  • 121. Data: 2010-03-18 17:34:05
    Temat: Re: Canon EOS 5D Mark II i pierwszy obiektyw
    Od: JA <marb67[beztego]@bb.home.pl>

    On 2010-03-18 18:06:14 +0100, "Darek" <s...@s...pl> said:

    > Skoro nie ma, to wytłumacz to Canonowi, żeby sprzedawał je w tej samej
    > cenie. :)

    Z czego żyjesz?
    Poważnie pytam.
    --
    Nie odpowiadam na treści nad cytatem
    Pozdrawiam

  • 122. Data: 2010-03-18 17:35:16
    Od: "Darek" <s...@s...pl>

    Użytkownik "JA" <marb67[beztego]@bb.home.pl> napisał w wiadomości

    > Z czego żyjesz?
    > Poważnie pytam.

    Z własnej pracy.
    To osobiste pytanie - dlaczego chcesz wiedzieć?
    Co to ma do tematu?

    Pozdrawiam,

    D.

  • 123. Data: 2010-03-18 19:14:22
    Od: nb <n...@n...net>

    at Thu 18 of Mar 2010 01:08, nb wrote:
    > Przy gorszym sprzęcie zmarnuje się ludzki potencjał, a to
    > nieporównywalnie gorsze od marnowania ludzkiego potencjału.

    no, miało być "od marnowania potencjału sprzętowego."

    Im dłuższa i głębsza zima tym bardziej roztargniony jestem.

    --
    nb

  • 124. Data: 2010-03-18 19:54:24
    Od: nb <n...@n...net>

    at Thu 18 of Mar 2010 11:18, de Fresz wrote:

    > Nie, nie ma tu błędu.

    > No to nie pozostaje nic innego, jak 1Ds, nie?

    Hasselbladów już nie robią?

    > Ty tu właśnie popełniasz błąd w rozumowaniu. Pierwsza, zasadnicza
    > sprawa: nie wszyscy wchodzący w fotografie oddają się temu bez reszty
    > i zajmują się tym hobby regularnie przez kolejne naście lat. Na
    > początku jest oczywiście ekscytacja nową zabawką, pęd ku zdobywaniu
    > wiedzy, ale to trwa zazwyczaj nie dłużej niż kilka miesięcy.

    To jest bardzo różnie. Widzę wokół, widzę po sobie. Unikam wniosków
    z dziedziny inżynierii społeczne i skłaniam się ku ogólniejszym,
    np takim, że z większego tortu łatwiej coś wykroić dla siebie,
    a mniejszy może nie wystarczać.

> [...]
    > życie (praca, rodzina i 3 inne hobby) nauczenie się w pełni
    > wykorzystywać aparat zajmie conajmniej kilka miesięcy, ale bardziej
    > spodziewam się lat. Co więcej, różni ludzi w nieco odmienny sposób
    > wykorzystują sprzęt (chodzi o te słodkie, maleńkie detale, które
    > sprawiają że ludzie stają się wyznawcami kultu matki) i dojście do
    > świadomego i dokładnego określenia swoich preferencji też zajmuję
    > trochę czasu. Wszystko to przemawia za tym, aby owszem, kupować sprzęt
    > dobry (nie jakieś tam entry-level), ale tylko do pewnego poziomu,

    Właśnie chodzi mi o ten poziom. Tobie też. Bardzo szybko napotykam
    granicę możliwości sprzętu i czas na rzeźbienie w szmelcu uważam
    za czas zmarnowany. Właśnie oglądałem stare zdjęcia i niewiele
    mam im do zarzucenia za wyjątkiem niedoskonałości wynikającej
    z bariery sprzętowej.

    > powyżej którego jest to już tylko lans i snobizm, bo nie ma
    > obiektywnych przesłanek zdroworozsądkowych. To tak, jakby za wszelką
    > cenę kupować Carrerę GT do dojazdów do pracy - z Żoliborza na Mokotów,
    > w godzinach szczytu.

    Próbujesz z osobliwego marginesu tworzyć regułę.

    > To nie lepiej od razu zarzucić Britanicę? Albo chociaż Nietzschego...

    Mówię o wielopłaszczyznowości/wymiarowości, albo wielokanałowości, o!
    Czyli lektura dziecka ma być taka jak dla dorosłego plus kanały
    dla dziecka. a nie okrojone z kanałów dla dorosłych ("debilne bajeczki")
    czy pozbawiana kanałów dla dzieci (Nietzsche, Britannica).
    Znowu naciągasz przywołując osobliwe analogie.

    > A po drodze zdąży ze dwa razy zapomnieć. I aby w pełni zrozumieć
    > będzie musiało czytać jeszcze raz.

    Co najmniej dziesięć razy.

    > Ale ważne że rodzice poczuli się
    > spełnieni.

    > Napisz więcej jaki potencjał zmarnuje przy tańszym od 5D lustrze.

    Napiszę, jeśli powiesz jakiego potencjału nie wykorzystałbym w 5D.

    > Ludzie których stać na drogi sprzęt często zapominają o radości
    > płynącej z jego używania w ładnych okolicznościach przyrody. Taka
    > obserwacja praktyczna.

    Ja widzę, że tych których stać na drogie - właściwie wszystko
    jedno co - są bardziej radośni od tych, których nie stać.
    Ale nie widzę, żeby to miało jakiś wpływ na chęci czy umiejętności
    fotografowania.

    --
    nb

  • 125. Data: 2010-03-18 20:13:12
    Od: JA <marb67[beztego]@bb.home.pl>

    On 2010-03-18 18:35:16 +0100, "Darek" <s...@s...pl> said:

> [...]
    >
    > Z własnej pracy.
    > To osobiste pytanie - dlaczego chcesz wiedzieć?

    To nie jest osobiste pytanie, bo chodziło mi o jej rodzaj, tej pracy.
    Najemna, własny biznes, handel, produkcja, rzemiosło, usługi. itp.
    A pytałem w kontekście tego.
    <cytata>
    Skoro nie ma, to wytłumacz to Canonowi, żeby sprzedawał je w tej samej
    cenie. :)
    </cytata>
    Sprzedasz swoją pracę taniej, jeżeli są klienci żeby zapłacić drożej?

  • 126. Data: 2010-03-18 20:14:40
    Od: nb <n...@n...net>

    at Thu 18 of Mar 2010 11:48, de Fresz wrote:

    > Zupełnie nic. Tylko skoro dziecko a) nie zrozumie, b) nie zapamięta,
    > to używanie argumentów "to dla jego dobra i lepszego rozwoju" jest,
    > ekhm, śmieszne?

    No to już jestem pewien, że nie masz dzieci.

    > O to tylko chodziło. A jeszcze bardziej oftopicznie -
    > dzieciństwo to dzieciństwo i naprawdę szczerze współczuję dzieciakom,
    > których starzy tego ni w ząb nie rozumieją i za wszelką cenę chcą im
    > te radosne i beztroskie lata spierdzielić.

    Dlaczego znowu skrajność w rodzaju "za wszelką cenę".
    Dzieciaki najmilej wspominają takie zajęcia, w których
    początkowo napotykały próg nie do przebycia. Zresztą
    same takie zabawy wybierają. Przynajmniej moje dzieci
    i ja sam jako dziecko.

    Natomiast znam dziecko, chyba już inwalidę psychicznego
    (fizycznie też, bo 9-latek utuczony tak, że kości lamie
    jak się podeprze podczas upadku) które nie potrafi przegrywać,
    bo rodzice wujkowie itd podkładali się, wmawiając, że jest najlepszy,
    nie pozwalali na większy wysiłek.

    A wracając do fotografowania - Druh na początek, to jednak
    była strata czasu. Niby nauczyło korzystać z tabeli naświetlań
    ale nie było co nastawiać. Czas wyłącznie 1/50 sekundy
    przysłona 8 albo 16 i dalej to kombinowanie tylko z czułościami
    filmów. Smiena, to był zupełnie inny wymiar, dawała coś więcej
    niż rozczarowanie jak w wypadku Druha.

    --
    nb

  • 127. Data: 2010-03-18 20:23:46
    Od: nb <n...@n...net>

    at Thu 18 of Mar 2010 08:00, nb wrote:

    > Jak na katolicki kraj to wielu protestantów/

    Nie zauważyłem, że odpowiadam na m.in. swoje głupoty ;-)
    E tam od razu szkoły... zadmuchało z innego wątku,
    zakręciło i lekko nie wstrzeliłem się w główny nurt
    niniejszego wątku.

    Roztargnienie, przez które zapominam, żeby nie pisać
    kiedy jest się roztargnionym. Ale wiosna już nadchodzi.

    --
    nb

  • 128. Data: 2010-03-18 21:06:42
    Od: "Darek" <s...@s...pl>

> [...]
    > cenie. :)
    > </cytata>
    > Sprzedasz swoją pracę taniej, jeżeli są klienci żeby zapłacić drożej?

    Ale z mojej strony to był żart. No bo skoro 5D nie różni się od 50D (choć
    oczywiscie różni) to dlaczego Canon sprzedaje go drożej? Ano dlatego, że się
    różni i to znacznie.
    Czy naprawdę musimy dyskutować o kwestiach retorycznych?

    Pozdrawiam,

    D.

  • 129. Data: 2010-03-18 23:00:18
    Od: de Fresz <d...@N...pl>

    On 2010-03-18 18:09:34 +0100, "Darek" <s...@s...pl> said:

    > No to skoro nie chcesz pomóc, to po co się odzywasz?

    Idź najpierw sprawdzić co to jest grupa dyskusyjna.

    > Z mojej strony EOT.

    Ok.

    de Fresz

  • 130. Data: 2010-03-18 23:13:41
    Od: de Fresz <d...@N...pl>

    On 2010-03-18 21:14:40 +0100, nb <n...@n...net> said:

    > No to już jestem pewien, że nie masz dzieci.

    No to Twoja pewność jest niewiele warta.

    > Dlaczego znowu skrajność w rodzaju "za wszelką cenę".
    > Dzieciaki najmilej wspominają takie zajęcia, w których
    > początkowo napotykały próg nie do przebycia.

    Z tymi uogólnieniami uważaj na nisko przelatujące kwantyfikatory.

    > Zresztą same takie zabawy wybierają.

    Kurde, to ja mam do czynienia z jakimiś innymi dzieciakami. Jak już, to
    szukają granic swoich możłiwości i nie przejmują się początkowym
    brakiem sukcesów.

    > Przynajmniej moje dzieci i ja sam jako dziecko.

    Gdybyś tego się trzymał, byłoby ok. Choć dalej będę trzymał się swojej
    opinii, że nie zazdroszczę dzieciom wychowywanym Twoimi metodami, ale
    darujmy sobie dalsze dywagacje w tym offtopie.

    de Fresz