  • 11. Data: 2009-09-01 07:41:43
    Temat: Re: Canon 7D - juz oficjalnie
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    c...@g...pl pisze:
    > Jakość obrazu - sorry

    Ano, do studia czy widoczków na duże powiększenie za tę kasę posprzątał.
    Może jeszcze bardziej posprząta 700D czy jak mu tam będzie.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl

  • 12. Data: 2009-09-01 07:42:58
    Od: "Lol" <l...@l...pl>

    Użytkownik "gietrzy" <c...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Pokaż mi w 2012 roku 18 MPx puszkę co potrafi to:
    > http://www.imaging-resource.com/PRODS/E7D/E7DA7.HTM
    >
    > pozdrawiam,
    > gietrzy
    >
    > ps. sample oficjalne (do dupy) tu:
    > http://web.canon.jp/imaging/eosd/samples/eos7d/

    Aparat z pewnością będzie przebojem, jednak do jakości obrazowania podchodzę
    z pewną rezerwą - pamiętam, jak pojawiło się 50D, to pierwsze opinie mówiły
    o rewelacyjnie niskich szumach na wysokim ISO, potem okazało się, że jest
    nieco inaczej... Porównałem sample na imaging-resource w kategorii
    Still-life. I mnie wychodzi że, na ISO 800 i 1600 leciutką przewagę ma 50D.
    7D jest nieco lepszy na 3200 i 6400. Po przeskalowaniu do jednakowego
    rozmiaru pewnie ISO 800 i 1600 będą takie same, a 3200 i 6400 wypadnie
    bardziej zauważalnie na korzyść 7D. Wydaje się więc, że przełomu jednak w
    tym względzie nie ma :(. Siła 7D tkwi raczej gdzie indziej...

    --
    Lol

  • 13. Data: 2009-09-01 07:48:36
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    Lol pisze:
> [...]
    > o rewelacyjnie niskich szumach na wysokim ISO, potem okazało się, że jest

    Już wiele razy zauważyłem, że współczesny sprzęt niejako szumi... pod
    właściciela :)
    Znaczy jak ktoś potrafi opanować i aparat, i szopa (czy ogólnie:
    wołarkę) to ma fajny obraz. Jak ktoś wali na oślep matrycowym nie
    kontrolując poziomów i potem leci ''by default'', albo jeszcze podostrza
    bez sensu to na końcu płacze.

    Obawiam się, że tu też tak będzie i pojawią się za kilka miesięcy
    wielkie rozczarowania.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl
    /każdy z nas ma jakiegoś pieprzyka, którego wolałby nie mieć/

  • 14. Data: 2009-09-01 08:02:27
    Od: "Lol" <l...@l...pl>

> [...]
    > na końcu płacze.
    >
    > Obawiam się, że tu też tak będzie i pojawią się za kilka miesięcy wielkie

    Moje zdanie jest takie samo - np. 50D w stosunku do 40 D wymaga większej
    uwagi zarówno przy fotografowaniu, jak i przy wołaniu. Domyślnie z 50D można
    uzyskiwać gorsze rezultaty niż 50D. Pewnie w kolejnej wersji "puszki" pojawi
    się opcja "autorozdzielczość", która będzie dobierała wyjściowe rozmiary
    pliku w zależności od użytego ISO, czasu i przysłony ;)

    --
    Lol

  • 15. Data: 2009-09-01 08:04:43
    Od: "JR" <j...@w...pl>

    Użytkownik "Lol" :

> [...]
    > same, a 3200 i 6400 wypadnie bardziej zauważalnie na korzyść 7D. Wydaje
    > się więc, że przełomu jednak w tym względzie nie ma :(. Siła 7D tkwi

    ja się zastanawiam kiedy w APS-C zrezygnują z filtru AA -
    - przy 18Mpx nie ma on już większego sensu;
    Leica-S już do tego doszła ...

    --
    pzdr.
    JR

  • 16. Data: 2009-09-01 08:05:32
    Od: "gietrzy" <c...@g...pl>

    > 15-85 będzie fajny... jak będzie fajny.

    Nie będzie fajny - $800 :(

    pozdrawiam,
    gietrzy

  • 17. Data: 2009-09-01 08:18:13
    Od: "Marcin [3M]" <m...@g...pl>

    Użytkownik "gietrzy" <c...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Pokaż mi w 2012 roku 18 MPx puszkę co potrafi to:
    > http://www.imaging-resource.com/PRODS/E7D/E7DA7.HTM

    Ciekawe, jak wyglądają szumy odczytu. To do tej pory "specialite de la
    maison" aps-owych Canonów. Nie tylko z resztą APS-owych.

  • 18. Data: 2009-09-01 08:22:53
    Od: Mateusz Papiernik <m...@m...net>

    gietrzy pisze:
    > Minusy:
    > - wymaga $$$ szkieł

    Na dobra sprawe 50D juz tez wymagal - rozdzielczosc optyczna jest
    problemem nie od dzis. Z drugiej strony, po przeskalowaniu tego do
    uzywalnych rozmiarow (bo 1:1 z 18mpx to nie wiem, gdzie mialbym uzyc),
    problem chyba nie jest tak istotny?

    > - AF tylko do f/5.6

    Czemu? Dpreview mowi o krzyzowkach dla 5.6 i jasniejszych?

    > - nowy układ AF (kastrat z 1D4) skutecznie blokuje zakup fleszy; wraz z 1D4 ma
    > się pojawić coś nowego (przystosowanego do nowego AF)

    W sensie wspomagania AF, czy mowisz o czyms innym?

    --
    Mateusz Papiernik, Maticomp Webdesign
    Projektowanie i realizacja witryn WWW

  • 19. Data: 2009-09-01 08:26:11
    Od: "gietrzy" <c...@g...pl>

    > Ciekawe, jak wyglądają szumy odczytu. To do tej pory "specialite de la
    > maison" aps-owych Canonów. Nie tylko z resztą APS-owych.

    Nie wiem o czym piszesz, ale banding jak był tak nadal pozostanie zarówno przy
    wyciąganiu z cieni (tu zalecam promil przepału Janka) jak i przy długich
    ekspozycjach (syfiaste ekspozycje ~ 1 minuty z 450D na dpreview).
    Generalnie nie ma mowy o niedoświetleniu "bo będzie w paski".

    pozdrawiam,
    gietrzy

  • 20. Data: 2009-09-01 08:26:46
    Od: Jakub Jewuła <b...@s...com.pl>

    > Pokaż mi w 2012 roku 18 MPx puszkę co potrafi to:
    > http://www.imaging-resource.com/PRODS/E7D/E7DA7.HTM

    Patrzac tylko na IQ i pomijajac inne ficzery to nie wiem czy
    jest sie czym bardzo podniecac:

    Canon:
    http://www.imaging-resource.com/PRODS/E7D/FULLRES/E7
    DhSLI00100_NR_STD.HTM

    Lumix:
    http://www.imaging-resource.com/PRODS/DMCG1/FULLRES/
    DMCG1hSLI0100.HTM

    Owszem, jest troszke lepiej. Ale nie dam sobie glowy odrabac ze na papierze
    bedzie to faktycznie widoczne...