  • 21. Data: 2009-05-27 15:06:17
    Temat: Re: Canon wystraszył się Pentaksa
    Od: l...@l...localdomain

    W poście <gvjbhh$j8s$1@node1.news.atman.pl>,
    John Smith nabazgrał:

    > A wyobraź sobie, że może być 30fps i każda klatka naświetlona nie przez
    > 1/30s a jedynie przez ułamek tego czasu, np 1/4000s. Po co? Żeby mieć
    > ostrą stopklatkę, albo żeby móc otworzyć przysłonę i rozmyć tło.

    Albo też żeby filmować w słońcu bez dokręcania filtra szarego.

    --
    2 * linux/kernel/panic.c
    144 for ( ; ; )

  • 22. Data: 2009-05-27 15:36:31
    Od: d...@g...com

    > Albo też żeby filmować w słońcu bez dokręcania filtra szarego.

    Albo, zeby miec kamere ktora rejestruje filmy ktore mozna ogladac w
    zwolnionym tempie ;)
    http://www.youtube.com/watch?v=vajL48mwsCA

    Dan

  • 23. Data: 2009-05-27 16:03:38
    Od: Krasnal <k...@o...pl>

    To był 27 maj (środa), gdy o godz. 17:36 *d...@g...com*
    napisał(a):

    > Albo, zeby miec kamere ktora rejestruje filmy ktore mozna ogladac w
    > zwolnionym tempie ;)

    Wiem do czego może się przydać tyle klatek, ale czy ten Canon to potrafi?
    Mam rozumieć, że da radę tym Canonem nagrac plik video 4000 kl/s? Bo nie
    wiem czy dobrze rozumiem podawanie prędkości migawki 1/4000 s przy kręceniu
    filmów.

    --
    Krasnal...

  • 24. Data: 2009-05-27 16:20:00
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    Krasnal pisze:
> [...]
    > wiem czy dobrze rozumiem podawanie prędkości migawki 1/4000 s przy kręceniu

    Czy wiesz, co to jest prawidłowa ekspozycja? Wyjdź sobie na dwór w
    południe, ustaw przysłonę na 5,6 i najniższą czułość. Teraz zobacz, jaki
    czas ekspozycji ci wychodzi - jak krócej jak 1/30 to co zrobisz?
    Przymkniesz przysłonę? Można, ale chcesz właśnie taką GO jaką daje
    f/5,6. Nie po to kupowałeś FF z możliwością nagrywania filmów, żeby
    teraz przymykać do f/16 czy f/22, bo cały sens to traci. To co robisz?
    Można jak ktoś wyżej wspomniał - zakładać szare filtry. Ale nosić różne
    komplety tak, żeby ci ekspozycja pasowała? Też nie to. Najprościej
    skrócić czas ekspozycji. Czy naprawdę trudno sobie wyobrazić, jak działa
    aparat robiący film 30fps z ekspozycjią 1/300s ??? To ci pomogę:
    1 klatka: 1/300s(zdjęcie) - 9/300s (czekamy)
    2 klatka: 1/300s(zdjęcie) - 9/300s (czekamy)
    3 klatka: 1/300s(zdjęcie) - 9/300s (czekamy)

    I co? I wychodzi 30 klatek na sekundę z prawidłową ekspozycją bez
    kombinowania i bez przepałów.
    Pozdrawiam,
    Paweł W.

  • 25. Data: 2009-05-27 16:26:14
    Od: JA <marb67[beztego]@bb.home.pl>

    On 2009-05-27 18:03:38 +0200, Krasnal <k...@o...pl> said:

> [...]
    > wiem czy dobrze rozumiem podawanie prędkości migawki 1/4000 s przy kręceniu

    Źle rozumiesz.
    Już w prehistorii w kamerach czas naświetlania nie równał się ilości
    klatek na sekundę.
    To są dwa nie do końca zależne od siebie parametry.

    --
    Nie odpowiadam na treści nad cytatem
    Pozdrawiam

  • 26. Data: 2009-05-27 16:33:47
    Od: Krasnal <k...@o...pl>

    To był 27 maj (środa), gdy o godz. 18:20 *"Paweł W."* napisał(a):

    > Czy wiesz, co to jest prawidłowa ekspozycja?

    Wiem. Nie bardzo rozumiałem jak działa to podczas kręcenia filmów.

    > Czy naprawdę trudno sobie wyobrazić, jak działa
    > aparat robiący film 30fps z ekspozycjią 1/300s ???

    No właśnie jakoś było mi trudno. Po prostu nie wiedziałem dobrze jak to
    działa. Może mam coś nie tak ;).

    > 1 klatka: 1/300s(zdjęcie) - 9/300s (czekamy)
    > 2 klatka: 1/300s(zdjęcie) - 9/300s (czekamy)
    > 3 klatka: 1/300s(zdjęcie) - 9/300s (czekamy)

    Czyli co każdą klatkę matryca nie rejestruje obrazu przez 9/300 sekundy?
    Czyli nie rejestruje wszystkiego co się dzieje a jedynie 10%?

    > I co? I wychodzi 30 klatek na sekundę z prawidłową ekspozycją bez
    > kombinowania i bez przepałów.

    No niby wychodzi.

    > Pozdrawiam

    Ja również.

    --
    Krasnal...

  • 27. Data: 2009-05-27 16:35:06
    Od: Krasnal <k...@o...pl>

    To był 27 maj (środa), gdy o godz. 18:26 *JA* napisał(a):

    > Źle rozumiesz.
    > Już w prehistorii w kamerach czas naświetlania nie równał się ilości
    > klatek na sekundę.
    > To są dwa nie do końca zależne od siebie parametry.

    Ok, zaczynam czaić. Nie jestem kamerzystą a i fotografem jakims dobrym też
    nie ;).

    --
    Krasnal...

  • 28. Data: 2009-05-27 16:37:06
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    Krasnal pisze:

> [...]
    >
    > Czyli co każdą klatkę matryca nie rejestruje obrazu przez 9/300 sekundy?
    > Czyli nie rejestruje wszystkiego co się dzieje a jedynie 10%?

    A wiesz, że film to złudzenie optyczne polegające na szybkim
    wyświetleniu po sobie niewiele różniących się od siebie obrazów, które
    stwarza wrażenie ruchu?
    Żaden film nie rejestruje "wszystkiego", ale 25-30 klatek na sekundę
    jest wystarczające, żeby w naszej skali czasu traktować to jako ciągła
    rejestracja ruchu. Zresztą twoje oczy też nie rejestrują "wszystkiego"
    inaczej nie dałbyś się oszukać filmowi.

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

  • 29. Data: 2009-05-27 16:47:05
    Od: Krasnal <k...@o...pl>

    To był 27 maj (środa), gdy o godz. 18:37 *"Paweł W."* napisał(a):

    > A wiesz, że film to złudzenie optyczne polegające na szybkim
    > wyświetleniu po sobie niewiele różniących się od siebie obrazów

    Pewnie, że wiem :). Po prostu jakoś dziwnie kojarzyłem ze sobą ilość kl/s a
    czasem otwarcia migawki podczas nagrywania fimów.
    EOT

    --
    Krasnal...

  • 30. Data: 2009-05-27 16:52:13
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    Krasnal pisze:

    > Pewnie, że wiem :). Po prostu jakoś dziwnie kojarzyłem ze sobą ilość kl/s a
    > czasem otwarcia migawki podczas nagrywania fimów.

    Nie dałoby się wtedy uzyskać ostrych zdjęć dynamicznych scen :P

    Pozdrawiam,
    Paweł W.