  • Data: 2009-02-02 10:10:56
    Temat: Re: Canon przesiadka z 450D (40D - 50D).
    Od: j...@a...at szukaj wiadomości tego autora

    > Nie biorę informacji ze słupków tylko z doświadczenia z body

    inaczej mowiac na wyczucie.
    i takie sa najczesciej opinie - na wyczucie.
    komus sie wydaje , ze jest dobrze - no wiec pisze ze jego kamera jest
    jak najbardziej o.k.
    dopiero w porownaniu z innymi wychodza roznice.

    > chce mi sie grzebac w sieci.
    >
    > To powiedz mi ile musiałem zwiększy czas żeby zamortyzowa trzaskanie lustra
    > w 450

    nie musiales.
    ale jesli tego nie zrobiles to sie to odbilo na ostrosci zdjecia.
    mozna powiedziec ze ostrosc to wypadkowa ruchu i rozdzielczosci
    obiektywu.
    w tym przypadku klapniecie lustra jest powodem wstrzasu czyli ruchu to
    sie odbija negatywnie na ostrosci niestety przy dluzszych czasach
    naswietlania.

    co do pomiarow jakosci ostrzenia za pomoca MTF

    gdzie jest granica , ze moznaby uznac iz obiektyw rysuje ostro ?

    dla aps-c przyjmijmy wariant optymistyczny krazek rozproszenia 0,015
    mm
    oznacza to ze graniczna rozdzielczosc obrazu powyzej ktorej bedzie on
    interpretowany jako ostry wynosi ok. :
    18 /0,015 =1200 lini na wysokosc obrazu czyli 600 par lini / wysokosc
    obrazu.
    majac wykres rozdzielczosci za pomoca MTF oraz informacje z jaka
    dokladnoscia % ostrzyl obiektyw mozna sobie odpowiedziec czy zdjecia
    beda postrzegane jeszcze jako ostre czy juz nie.
    Dla takiego obiektywu jak 2,0 / 135 L - jeden z lepszych obiektywow
    canona wogole 450d osiagal rozdzielczosc nawet rzedu 50% tzn
    rozdzioelczosc na granicy nieostrosci dla tego drogiego jak na stalke
    obiektywu.
    ale norma to rzad 30 - 70% dla obiektywow o nizczej rozdzielczosci niz
    2,0/135.
    oznacza to, iz pomierzono dla 450 d , ze norma jest nietrzenie przez
    AF.
    Cos takiego , ze przykladasz aparat do oka , celujesz w mgnieniu oka
    wskaznik AF potwierdza prawidlowe nastwienie I ZDJECIE JEST OSTRE
    ( tzn co najmniej ok 80% rozdzoielczosci obiektywu ) nie istnieje.
    I niestety to sie pokrywa z moim doswiadczeniem.Regulka sa zdjecia
    nieostre , rzadkoscia ostre .

    XXX