    From: dominik <n...@d...kei.pl>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: Canon 7D - juz oficjalnie
    Date: Sat, 05 Sep 2009 00:42:58 +0200
    <3...@n...onet.pl> <h7in60$i4g$1@inews.gazeta.pl>
    <h7isj1$etp$1@news.wp.pl> <h7itrq$kmk$1@inews.gazeta.pl>
    <3...@n...onet.pl> <h7ivmf$sik$1@inews.gazeta.pl>
    <h7ivv8$smc$2@inews.gazeta.pl> <h7k60p$i28$2@inews.gazeta.pl>
    <h7lnqo$1rh$1@achot.icm.edu.pl> <h7mrnc$n9s$1@inews.gazeta.pl>
    <h7o4rc$jdm$1@inews.gazeta.pl> <h7qcec$4s7$1@inews.gazeta.pl>
    <h7qskf$75e$1@inews.gazeta.pl> <h7rsn4$qh4$1@inews.gazeta.pl>
    <h7s3bt$646$1@inews.gazeta.pl>

    de Fresz wrote:
    > Z tym wytykaniem coś Ci marnie idzie.

    Wytykam Ci, że upierasz się na rzeczy, których nie pomierzyłeś.

    > Znaczy nikt na świecie nie dałby rady zmierzyć czy mówią prawdę?

    Tak napisałem? Raczej że zmierzenie tego parametru jest bardzo trudne, na
    tyle, że nie zrobi tego ktokolwiek. Podobnie liczenie tranzystorów w
    procesorze - też informacje te są raczej ciekawostką niż realnie
    przydatnym czynnikiem.

    > Cholernie śmiała teoria.

    Taką to sobie sam wypowiedziałeś. Ja twierdziłem jasno - TY.
    Ja też, jak Cię to pocieszy.

    > Gdyby to miało realny wpływ na jakąkolwiek
    > stronę funkcjonalności, to konsekwencje dla nich mogłby być policzalne w
    > milionach USD, zwłaszcza w zgniłej Hameryce, gdzie stado prawników czeka
    > na wytoczenie procesu majętnej firmie pod byle pretekstem.

    Nie przesadzaj znów. Wielu producentów ma błędy w specyfikacji, zamierzone
    lub nie. Małymi druczkami napisane są głupoty i brak jasnej definicji
    czasem co oznacza dany parametr.
    A już napewno nikt nie będzie mierzył tej cechy i szukał czy liczby
    zgadzają się co do piksela.

    > Ale przedstawisz je wreszcie, czy dalej będziesz pitolił?

    Chłopie, to przeczytaj wątek jeszcze raz z zrozumieniem, bo nieraz tu
    powtarzałem.

    Przedstawiałem wiele razy:
    + wyprowadzenia obu scalaków są identyczne, wyprowadzenia różniących się
    matryc w innych markach/modelach gdzie matryca jest napewno inna są zawsze
    inne
    + firmy współpracują z sobą od długiego czasu (i zanim sony było w tej
    kategorii - otwarcie się do tego przyznawały)
    + nikon dziwnym trafem teraz nie podaje producenta matrycy, akurat w
    chwili jak sony wlazło w ten teren i jest konkurentem
    + obraz z odpowiadających sobie aparatów jest bardzo do siebie zbliżony a
    zdjęcia mają podobne parametry, jedyne różnice mogą wynikać z elementów
    poza matrycą i oprogramowania
    + mierzalne parametry sensorów są identyczne, nikt nie ma np obiekcji co
    do wymiarów fizycznych ich,

    A Ty co masz?? Że to nie ta sama matryca, bo w papierach różni się detalem?

    > Z uporem maniaka? Coś Ci się nieźle popierdzieliło. Ja po prostu nie
    > widzę tych "przekonujących dowodów", na które się powołujesz, a przy
    > braku umiejętności ich przedstawienia z Twojej strony, wychodzi z tego
    > bezsensowna klepanina w kibord.

    Wątek się ciągnie, zresztą jak zwykle w temacie "złe sony bo produkuje
    nikonowi matryce". Nie wiem czemu niektórych tak mogą boleć takie fakty.
    Dla mnie te matryce są takie same, bo za wiele na to wskazuje. Jak Ty
    wolisz sobie żyć w świecie prawd objawionych to trudno.

    > Raczej "faktów". Jak te z gazety o tym tytule.

    Podałem Ci wyżej, i co? zaprzeczysz któremuś?

    > Nie chce mi się.

    A widzisz, a mi się chciało i z zdjęć imaging resource zrobiłem porównanie
    - E1, 40D, A700, D300, D3. Pierwszy szumiał najbardziej i łatwo go było
    poznać. Drugi wprawdzie niewiele odstawał szumami, ale miał inną liczbę
    detali i Mpix, więc też nawet w 1:1 był rozpoznawalny. Przy A700 i D300
    dało się rozpoznać A700 jak miał soft mniejszy niż v4, bo robił wiadomo
    co. Przy nowym odszumiarę można wyłączyć i różnic nie ma. D3 zdecydowanie
    szumiał najmniej i też dało się go rozpoznać.

    Jak masz ochotę to zrób swoje porównanie. Skoro tak Ci to nie leży.

    d.