  • 1. Data: 2009-11-24 22:04:19
    Temat: Canon Pixma iP4500 - problem z wydrukiem i kartridżami
    Od: vcore <mail*wytnij*@vcore.pl>

    Mam problem z drukarką z tematu, dostałem ją od znajomego jako używaną jednak wiem że
    jest w
    świetnym stanie technicznym bo była mało używana i zużyła tylko jeden komplet tuszy,
    no i właśnie -
    dostałem ją ze zużytymi tydzień wcześniej tuszami więc musiałem zakupić nowe - a
    konkretnie
    zamienniki firmy ActiveJet, przełożyłem chipy i zamontowałem kartridże, jednak po
    chwili dostałem
    komunikat że tusz Czarny <PGI-5BK> i Żółty <CLI-8Y> są puste, jednak oczywiście nie
    są - ale udało
    mi się to rozwiązać - w zasadzie to problem sam się rozwiązał, sterownik
    automatycznie wyłączył
    monitorowanie poziomu tuszu dla tych kartridży (nie wiem czy oznacza to że nie są
    one aktywne) w
    każdym razie, po wyjęciu jednego z tych dwóch kartridży a następnie włożeniu miga
    czerwona dioda, i
    w przypadku czarnego i żółtego - stąd moje pytanie, w jaki sposób można zresetować
    chipy? W sieci
    widziałem sporo instrukcji jednak każda jest inna, nawet dla poszczególnych modeli
    serii Pixma IP, a
    do swojej niestety nie znalazłem - na większości for wszyscy polecają resetery, ale
    to dla mnie zbyt
    duży wydatek

    Drugi problem (prawdopodobnie nie związany z samymi kartiridżami) są smugi podczas
    drukowania
    koloru, smugi te są szerokie na ok. 8mm a następnie się zwężąją - wygląda to tak
    jakby w pewnym
    momencie zaczeło brakować jednego z kolorów składowych, np. czarny zamienia się na
    karmazynowy
    niebieski na jasny błekit itd. - problem nie występował przez chwilę gdy
    przeprowadziłem "Dokładne
    czyszczenie" i udało mi się wydrukowac jedną kartkę A4 w kolorze bez żadnej skazy,
    ale już od połowy
    następnej znowu zaczęły występować smugi, wyglądają one tak:

    http://i49.tinypic.com/11972g0.jpg

    Co najciekawsze, za każdym razem jak drukuję ten sam obraz to smugi zaczynają się w
    tym samym
    miejscu, mniej więcej od 2/3 strony

    --
    WebProgress - Nowoczesne aplikacje internetowe

    www.webprogress.com.pl

  • 2. Data: 2009-11-24 23:52:05
    Od: "Leszek K." <l...@n...pl>

    Dnia Tue, 24 Nov 2009 23:04:19 +0100, vcore napisał(a):

> [...]
    serii Pixma IP, a
    > do swojej niestety nie znalazłem - na większości for wszyscy polecają resetery, ale

    Dwa wyjścia. Albo kupować kartridże z chipami (~20 zet za szt.) albo
    zrezygnować z monitorowania poziomu tuszu. Restetery baaardzo drogie.

> [...]
    >
    > http://i49.tinypic.com/11972g0.jpg
    >
    > Co najciekawsze, za każdym razem jak drukuję ten sam obraz to smugi zaczynają się w

    Przyschnięta głowica. Ja to robie tak. Najpierw myję ciepłą wodą z
    dodatkiem jakiegoś płynu do mycia naczyń. Potem dokładnie płukam zwykłą a
    następnie destylowaną wodą. Zakładam po dokładnym wysuszeniu.

  • 3. Data: 2009-11-25 07:24:35
    Od: Marx <M...@n...com>

    To ze drukarka byla malo uzywana zdecydowanie nie jest zaleta, co
    zreszta od razu wyszlo - masz zatkana glowice. Drukarka atramentowa
    powinna przynajmniej raz w tygodniu cos wydrukowac, inaczej jest duze
    ryzyko zaschniecia, a zaschnieta glowica to powazny problem.
    Jesli dostales ta drukarke za darmo to ok, ale jesli cos za nia placiles
    - lepiej czym predzej oddaj i kup nowa.

    Druga sprawa to zamienniki - kupiles pierwsza-lepsza kupe, jaka ci sie
    nawinela pod reke, co dodatkowo poteguje problemy z glowica. Poczytaj na
    forum, ktore sa dobre.
    http://forum.idg.pl/index.php?showtopic=57900
    Zle zamienniki zatkaja ci glowice na amen, a koszt glowicy to polowa
    ceny nowej drukarki (liczac iz nowe tusze kosztuja druga polowe to sam
    widzisz ze uzywana drukarka to zadna okazja).

    Ostatnia sprawa - reseter. Nie ma mozliwosci zresetowania tuszow z
    poziomu drukarki. Jedyna mozliwosc to reseter, ktorego koszt to ok 60zl,
    wiec nie sciemniaj ze to drogo. Zreszta bez resetowania mozna zyc,
    trzeba po prostu samemu sprawdzac poziom tuszu (najszybciej schodzi zolty)
    Marx

  • 4. Data: 2009-11-25 07:36:19
    Od: "Leszek K." <l...@n...pl>

    Dnia Wed, 25 Nov 2009 08:24:35 +0100, Marx napisał(a):

    > ...Ostatnia sprawa - reseter. Nie ma mozliwosci zresetowania tuszow z
    > poziomu drukarki. Jedyna mozliwosc to reseter, ktorego koszt to ok 60zl,
    > wiec nie sciemniaj ze to drogo...

    Po długich poszukiwaniach znalazłem za 200 funtów. A to już jest za drogo.

  • 5. Data: 2009-11-25 07:37:25
    Od: vcore <mail*wytnij*@vcore.pl>

    Leszek K. pisze:
    > Dwa wyjścia. Albo kupować kartridże z chipami (~20 zet za szt.) albo
    > zrezygnować z monitorowania poziomu tuszu. Restetery baaardzo drogie.

    Tylko 20zł? Nigdy nie kupowałem więc nie wiem, ale w sklepie usłyszałem że komplet
    oryginalnych
    tuszy kosztuje... 300zł - może chodziło o tusze wraz z głowicą, choć nie wiem
    dlaczego taką
    odpowiedź usłyszałem

    > Przyschnięta głowica. Ja to robie tak. Najpierw myję ciepłą wodą z
    > dodatkiem jakiegoś płynu do mycia naczyń. Potem dokładnie płukam zwykłą a
    > następnie destylowaną wodą. Zakładam po dokładnym wysuszeniu.

    Dzięki, zaraz się za to wezme i dam znać czy pomogło

  • 6. Data: 2009-11-25 07:50:09
    Od: vcore <mail*wytnij*@vcore.pl>

    Marx pisze:
> [...]
    > ceny nowej drukarki (liczac iz nowe tusze kosztuja druga polowe to sam
    > widzisz ze uzywana drukarka to zadna okazja).

    No kupiłem pierwszą lepszą kupę - a w sumie nie wiem co kupiłem, powiedziałem
    "kartridże do canon
    pixma ip4500" i tyle, drukarkę dostałem za darmo - miała wylądować pod śmietnikiem,
    jeśli mam być
    szczery to z drukarkami wielkiego doświadczenia nie mam, mam co prawda w domu
    urządzenie
    wielofunkcyjne, ale po wyczerpaniu się kolorowych tuszy dałem sobie spokój i nie
    kupowałem nowych -
    bo i tak najczęściej drukuje tekst, wcześniej miałem jeszcze jakiegoś taniego canona
    ale kupiłem go
    wraz z dodatkowym kompletem tuszy - a gdy ten się skończył drukarkę też odstawiłem w
    kąt, bo
    drukowała kiepsko, w każdym razie nie potrzebuje świetnej jakości druku, przeważnie
    drukuję tekst z
    jakimiś ilustracjami (więc kolor się przyda) niemniej jednak tusze które posiadam
    drukują bardzo
    blade kolory, nie wiem czy jest to spowodowane samymi tuszami czy może rodzajem
    papieru (mam
    wrażenie że tusz w niego całkowicie wsiąka)

> [...]
    > wiec nie sciemniaj ze to drogo. Zreszta bez resetowania mozna zyc,
    > trzeba po prostu samemu sprawdzac poziom tuszu (najszybciej schodzi zolty)

    No ja widziałem resetery za ok. 90zł to ponad 100zł z wysyłką, a drukuje rzadko -
    wręcz od święta,
    tak czy inaczej dużo lepszym rozwiązaniem dla mnie było by wyłączenie monitorowania
    tuszu - żaden
    problem zaglądnąć do drukarki, więc jeśli dobrze rozumiem to wyłączenie monitorowania
    to nie
    wyłączenie kartridża i jest on nadal używany przez drukarkę - jeśli tak to niech tak
    zostanie,
    monitorowania poziomu tuszu nie potrzebuję

  • 7. Data: 2009-11-25 07:58:57
    Od: "Leszek K." <l...@n...pl>

    Dnia Wed, 25 Nov 2009 08:37:25 +0100, vcore napisał(a):

> [...]
    oryginalnych
    > tuszy kosztuje... 300zł - może chodziło o tusze wraz z głowicą, choć nie wiem

    Nie oryginalne tylko zamienniki z chipem.

  • 8. Data: 2009-11-25 08:07:47
    Od: "Nex@pl" <"nex[wytnij_to]"@o2.pl>

    Miałem mp110, teraz mam mp780. Pierwsza była kupiona jako nowa,
    normalnie z gwarancją i pudełkiem, do końca swych dni, leciała na
    pierwszych, oryginalnych kadridżach, dostarczonych wraz z drukarką. Po
    prostu dolewałem tuszu strzykawką. Żaden reset nie był potrzebny.
    Zrobiła prawie 8000 stron, po czym trochę wyzionęła ducha :)

    MP780 kupiłem używane i póki co też leję tusz sam. Inaczej tego nei
    widzę, każda atramentówka, chcąc kupować kadridże jest nieopłacalna,
    moim zdaniem.

  • 9. Data: 2009-11-25 12:25:05
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "Marx" <M...@n...com> napisał w wiadomości grup
    ..
> [...]
    > sciemniaj ze to drogo. Zreszta bez resetowania mozna zyc, trzeba po prostu
    > samemu sprawdzac poziom tuszu (najszybciej schodzi zolty)

    Lepiej użyć iPTool.

  • 10. Data: 2009-11-26 06:49:55
    Od: Marx <M...@n...com>

    vcore pisze:

    > Tylko 20zł? Nigdy nie kupowałem więc nie wiem, ale w sklepie usłyszałem
    > że komplet oryginalnych tuszy kosztuje... 300zł - może chodziło o tusze
    > wraz z głowicą, choć nie wiem dlaczego taką odpowiedź usłyszałem

    300zl to nowa drukarka kosztuje...
    Marx