  • 31. Data: 2009-09-01 09:05:45
    Temat: Re: Canon 7D - juz oficjalnie
    Od: "Lol" <l...@l...pl>

    Użytkownik "de Fresz" <d...@n...o2.pl> napisał w wiadomości
    news:h7imke$fpc$1@inews.gazeta.pl...

    > Tey, ale co to za radość, że przy nowej puszczce jak się napracujesz
    > więcej, to dostaniesz porównywalne efekty jak w starszej, czy u
    > konkurencji? Bo osobiście w jakąś szczególną lepszość "przy sprzyjających
    > warunkach" to aż tak bardzo nie wierzę. Tymbardziej, że mało komu jest to
    > do czegokolwiek potrzebne. IMHO jest to bardzo niewłaściwy kierunek
    > postępu i wcześniej czy później będzie zabawa z odszczekiwaniem (coś jak z
    > MHz Myth).

    No właśnie do końca nie wiadomo - może docelowo zapomnimy o klasycznym
    demozaikowaniu Bayera i filtrach AA, a kolorowy punkt na zdjęciu będzie
    brany np. 4 punktów matrycy (czyli mniej więcej tak, jak w SRAW2). Być może
    teraz mamy okres przejściowy - szczególnie trudny dla tych, którzy chcieliby
    mieć ładny obrazek "piksel do piksela". W 50D jest SRAW1 w 7D MRAW - jeśli
    ktoś nie może się powstrzymać przed oglądaniem pikseli (np. ja ;) a
    jednocześnie nie lubi się stresować - wystarczy załączyć te formaty ;)
    50D na ISO 100 i z bardzo ostrym obiektywem (np. nieco domkniętym ef-s 60)
    daje obraz wysokiej jakości - da się na to patrzeć nawet przy 100%. Czy taka
    ilość szczegółów jest wszystkim potrzebna, to inna rzecz... Pomijając
    futurystykę - na razie obraz z 50D (i pewnie 7D) na wysokich iso jest
    znacznie gorszy niż 5D MKII. Jeśli komuś zależy szczególnie na jakości i
    czułości, to musi sięgnąć znacznie głębiej do kieszeni...

    --
    Lol

  • 32. Data: 2009-09-01 09:19:11
    Od: de Fresz <d...@n...o2.pl>

    On 2009-09-01 10:05:32 +0200, "gietrzy" <c...@g...pl> said:

    > Nie będzie fajny - $800 :(

    Czyli circa 300 dolców więcej, niż 17-85, który przy tym jest bardzo
    przeciętny. Oby przynajmniej za tą ceną szła jakość, bo cenowo i tak
    nie powalczą z Nikonem.

    de Fresz

  • 33. Data: 2009-09-01 10:21:06
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    Matt pisze:

    > No to się Canon nie popisał. 18Mpix w APS-C - wiadomo było, że będą problemy z
    > jakością obrazu. Przykład:

    > http://ftp.robgalbraith.com/public_files/Canon_EOS_7
    D_ISO6400_Reggae.jpg

    > Tragiczne ISO6400...

    Tragedia to się zaczyna dziać inna. Raz - brawo marketing za
    udostępnianie zdjęć bez obróbki, do tego koszmarnych zdjęć wyjątkowo
    niefajnie dobranych. Dwa - brawo za bezmyślne narzekanie w stylu ''a
    sześć megapikseli to było super''. Otóż ściągnąłem sobie te knoty,
    przeskalowałem 6400iso do 6Mpx i nie pamiętam, żeby którakolwiek szóstka
    robiła tak dobre 1600iso (żeby w ogóle robiła 6400 to już nie wspomnę).

    Można się załamać po komentarzach i to komentarzach na specjalizowanych
    forach czy grupach dla fotografów. Myślenie zanika szybciej niż rosną
    rozdzielczości matryc. A przecież minęło kilka lat, kto siedzi w branży
    powinien już dawno machać szopem robiąc w minutę np. takie 1600 iso z
    olka (olka, co podobno szumi w 400 iso):
    http://www.ckmedia.pl/~jankomuzykant/temp/ep1/1600is
    o_ld.jpg

    Zdjęcia z linka nie wystawiam, bo się ktoś obwarował zakazami. Nie
    dziwię się, też bym nie chciał, żeby ktoś takie knoty powielał.

    > Jednym słowem: porażka.

    Jednym słowem - jest interes do zrobienia. Wypuścić puszkę 6Mpx, szybką
    z ładnym jpg, dla tych, co nie banglają w szopie i nie skorzystają z
    potencjału trzykrotnie większej ilości pikseli.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl

  • 34. Data: 2009-09-01 10:43:06
    Od: "Matt " <m...@N...gazeta.pl>

    Janko Muzykant <j...@w...pl> napisał(a):

    > Jednym słowem - jest interes do zrobienia. Wypuścić puszkę 6Mpx, szybką
    > z ładnym jpg, dla tych, co nie banglają w szopie i nie skorzystają z
    > potencjału trzykrotnie większej ilości pikseli.

    Ja myślę, że odkryłem przyczynę pogoni C,N,S,O (z wyłączeniem Sigmy) w
    megapiksele. Są nią, moim zdaniem, artefakty z interpolacji Bayera.

    Problem jest taki: 6Mpix ma większe artefakty (widoczne na dużych odbitkach),
    niż 18Mpix przeskalowane w dół do 6Mpix.

    Maciej

  • 35. Data: 2009-09-01 10:51:35
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    Matt pisze:
    > Ja myślę, że odkryłem przyczynę pogoni C,N,S,O (z wyłączeniem Sigmy) w
    > megapiksele. Są nią, moim zdaniem, artefakty z interpolacji Bayera.

    Ależ skąd. marketing ma w pupie ten problem (i zresztą każdy właściciel
    aparatu potrafiący zrobić użytek z oczu). Pogoń nie bierze się nawet z
    problemu ograniczanej ostrości powodowanej filtrem aa, a wyłącznie z
    ''kto ma więcej''. Dosłownie każdy Kowalski rodzaju męskiego zadaje
    pierwsze pytanie ''ile ma pikseli''.

    > Problem jest taki: 6Mpix ma większe artefakty (widoczne na dużych odbitkach),
    > niż 18Mpix przeskalowane w dół do 6Mpix.

    Tylko nie bayer jest ich problemem, a inne czynniki do kupy.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl
    /uśmiechnij się - jutro też będą wojny, powodzie i trzęsienia ziemi.../

  • 36. Data: 2009-09-01 10:52:22
    Od: "gietrzy" <c...@g...pl>

    > Problem jest taki: 6Mpix ma większe artefakty (widoczne na dużych odbitkach),
    > niż 18Mpix przeskalowane w dół do 6Mpix.

    Canon nigdy tego nie ukrywał, w H F-S10 napisał, że materiał 1080p 24 Mbit/s
    jest wynikiem interpolacji w dół, czyli kamerka łapie 4k a Digic (VideoShop)
    robi resztę... w locie.

    Ale Panowie, wy tu się kłócicie o pojedyncze piksele a tymczasem ten dslr
    wreszcie nadąży za moją siostrzenicą ;)

    http://www.robgalbraith.com/bins/multi_page.asp?cid=
    7-10042-10239-10240

    "For instance, it's possible to set AF-ON to activate autofocus at one AF point,
    while * can be set to activate autofocus at a different point. The Depth of
    Field Preview button could then be set to switch AF modes (from Zone AF to Spot
    AF, for example) or to toggle between AI Servo and One Shot.

    Combine that with the possibility of automatically switching between two
    selected points when changing the orientation of the camera, and the fact a
    lens' AF STOP button has almost the same range of options as the Depth of Field
    preview button, and you have a camera that is swimming in AF system
    configurability."

    Mi o to chodzi i ewentualnie o kl/s dla fun'u.
    Video 25/50 108/720 i $300 dali mi w bonusie.

    pozdrawiam,
    gietrzy

  • 37. Data: 2009-09-01 11:14:23
    Od: "Matt " <m...@N...gazeta.pl>

    gietrzy <c...@g...pl> napisał(a):

> [...]
    > configurability."
    >

    > Mi o to chodzi i ewentualnie o kl/s dla fun'u.
    > Video 25/50 108/720 i $300 dali mi w bonusie.

    No oczywiście, że możesz się cieszyć. Ja jako posiadacz systemu S uważam
    jednak, że to badziew :-) Zresztą, taka opinia o aparatach innych systemów
    jest trendi.

    Dla porównaniu w moim systemie jest aparat z automatem podążającym za ruchem
    twarzy, tudzież wykonujący zdjęcia w momencie uśmiechu. Można też "strzelać z
    biodra". I który "jest the best dSLR"? Wiadomo - Sony. Canon powoli łapie
    zadyszkę.

    A jak doj##ali Nikonowi (za
    http://www.optyczne.pl/2179-nowo%C5%9B%C4%87-Canon_E
    OS_7D_-_za_kulisami.html):
    "Pan Shinbori dodaje: &#8222;Matryca została zaprojektowana i wyprodukowana przez
    naszych własnych pracowników; mieliśmy więc unikatową sposobność wdrożenia
    wyników badań w trakcie projektowania technicznego produktu&#8221;. " --- w domyśle
    "nie jak cieniasy z Nikona, którzy kupują matryce - sami żeśmy ją zrobili" :-)

    Maciej

  • 38. Data: 2009-09-01 11:15:05
    Od: de Fresz <d...@n...o2.pl>

    On 2009-09-01 12:21:06 +0200, Janko Muzykant <j...@w...pl> said:

> [...]
    > powinien już dawno machać szopem robiąc w minutę np. takie 1600 iso z
    > olka (olka, co podobno szumi w 400 iso):

    Nie bierzesz pod uwagę jednego - w nowych wypustach, zwłaszcza Canona,
    coraz bardziej z fajnej opcji cyfry, jaką jest możliwość obróbki, robi
    się konieczność zastosowania umiejętnej obróbki, aby otrzymać
    przyzwoite efekty. Wcześniej bywało to konieczne z racji upośledzonego
    processingu w body (kiepskie odszumianie bez możliwości regulacji,
    marna dynamika, kiepskie AWB), dziś bardziej z racji marności tego, co
    wypluwają matryce. Jak dla mnie oznacza to, że coś poszło nie tak w
    rozwoju technologii. Bo znam milsze sposoby spędzania czasu, niż
    ślęczenie przed kompem, aby cały materiał z plenerka przerobić na coś
    zjadliwego. Może i jestem nietypowym juzerem, ze stosunkiem rawów do
    jpg na poziomie 10-30%, ale też i ten model pstrykania nie jest aż tak
    rzadki (z własnych obserwacji).

    > Jednym słowem - jest interes do zrobienia. Wypuścić puszkę 6Mpx, szybką
    > z ładnym jpg, dla tych, co nie banglają w szopie i nie skorzystają z
    > potencjału trzykrotnie większej ilości pikseli.

    A tenpotencjał co Ci tak naprawdę daje, w porównaniu z puszkami 10-12
    MPx? Aż taki skok jakości? Śmiem wątpić.

    de Fresz

  • 39. Data: 2009-09-01 11:17:26
    Od: "Matt " <m...@N...gazeta.pl>

    CeZ__134 <N...@p...onet.pl> napisał(a):

    > A co to tak ladnie na czerwono swieci ?:) Po lewej stronie na szarym pasku
    > na wysokosci napisu ``the``
    >
    > http://www.imaging-resource.com/PRODS/E7D/FULLRES/E7
    DLL032007XNR.HTM

    Albo zmienili zdjęcie w międzyczasie, albo nie mogę znaleźć, gdzie coś świeci...

    Maciej

  • 40. Data: 2009-09-01 11:19:04
    Od: de Fresz <d...@n...o2.pl>

    On 2009-09-01 13:14:23 +0200, "Matt " <m...@N...gazeta.pl> said:

> [...]
    > --- w domyśle
    > "nie jak cieniasy z Nikona, którzy kupują matryce - sami żeśmy ją zrobili" :-)

    Nikon dość mocno podkreśla, że swoje matryce sami projektują (lub też
    przeprojketywują). I dziwnym trafem to widać porównując z efektami z
    Sonolt :-P

    de Fresz