  • 21. Data: 2010-03-15 07:02:40
    Temat: Re: Canon EOS 5D Mark II i pierwszy obiektyw
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    Darek pisze:
    > Na pewno pejzaże chętnie zimowe, górskie. Do tego z całą pewnością
    > zdjęcia we wnętrzach.
    > Jako mały bonus - będę chciał sprawdzić czy te piękne filmy HD pokazane
    > na samplach faktycznie wychodzą takie piękne. Bo jeśli tak, to chętnie
    > także to.

    Weź pod uwagę, że te wszystkie piękne filmy i zdjęcia to zasługa
    obróbki, a nie puszek (filmy dodatkowo - statywu i umiejętności
    filmowania od używania manualnych obiektywów po sposób kadrowania,
    montaż i zwykle obróbkę dynamiczną). Inaczej filmy zajeżdżają
    amatorszczyzną na kilometr, a zdjęcia są w większości techniczne
    najwyżej bardzo przeciętne.

    5D ma wysoki potencjał, ale jedną wadę - zestaw ogniskowych kryjących
    używane zakresy to trzy ciężkie i duże szkła albo marnowanie tego
    potencjału.
    Na początku będzie Ci się wydawało, że to nie problem, ale chyba wszyscy
    bez wyjątku po jakimś czasie pasują i jeśli nawet się do tego przed sobą
    nie przyznają to po prostu zostawiają torbę sprzętu w domu.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl

  • 22. Data: 2010-03-15 08:50:35
    Od: "twistedme" <t...@o...pl>

    Na pewno pejzaże chętnie zimowe, górskie. Do tego z całą pewnością zdjęcia
    we wnętrzach.

    Pozdrawiam,
    Darek

    To jeszcze do tego musisz dokupić lampe, bo tu nawet najjaśniejszy obiektyw
    i wysokie iso może nie dac rady :). Ja mam w firmie 5d mk II + 24-105 +
    sigme 12-24 + 580 ex II i powiem ci tak :) Raz zabrałem to ze sobą na
    działkę i nie wspominam tego dobrze... od tamtej pory znowu na wypady i
    spacery zabieramy mały d40x żony. Mały, lekki, nie szkoda jak wpadnie w
    błoto, no i ładne kolorki wychodzą na jpg haha, a kilogramy 5d i jego super
    rawy zostawiam sobie do studia, gdzie moim zdaniem ich miejsce.

    Ja tez jestem nie mały, ale koledzy (nie tylko z zazdrości jak sądze :))
    odradzają taki zestaw dla amatora na wycieczki i spacery, bo to jest
    NAPRAWDE CIĘŻKIE. Jak na pierwszą i jedyną lustrzankę nie polecam, i to nie
    tyle nawet ze względu na wagę, ale na właśnie wyżej wspomniany brak lampy.

    Rozkładanie tego zestawu to rytułał hehe, a jak chcesz dzieciakowi zrobić
    szybkie foto bo sie obsmarował czekoladą to bierzesz d40x albo byle jaką
    małpkę i pstrykasz i to są najpiękniejsze ujęcia :).

    Ja bym radził zrobic inaczej: jeżeli ma to byc pierwsza i jedyna w domu
    lustrzanka, to kupić tańszy korpus i inwestować w szkła, jak łykniesz
    bakcyla to sprzedasz puszkę i kupisz 5d, jak nie to zostaniesz z tym co masz
    i tez bedzie super.

    "

    Pozdrawiam
    Przemek

  • 23. Data: 2010-03-15 09:11:53
    Od: Jacek Czerwinski <...@...z.pl>

    twistedme pisze:
> [...]

    > szybkie foto bo sie obsmarował czekoladą to bierzesz d40x albo byle jaką
    > małpkę i pstrykasz i to są najpiękniejsze ujęcia :).

    Oprocz braku lampy, nie wiem w szczegolach jak to w Canonach, ale chyba
    tez "profesjonalne" menu pozbawione m.in programow tematycznych. Ja tam
    się przyznaję do uzywania zielonego, jak mam multum korekt w A,S,P czym
    M i na chwile trzeba wyskoczyć z sytuacji zdjeciowej, ich nie
    dewastując, bo beda znowu potrzebne.

  • 24. Data: 2010-03-15 09:40:37
    Od: "Krzysztof W." <k...@a...pl>

> [...]
    > jestem raczej miernym i tak naprawdę nie zajmowałem się tym od wielu lat,
    > ale chciałbym to zmienić. Niestety, w ogóle nie znam się na obiektywach
    > dlatego proszę o pomoc: jaki pierwszy obiektyw powinienem kupić do tego
    > sprzętu, który byłby w miarę uniwersalny i pozwolił w miarę bezstresowo
    > nauczyć mnie pewnych podstaw w korzystaniu z tego aparatu?
    > Przy okazji - gdzie teraz najlepiej kupować, zarówno aparat jak i
    > obiektyw? Macie jakieś godne polecenia sklepy, Allegro?
    >
    > Z góry dziękuję za pomoc i wszelkie rady.

    Nic nie szkodzi, stać Cię to kupuj. Nie będę pisał, poczytaj sobie sam...

    1.
    http://www.optyczne.pl/130.1-Test_obiektywu-Canon_EF
    _16-35_mm_f_2.8L_II_USM.html
    2.
    http://www.optyczne.pl/35.1-Test_obiektywu-Canon_EF_
    17-40_mm_f_4.0L_USM.html
    3.
    http://www.optyczne.pl/97.1-Test_obiektywu-Canon_EF_
    24-70_mm_f_2.8L_USM.html
    4.
    http://www.optyczne.pl/84.1-Test_obiektywu-Canon_EF_
    24-105_mm_f_4L_IS_USM.html
    5.
    http://www.optyczne.pl/106.1-Test_obiektywu-Canon_EF
    _70-200_mm_f_2.8L_IS_USM.html
    6.
    http://www.optyczne.pl/167.1-Test_obiektywu-Canon_EF
    _85_mm_f_1.2L_II_USM.html

    7. - więcej
    http://www.optyczne.pl/index.html?test=obiektywu&pro
    ducent=26&model=&typ=0&moc=0&przetest=1&szukaj=Wyszu
    kaj

    lub http://www.photozone.de/canon_eos_ff - testy obiektywów do Twojego
    aparaciku + przykładowe fotki

    Krzysztof Wysocki
    ArtsDesign - projektowanie graficzne
    www.artsDesign.pl

    Zapraszam do odwiedzenia:
    www.artsdesign.pl/fotografia/fotografia.htm - fotografia
    www.flickr.com/photos/37618550@N02/ - fotografia
    http://plfoto.com/167249/autor.html - fotografia

  • 25. Data: 2010-03-15 09:47:10
    Od: "Krzysztof W." <k...@a...pl>

    Użytkownik ""Paweł W."" <p...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Nie to, żeby mnie zazdrość zżerała, że ciebie stać, a mnie nie, ale czy
    > naprawdę uważasz, że uczyć się jeździć trzeba koniecznie na Mercedesie
    > klasy S???

    Tak jest, bogaci uczą się na mercedesie a bidaki na fiacie. Jak się nauczy i
    "wkręci" to będzie miał fajny sprzęt, a jak nie to będzie ładnie wyglądał na
    plaży w Juracie z 5DII ;-)))

  • 26. Data: 2010-03-15 09:55:36
    Od: Profesor Nic <p...@g...com>

    On Mar 15, 7:02 am, Janko Muzykant <j...@w...pl> wrote:

> [...]
    > bez wyjątku po jakimś czasie pasują i jeśli nawet się do tego przed sobą
    > nie przyznają to po prostu zostawiają torbę sprzętu w domu.

    Mozesz napisac jakie szkla i jakie (lzejsze) odpowiedniki do cropa
    masz na mysli? Zaintrygowalo mnie to i az costam posprawdzalem.
    Wychodzi mi, ze 5d vs np 500/550d to niecale 300g roznicy, a szkla
    typu 17-55 2.8 vs 24-105, albo 70-300 vs 70-200 f4 is waza tyle samo.
    Szerokie tez podobnie. Ostatecznie torba bedzie ciezsza moze o 500g?
    1kg? Chyba do przelkniecia. Chyba ze cos pominalem albo nie
    zrozumialem (bo chyba nie chodzilo Ci o alternatywe w postaci
    kompaktow czy innych "bardzo maloobrazkowych"? :) )

    Inna sprawa, ze zgadzam sie z tym, ze 5d m2 na dzien dobry to
    przesada, bo watpie zeby poczatkujacy wykorzystal potencjal jak
    nalezy. No ale jesli kogos stac to niech bierze na zdrowie - jego kasa
    i jego zabawa. Wtedy polecam 24-105 f4 + jasna 50-tka. Na poczatek
    wystarczy.

    P.

  • 27. Data: 2010-03-15 11:15:36
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    Profesor Nic pisze:

> [...]
    > Wychodzi mi, ze 5d vs np 500/550d to niecale 300g roznicy, a szkla
    > typu 17-55 2.8 vs 24-105, albo 70-300 vs 70-200 f4 is waza tyle samo.

    Bardziej chyba chodzi o to, że podpięcie np. jednego uniwersalnego zooma
    pod 5d to ewidentne marnowanie jego potencjału, i stąd te 3 duże szkła.

    Na cropie to też marnowanie, ale znacznie mniejsze :)

  • 28. Data: 2010-03-15 11:19:50
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    cichybartko pisze:

    > Możesz to jakoś uzasadnić

    Prosta statystyka. 99,999% fotografujących jest wszak miernych... :)

  • 29. Data: 2010-03-15 11:21:54
    Od: Jacek Czerwinski <...@...z.pl>

    Jakub Witkowski pisze:

    > Prosta statystyka. 99,999% fotografujących jest wszak miernych... :)

    A ci dobrzy nie żyją

  • 30. Data: 2010-03-15 12:16:09
    Od: cichybartko <c...@g...com>

    W dniu 2010-03-15 12:21, Jacek Czerwinski pisze:

    > A ci dobrzy nie żyją

    Balen, Saudek, Witkin. Mam dalej wymieniać?

    Pozdrawiam,
    Bartosz.