowany przez system ABS.

    > Nie, nie bylo za szybko - predkosc taka sama (+-) w aucie bez ABS bylo
    > OK a na tej samej drodze w takich samych warunkach auto z ABS pojechalo
    > za sygnalizator (fabrycznie nowe auto - kierowal kolega)

    Powtórzę - było za szybko, a twierdzenie, ze bez ABS by było OK jest
    najwyżej domniemaniem.




  • 17. Data: 2010-11-30 14:11:46
    Temat: Re: Cenne rady kierowcy rajdowego z TVP INFO
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2010-11-30 13:10, PaweL pisze:
    >>
    >> Znaczy były za szybko, a ABS się doskonale sprawuje na naszych polskich
    >> drogach - niezależnie od ich stanu.
    >
    > Znaczy amortyzatory są za słabe.

    Niekoniecznie.

    > ABS ma pomagać spanikowanym użytkownikom samochodów.

    Nieprawda.

    > Ma umożliwiać kierowanie podczas awaryjnego hamowania.

    Tak, to prawda.

    > Hamowanie z ABSem jest prawie zawsze dłuższe niż bez niego.

    A to już nie jest prawdą - zazwyczaj hamowanie z ABS jest jednak
    krótsze niż bez niego, a do tego jest przewidywalne.


  • 18. Data: 2010-11-30 14:13:29
    Temat: Re: Cenne rady kierowcy rajdowego z TVP INFO
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2010-11-30 13:24, Gabriel 'wilk' pisze:
    (...)
    > Dokladnie, ABS nie ma skracac drogi hamowania ale ma pozwolic na
    > manewrowanie autem.

    Takie wyjaśnienie można ewentualnie przyjąć.

    > jednak nie zawsze manewrowanie wystarcza i jest
    > optymalne aby uniknac dzwonu, czasem hamowanie z piskiem opon i dymkiem
    > z gum (auto bez ABS) ratuje dupe (znam to z autopsji)

    Tu się mylisz - w takich warunkach hamowanie z ABS jest skuteczniejsze
    niż bez.


  • 19. Data: 2010-11-30 14:13:57
    Temat: Re: Cenne rady kierowcy rajdowego z TVP INFO
    Od: "Arek (G)" <a...@b...pl>

    W dniu 2010-11-30 13:10, PaweL pisze:
    >>
    >> Znaczy były za szybko, a ABS się doskonale sprawuje na naszych polskich
    >> drogach - niezależnie od ich stanu.
    >>
    >
    > Znaczy amortyzatory są za słabe.
    >
    > ABS ma pomagać spanikowanym użytkownikom samochodów. Ma umożliwiać
    > kierowanie podczas awaryjnego hamowania. Hamowanie z ABSem jest prawie
    > zawsze dłuższe niż bez niego.

    Oczywiście, że tak. Auto z ABS skraca dość znacznie czas gdy koło jest w
    poślizgu oraz używa maksymalnej siły hamowania gdy w nim nie jest. Co
    więc powoduje, że samochód słabiej hamujący i dłużej się ślizgający
    zahamuje lepiej? Pewnie jakiś cud. Może to przez te światła, one na
    pewno zwiększają drogę hamowania.

    A.


  • 20. Data: 2010-11-30 14:14:42
    Temat: Re: Cenne rady kierowcy rajdowego z TVP INFO
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2010-11-30 13:28, Marcin N pisze:
    (...)
    > W czym tkwi haczyk? Gdy wyczuwałem, że ABS "łapie" - czyli zaczyna
    > terkotać - odpuszczałem lekko hamulec, bo "skoro jestem na granicy
    > przyczepności to już nie muszę bardziej cisnąć". I to jest właśnie błąd.
    > Z ABS'em należy cisnąć do podłogi! Niech kolega spróbuje, to się
    > przekona, że zahamuje co najmniej tak dobrze jak w samochodzie bez ABS'u.

    W wielu samochodach nawet jest 'brake assistant' (BAS?), który to
    robi za kierowcę.

strony : 1 . [ 2 ] . 3 ... 10 ... 15


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: