  • Data: 2009-01-31 17:33:23
    Temat: Re: Canon przesiadka z 450D (40D - 50D).
    Od: j...@a...at szukaj wiadomości tego autora

    On 31 Jan., 10:37, "Tomek" <b...@o...pl> wrote:
    > 1. b niestabilnie pracujacy AF - pomiary wykazuja , ze wiele
    > obiektywow wskutek  niedokladnej pracy osiaga zaledwie 30 - 60 %
    > mozliwej rozdzielczosci . Af nie nastawia na ostrosc a trafia gdzies w
    > okolice . Najczesciej do powiekszenia rzedu widokowki nieostrosc
    > miesci sie w krazku rozproszenia , wiec wielu mniej wymagajacych  nie
    > zdaje sabie z niej sprawy. TO JEST WADA ZASADNICZA´I DYSKWALIFIKUJACA.
    >
    > Szkła canona to zazwyczaj 100% celności, z Sigmą gorzej.

    ha ha ha - dobrze sie ssie informacje z palca ... byc moze ale nie z
    450 d
    problem nie w szkle a w systemie AF 450 d

    tutaj masz przykladowe wyniki pomiaru wyniku ostrzenia :

    http://www.colorfoto.de/Testbericht/Canon-EF-2_135-m
    m-L-USM_5121344.html

    ten slupek z prawej na wykresie pokazuje ze uzyskano najnizsza 50 % z
    mozliwej rozdzielczosci ( wynik i tak b dobry gdyz sa i z 25 % ).
    na tych stronach dogrzebiesz sie do wyniku pomiarow parudziesieciu
    obiektywow i jakosci ostrzenia z 450 d

    to sie pokrywa z moimi doswiadczeniami w 3 egzemplarzach 450d jakie
    mialem.
    wszystkie ostrzyly d.d.

    czy aparat dobrze ostrzy mozna sie samemu natychmiast przekonac.
    jesli w wyniku ostrzenia za pomoca software ostrosc obrazu znacznie
    sie poprawia tzn ze ostrosc optyczna nie jest wysoka. Dla zdjec w
    ktorych ostrosc jest nastawiona poprawnie software nie poprawia
    ostrosci , rosnie raczej tylko microkontrast , a jakosc obrazu raczej
    sie pogarsza ( tzw przeostrzenie).
    w 450 d musialem wszystko ostrzyc za pomoca software ( o negatywnej
    stronie takiego ostrzenia nie bede pisal ) . w innych jak np 50 d albo
    hybryda panasonika ostrzenie za pomoca sowftware w postprocesingu nic
    nie daje , gdyz zdjecia sa ostre.

    > 2. bardzo glosna praca lustra i duze wstrzasy aparatu .NIeamortyzowane
    > lustro powoduje koniecznosc stosowania krotszych czasow  niz to na
    > ogol robimy w innych aparatach .
    >
    > Dosy głośna praca i dzwięk byle jaki. Ale wstrząsów nie zauważyłem :)

    gdyz masz za malo doswiadczenia , glosna praca lustra jest skutkiem
    slabej amortyzacji , a dodatkowo mala masa aparatu powoduje iz
    wstrzasy od lustra przenosza sie na ostrosc - aby temu zapobiec
    nalezy skrocic czas naswietlania. Jest na ten temat sporo badan. NIe
    chce mi sie grzebac w sieci.

    > 3. Zle zrownowazenie barw - b duza nadczulosc na kolor czerwony i
    > pokrewne . Oceniam ,ze nadczulosc wynosi ok 2ev.
    > Jesli bedziesz mila  na zdjeciu jakies elementy w kolorze czerwonym
    > beda mocna przepalone - objawia sie to rozmyciem obrazu w obrebie tego
    > detalu ( np sfotografowanie czerwonych  roz  na tle zielonym jest
    > praktycznie niemozliwe - tzn da sie wyzwolic spust ale kolor czerwony
    > bedzie wyprany ze szczegolow i walorow tonalnych)
    >
    > Na słaby niebieski to można narzekac, ale czerwony jest IMHO w sam raz

    jesli czerwony jest wsam raz a na niebieski narzekasz to sadze ze nie
    bardzo wiesz jak wyglada kolor czerwony. Cecha charakterystyczna
    kazdej matrycy jest wieksza wrazliwosc na kolor czerwony . kompensuje
    sie to dwukrotnie wieksza iloscia pixeli w kolorze zielonym w filtrze
    bayera. tutaj z rownowaga canon nie trafil idealnie - ja obserwowalem
    we wszystkich trzech egz . identyczna nadwrazliwosc na kolor czerwony.
    Jesli uwazasz ze tak nie jest to przeslij zdjecie . ot chocby czerwony
    kwiaty w jakims gazonie , na lace itp.

    > i juz drobiazgi z ktorymi mozna sie jednak uporac :
    > niezbyt uporzadkowany rozklad przyciskow z tylu aparatu , wymagajacy
    > niezbyt wygodnego ruchu palca np z aparatem przylozonym do oczu.
    >
    > Mam dokładnie odwrotne odczucia. Wg mnie poza brakiem drugiego kółka nie ma
    > się do czego przyczepic

    mozna sie przyzwyczaic , ale przyciski nie sa uporzadkowane , sa
    rozrzucone ,
    np aby wybrac z przylozonym do twarzy aparatem odpowiedni sensor AF
    nalezalo wykonac dosc odlegly i niewygodny ruch kciuka. jasne ze da
    sie to zrobic , ale nie jest to optymalne rozwiazanie.

    z tym ze generalnie do ergonomii 450d zastrzezen nie mialem .
    ostatecznie nie kupuje aparat ze wzgledu na ergonomie ale przede
    wszystki na jakosc zdjec i niezawodnosc jego pracy.

    XXX