  • 11. Data: 2010-03-14 21:54:38
    Temat: Re: Canon EOS 5D Mark II i pierwszy obiektyw
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    Darek pisze:

    > Koniecznie nie, ale jeśli ktoś może, to czemu nie? Przyjemniej się
    > siedzi i w ogóle... :)

    No to gratuluję zarobków. Na jedno tylko zwróć uwagę - C5D to wielka
    cegła. Z podpiętym obiektywem będzie jeszcze większa. Widziałem ludzi
    chodzących na wycieczki z takimi aparatami i powiem, że się szczerze
    dziwiłem, bo mi ciążył Pentax K110D z Sigmą 17-70. A to nie jest
    szczególnie duży, czy ciężki zestaw.
    Ale co kto lubi.

    > Ok, ale jakiej firmy najlepiej kupić? Też Canona, czy coś innego?

    Jak czytałeś tę grupę, to pewnie już wiesz, że Canon ma pewne problemy z
    obiektywami firm trzecich (najwięcej z Sigmą). Kup sobie coś z Canona.
    Co, to ci pewnie ktoś tu poleci, bo ja się nie rozeznaję w szklarni
    Canona do aparatów małoobrazkowych.

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

  • 12. Data: 2010-03-14 22:03:01
    Od: "Darek" <s...@s...pl>

    Użytkownik ""Paweł W."" <p...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > aparatami i powiem, że się szczerze dziwiłem, bo mi ciążył Pentax K110D z
    > Sigmą 17-70. A to nie jest szczególnie duży, czy ciężki zestaw.

    Bez przesady, to tylko 810 gramów bez obiektywu, a ze mnie jest kawał
    chłopa, uniosę. :)
    No i AŻ TAKI wielki nie jest, przecież widziałem go nie tylko na obrazkach,
    choć w ręku nie trzymałem. Ale za uwagę dziękuję, na pewno zanim kupię, to
    postaram się zobaczyć jak to w ręku leży i jak bardzo ciąży.

> [...]
    > to ci pewnie ktoś tu poleci, bo ja się nie rozeznaję w szklarni Canona do

    Generalnie dwie osoby poleciły mi 24-105, więc chyba zacznęczegośw tym typie
    szukać...

    Pozdrawiam,

    Darek

  • 13. Data: 2010-03-14 22:03:05
    Od: cichybartko <c...@g...com>

    W dniu 2010-03-14 22:49, Darek pisze:
    > Koniecznie nie, ale jeśli ktoś może, to czemu nie? Przyjemniej się
    > siedzi i w ogóle... :)
    > Ok, czytam tę grupę od dość dawna i spodziewałem się takiego odzewu, ale
    > od razu mówię: dziękuję za dobre rady co do samego body,

    Słusznie. Jeśli gabaryty i waga Cię nie przerażają, a budżet na to
    pozwala, to czemu nie. Praktycznie nie ma żadnych różnic w obsłudze
    pełno klatkowego body a cropa. Jedno i drugie oferuje mnogość opcji w
    menu. Podstawa to przeczytanie instrukcji oraz ten zestaw porad na
    Szerokim kadrze. Jeśli chodzi o obiektywy to może napisz jaka fotografia
    Cię interesuje, jakie tematy chciałbyś robić?

    Pozdrawiam,
    Bartosz.

  • 14. Data: 2010-03-14 22:06:43
    Od: "Darek" <s...@s...pl>

    Użytkownik "cichybartko" <c...@g...com> napisał w wiadomości

> [...]
    > kadrze. Jeśli chodzi o obiektywy to może napisz jaka fotografia Cię
    > interesuje, jakie tematy chciałbyś robić?

    Na pewno pejzaże chętnie zimowe, górskie. Do tego z całą pewnością zdjęcia
    we wnętrzach.
    Jako mały bonus - będę chciał sprawdzić czy te piękne filmy HD pokazane na
    samplach faktycznie wychodzą takie piękne. Bo jeśli tak, to chętnie także
    to.
    Generalnie nie nastawiam się na coś w typie "będę specjalizował się w takim
    i takim rodzaju fotografii". Po prostu jeśli będzie okazja i pomysł, to będę
    starał się robić ładne zdjęcia dla własnej satysfakcji.

    Pozdrawiam,

    Darek

  • 15. Data: 2010-03-14 22:11:19
    Od: JA <marb67[beztego]@bb.home.pl>

    On 2010-03-14 19:30:56 +0100, "Darek" <s...@s...pl> said:

    > Planuję kupić moją pierwszą lustrzankę
    Brawo.
    > Fotografem jestem raczej miernym
    I takim pozostaniesz (nie koniecznie, ale raczej tak).

    --
    Nie odpowiadam na treści nad cytatem
    Pozdrawiam

  • 16. Data: 2010-03-14 22:20:49
    Od: cichybartko <c...@g...com>

    W dniu 2010-03-14 23:11, JA pisze:

    > Brawo.
    > I takim pozostaniesz (nie koniecznie, ale raczej tak).

    Możesz to jakoś uzasadnić poza tym czy to oznacza że ma nie kupować aparatu?

    Pozdrawiam,
    Bartosz.

  • 17. Data: 2010-03-14 22:26:29
    Od: "Norbert" <...@h...spam>

    > I takim pozostaniesz (nie koniecznie, ale raczej tak).

    Tak tylko patrze i sie dziwie :) Pewnie wielu fotografow zzera fakt, ze ktos
    nie zwiazany ze swiatem foto moze sobie kupic Nikona D3, najnowszego Canona
    1D, 5D. Jak ktos zarabia to dlaczego nie, moze sobie kupic drugi samochod za
    20.000 albo aparat, w sumie tylko sie cieszyc ze wybiera to drugie.
    Na pytanie nie odpowiem bo o C nie mam pojecia, w mojej hierarchii firma
    jest za Nikonem i Pentaxem ;) Jak masz kase to puszkaj jakiejs Lki o
    podanych przez innych parametrach, szczerze to przeplacanie, ale tak juz
    jest, ze za minimalny skok jakosci placi sie nieproporcjonalnie wieksza
    kase. Poczytaj testy obiektywow na optyczne.pl i sam wybierz.

  • 18. Data: 2010-03-14 23:25:49
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Darek pisze:

    > Chcesz mi powiedzieć, że 5D jest trudniejszym sprzętem dla
    > początkującego niż taki 1000D?

    Generalnie chodziło mu zapewne o to, że jako kompletny laik (a takie
    wrażenie można odnieść z tego, co piszesz) będzie "marnował" większą
    część funkcji i możliwości tego korpusu.

    Czyli mówiąc brutalnie: rzucanie pereł przed wieprze ;->

    Niemniej jednak są to twoje perły i możesz z nimi robić, co chcesz ;)

    I na szczęście w tej dziedzinie nie ma problemów takich, jak np w
    motoryzacji - w najgorszym wypadku będziesz produkował gnioty na drogim
    sprzęcie, a nie zabijesz siebie lub kogoś, jak by to mogło się stać,
    gdybyś zaczął przygodę z motocyklami od Hayabusy, zamiast od jakiejś
    spokojnej 125-tki.

    Ale możesz też okazać się pojętnym uczniem z wrodzonym talentem i z
    czasem i tak musiałbyś sobie sprzęt zmienić - więc jeśli nie zarżniesz
    się finansowo - to śmiało, bierz 5D.

    Co do obiektywu, to przy takich kryteriach masz wybór pomiędzy dwiema
    L-kami Canona, jedną trochę jaśniejszą, ale bez stabilizacji i z
    mniejszym zakresem ogniskowych, drugą trochę ciemniejszą, ale za to ze
    stabilizacją i nieco większym zakresem w kierunku "tele".

    Ewentualnie jeśli chciałbyś zacząć bardziej, hmm, tradycyjnie to mógłbyś
    zaryzykować zainwestowanie w obiektyw stałoogniskowy - przy tej klatce
    klasyczne 50mm będzie mieć kąt widzenia porównywalny z naturalnym.

    Wiele zależy od tego, CO chcesz robić i w jakich warunkach.

  • 19. Data: 2010-03-15 00:37:02
    Od: "adam" <j...@o...maile.com>

    Użytkownik "Darek" napisał

    > Dlaczego?
    > 5D ma po prostu kilka fiuczerów, które mnie nęcą.
    > Chcesz mi powiedzieć, że 5D jest trudniejszym sprzętem dla początkującego
    > niż taki 1000D?

    Nie słuchaj kolegów - oni tak zawsze, a już niemal z reguły odwrotnie do
    wymagań ; )))
    Chcą dobrze, a wychodzi jak zwykle ; )))))

    Jeśli czujesz miętę do tej puszki to się nie zastanawiaj i ją bierz.
    Do kompletu, na Twoim miejscu dokupiłbym Canona EF 24-70L - tak żeby mieć
    dobry startowy zestaw. Potem zdecydujesz co dalej.
    Alternatywą jest Canon 24-105L - nieco większy zakres, stabilizacja ale
    ciemniejszy.
    Do tego pierwszego możesz w następnej kolejności dodać 70-200 2,8 IS, tak na
    wypadek gdyby zabrakło dłuższych ogniskowych.
    To są najdroższe w stajni Canona zoomy ale są warte swojej ceny.
    Uzupełnieniem może być Canon 85/1,8 jako portretówka/

    To będzie bardzo dobry sprzęt i wyłącznie od Ciebie będzie zależało czy
    zdjęcia okażą się dobre czy nie.
    Przynajmniej będziesz miał pewność co do jednego - jeśli zdjęcia będą do
    kitu to nie będzie to wina sprzętu ; )

    adam

  • 20. Data: 2010-03-15 06:16:27
    Od: nb <n...@n...net>

    at Sun 14 of Mar 2010 21:30, http://wszystkoplynie.blogspot.com/ wrote:

    > troll :)

    Treść gdzieś zgubiłeś, został tylko sam podpis.

    --
    nb