  • 21. Data: 2009-09-01 08:31:46
    Temat: Re: Canon 7D - juz oficjalnie
    Od: de Fresz <d...@n...o2.pl>

    On 2009-09-01 08:47:15 +0200, h...@p...onett.pl said:

    > Czemu niestety?

    Bo spodziewam się, że nie będzie lepiej niż w 50D, który w pewien
    sposób był krokiem wstecz (bo nie niósł specjalnego przyrostu jakości w
    stosunku do poprzednika). Ale jak ktoś lubi słuchać bajek, to pewnie
    paplanina marketingu o nowej matrycy trafi mu do serca ;-)

    de Fresz

  • 22. Data: 2009-09-01 08:38:44
    Od: "Lol" <l...@l...pl>

    Użytkownik "Lol" <l...@l...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > podchodzę z pewną rezerwą - pamiętam, jak pojawiło się 50D, to pierwsze
    > opinie mówiły o rewelacyjnie niskich szumach na wysokim ISO, potem okazało
    > się, że jest nieco inaczej... Porównałem sample na imaging-resource w
    > kategorii Still-life. I mnie wychodzi że, na ISO 800 i 1600 leciutką
    > przewagę ma 50D. 7D jest nieco lepszy na 3200 i 6400. Po przeskalowaniu do
    > jednakowego rozmiaru pewnie ISO 800 i 1600 będą takie same, a 3200 i 6400
    > wypadnie bardziej zauważalnie na korzyść 7D. Wydaje się więc, że przełomu
    > jednak w tym względzie nie ma :(. Siła 7D tkwi raczej gdzie indziej...

    Pod względem szumów duża różnica na korzysć 7D jest dla ISO 12800.
    Szczegółów nie jest zbyt wiele (jakieś ukryte odszumianie?), ale może
    wreszcie ktoś użyje tej czułości (w 50D to jest totalna porażka). Jak dla
    mnie:
    - ISO 800 i 1600 bez istotnych różnic (szczerze mówiąc z tych nielicznych
    sampli wybrałbym 50D),
    - 3200 i 6400 nieco lepiej w 7D,
    - duża różnica na korzysść 7D tylko na 12800.

    Jak jest w praktyce - dowiemy się za pół roku ;)

    --
    Lol

  • 23. Data: 2009-09-01 08:39:39
    Od: de Fresz <d...@n...o2.pl>

    On 2009-09-01 10:02:27 +0200, "Lol" <l...@l...pl> said:

    > Moje zdanie jest takie samo - np. 50D w stosunku do 40 D wymaga większej
    > uwagi zarówno przy fotografowaniu, jak i przy wołaniu. Domyślnie z 50D można
    > uzyskiwać gorsze rezultaty niż 50D.

    Tey, ale co to za radość, że przy nowej puszczce jak się napracujesz
    więcej, to dostaniesz porównywalne efekty jak w starszej, czy u
    konkurencji? Bo osobiście w jakąś szczególną lepszość "przy
    sprzyjających warunkach" to aż tak bardzo nie wierzę. Tymbardziej, że
    mało komu jest to do czegokolwiek potrzebne. IMHO jest to bardzo
    niewłaściwy kierunek postępu i wcześniej czy później będzie zabawa z
    odszczekiwaniem (coś jak z MHz Myth).

    de Fresz

  • 24. Data: 2009-09-01 08:41:30
    Od: "Marcin [3M]" <m...@g...pl>

    > Generalnie nie ma mowy o niedoświetleniu "bo będzie w paski".

    Dokładnie.
    Bez względu na czas ekspozycji.
    W/g mojej wiedzy (zasłyszanej) - od 20D do 50D niewiele się tu zmieniło
    (choć w 50 jest ponoć lepiej w stosunku do 20).

    Z innej beczki:
    Użytkownikom Canona gratuluję możliwości korzystania z lampki wewnętrznej
    jako ze sterownika lamp. Od kilku lat korzystam z tego z powodzeniem w
    Nikonie. Sprawdza się niewiele gorzej, a czasem znacznie lepiej od
    "normalnych" lamp studyjnych.

  • 25. Data: 2009-09-01 08:42:13
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    de Fresz wrote:
    > Niestety plotki się potiwerdziły - 18 MPx z APS-C.
    >
    > Pozostałe dzisiejsze nowości to EF-S 15-85 i 18-135 (ciekawa zbieżność
    > ogniskowych z produktami pewnej innej firmy, nieprawdaż?) oraz 100/2.8 L
    > Macro z hybrydowym IS.
    >
    > Więcej np. na dpreview (mają hands-on 7D).

    Sample nie wyglądają źle. Wyszedł niezły killer dla D300s.

  • 26. Data: 2009-09-01 08:49:04
    Od: "Matt " <m...@N...gazeta.pl>

    gietrzy <c...@g...pl> napisał(a):

    > Pokaż mi w 2012 roku 18 MPx puszkę co potrafi to:
    > http://www.imaging-resource.com/PRODS/E7D/E7DA7.HTM

    No to się Canon nie popisał. 18Mpix w APS-C - wiadomo było, że będą problemy z
    jakością obrazu. Przykład:

    http://ftp.robgalbraith.com/public_files/Canon_EOS_7
    D_ISO1600_Dog.jpg

    Zaszumione ISO1600.

    http://ftp.robgalbraith.com/public_files/Canon_EOS_7
    D_ISO3200_Reggae.jpg

    Szumiaste ISO3200.

    http://ftp.robgalbraith.com/public_files/Canon_EOS_7
    D_ISO6400_Reggae.jpg

    Tragiczne ISO6400...

    Okazuje się, że tablice testowe, to nie wszystko. Czasem ludzie robią też
    zdjęcia innym obiektom, a te już nie wychodzą tak ładnie, przynajmniej w
    przypadku 7d.

    Jeśli chodzi o Twoje pytanie - jest dużo aparatów z 2006 roku (6MPix), które
    już miały lepszą jakość obrazu. Ale mogę się z Tobą zgodzić. W 2012, jak Canon
    nie przestanie pakować kasy w filmy w lustrzankach zamiast w opcje
    fotograficzne, to nawet taka jakość będzie dla niego nie do osiągnięcia...

    Jednym słowem: porażka.

    Maciej

  • 27. Data: 2009-09-01 08:51:30
    Od: de Fresz <d...@n...o2.pl>

    On 2009-09-01 09:00:12 +0200, "gietrzy" <c...@g...pl> said:

    > Plusy:

    > - 18 MPx

    To raczej wada. Zobaczymy jak wypadnie dynamika, bo coś mi się zdaję, że słabo.

    > - używalne 3200, czyste 6400

    "Czyste" znaczy pozbawione detalu? ;-)

    > - cena

    Ewidentnie jest to "D300 killer". Oby nie podzielił losu innych
    "cośtam-killerów" (MS Zune, Palm Pre itp)

    > - przez lat ze 3 minimum IQ (overall) nie osiągalne dla konkurencji

    Poczekajmy z tymi osądami do czasu konkretnych testów.

    de Fresz

  • 28. Data: 2009-09-01 08:56:10
    Od: "Matt " <m...@N...gazeta.pl>

    gietrzy <c...@g...pl> napisał(a):

    > http://www.robgalbraith.com/bins/multi_page.asp?cid=
    7-10042-10239

    > pozdrawiam,
    > gietrzy

    Jak już tak zapodajesz, to może wiesz, czemu ta Pani ma łupież:
    http://ftp.robgalbraith.com/public_files/Canon_EOS_5
    D_Mark_II_ISO3200_Reggae.jpg

    A może padał śnieg?

    :-)

    Maciej

  • 29. Data: 2009-09-01 08:56:53
    Od: "CeZ__134" <N...@p...onet.pl>

> [...]
    > Macro z hybrydowym IS.
    >
    > Więcej np. na dpreview (mają hands-on 7D).

    A co to tak ladnie na czerwono swieci ?:) Po lewej stronie na szarym pasku
    na wysokosci napisu ``the``

    http://www.imaging-resource.com/PRODS/E7D/FULLRES/E7
    DLL032007XNR.HTM

  • 30. Data: 2009-09-01 08:59:38
    Od: "Matt " <m...@N...gazeta.pl>

    Matt <m...@N...gazeta.pl> napisał(a):

    > Jak już tak zapodajesz, to może wiesz, czemu ta Pani ma łupież:
    > http://ftp.robgalbraith.com/public_files/Canon_EOS_5
    D_Mark_II_ISO3200_Reggae.jp

    > A może padał śnieg?

    Oj, sorry, to zdjęcie z 5d. Ale Pani z 7d też ma łupież, nawet większy:
    http://ftp.robgalbraith.com/public_files/Canon_EOS_7
    D_ISO3200_Reggae.jpg

    Czy Canona sponsoruje 'Head and Shoulders'? :-D

    A jak chcesz ładne zdjęcia obejrzeć, to wejdź tutaj:
    http://www.fotopolis.pl/index.php?n=9474

    Pozdrówka ;-)
    Maciej