  • Data: 2009-04-29 23:55:28
    Temat: Re: Canon EF 50mm f/1,8 II <-- czy to rysuje ostro?
    Od: "adam" <j...@o...maile.com> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Eneuel Leszek Ciszewski" napisał

    > A FTM jest warunkowane obecnością USM?
    > Chyba nie.

    Nie słyszałem o obiektywie z klasycznym silnikiem, który by miał coś na
    kształt FTM.
    Co oczywiście nie znaczy, że takich nie ma. W Canonie powiedziałbym, że na
    99.99% nie ma.
    Więc w jakimś sensie FTM jest warunkowane rodzajem silnika, który nie
    potrzebuje przekładni.
    Ten USM co jest w 50/1.4 to też taka specyficzna hybryda - micro USM i zdaje
    się jest zastrzeżenie aby nie pokręcić nim przypadkiem w trakcie pracy AF.

    > Bo kwiatek ciut większy ;)

    No i poza tym to cholernie fajne i wygodne (1:1 bez łaski, IF) szkło z
    jednym mankamentem - EF-S (ale to tylko gdy ma się w planach FF). Jak miałem
    dylemat czym zapchać dziurę pomiędzy 17/40 i 135 to wziąłem 60 i nie miałem
    co do niego najmniejszych zarzutów.
    Wcześniej lubiłem często wykorzystywać pierścień do close-upów (w tej roli
    za makro robiła 135) ale po zakupie 60 przestałem się pieprzyć z
    pierścieniami. W przedziale ok. f8 nie było między tymi szkłami różnicy, a
    wygoda na lepszym poziomie.
    A i portret na upartego dało się zrobić, oczywiście bez fajerwerków w
    postaci papierowej GO ; )

    adam