  • 1. Data: 2011-12-27 10:28:56
    Temat: Canon 60D i Nikon D7000
    Od: michu <g...@o...pl>

    Zmagam sie z dylematem polegajacym na zakupie jednego z tych dwoch
    aparatow z kitowym obiektywem do amatorskiej fotografii plenerowej - co
    byscie wybrali jako fachowcy dostrzegajac zapewne duzo wiecej plusow i
    minusow niz ja ... a moze jest cos ciekawego w tej klasie cenowej, co
    przeoczylem a co nalezaloby rowniez brac pod uwage ?

  • 2. Data: 2011-12-27 13:01:10
    Temat: Re: Canon 60D i Nikon D7000
    Od: Krasnal <k...@o...pl>

    Dnia Tue, 27 Dec 2011 11:28:56 +0100, michu napisał(a):

> [...]
    > minusow niz ja ... a moze jest cos ciekawego w tej klasie cenowej, co
    > przeoczylem a co nalezaloby rowniez brac pod uwage ?

    Niestety nie znam zbyt dobrze "kitowych" szkieł Canona i Nikona bo posiadam
    Pentaksa. Dlatego gdybym patrzył na samo body to bez zastanawiania się
    wybrałbym D7000. Posiada on chyba najlepszą w tej chwili matrycę APS-C na
    rynku pod względem dynamiki, głębi kolorów, ilość szumów przy wysokim ISO.
    Tutaj masz porównanie:
    http://www.dxomark.com/index.php/Cameras/Compare-Cam
    era-Sensors/Compare-cameras-side-by-side/(appareil1)
    /692%7C0/(brand)/Canon/(appareil2)/680%7C0/(brand2)/
    Nikon

    --
    Krasnal

  • 3. Data: 2011-12-27 13:04:53
    Od: Krasnal <k...@o...pl>

    Dnia Tue, 27 Dec 2011 14:01:10 +0100, Krasnal napisał(a):

> [...]
    era-Sensors/Compare-cameras-side-by-side/(appareil1)
    /692%7C0/(brand)/Canon/(appareil2)/680%7C0/(brand2)/

    Oj pomyłka :). Tutaj prawidłowy link:
    http://www.dxomark.com/index.php/Cameras/Compare-Cam
    era-Sensors/Compare-cameras-side-by-side/(appareil1)
    /680%7C0/(brand)/Nikon/(appareil2)/663%7C0/(brand2)/
    Canon

    --
    Krasnal

  • 4. Data: 2011-12-27 13:10:10
    Od: "Roman Cierlica" <r...@g...pl>

    michu <g...@o...pl> napisał(a):

> [...]
    > minusow niz ja ... a moze jest cos ciekawego w tej klasie cenowej, co
    > przeoczylem a co nalezaloby rowniez brac pod uwage ?
    Może Pentax K-5

  • 5. Data: 2011-12-27 13:52:47
    Od: de Fresz <d...@N...pl>

    On 2011-12-27 11:28:56 +0100, michu <g...@o...pl> said:

> [...]
    > aparatow z kitowym obiektywem do amatorskiej fotografii plenerowej - co
    > byscie wybrali jako fachowcy dostrzegajac zapewne duzo wiecej plusow i

    Nikon jest z pół półki wyżej niż Canona, ma również lepszą matrycę -
    choć nie ma się co oszukiwać, oba mają wystarczającą dla niemal każdego
    fotoamatora. Co do puszki - weź oba w łapę i sam sprawdź który lepiej
    Ci leży, który ma bardziej intuicyjne menu. Ale wybór systemu to nie
    tylko puszki, warto również, a może nawet przedewszystkim popatrzeć na
    ofertę optyki i zastanowić się, co Tobie będzie do szczęścia potrzebne,
    ile to w danym systemie kosztuje i jaką oferuję jakość.

    > a moze jest cos ciekawego w tej klasie cenowej, co przeoczylem a co
    > nalezaloby rowniez brac pod uwage ?

    Pentax K5 - ma z grubsza tą samą matrycę co D7000, czyli najlepszą
    obecnie dostępną w rozmiarze APS-C. Ma kilka ficzersów, które można
    uznać za interesujące, bądź wodotryski. Poważną wadą tego systemu jest
    przeciętna (znacznie gorsza niż C i N) dostępność optyki, również na
    rynku wtórnym (jeśli chcieć szkła z AFem, za to manualnych jest od
    groma).

    de Fresz

  • 6. Data: 2011-12-27 13:58:24
    Od: Krasnal <k...@o...pl>

    Dnia Tue, 27 Dec 2011 13:10:10 +0000 (UTC), Roman Cierlica napisał(a):

    > Może Pentax K-5

    Mam i polecam. Matryca ta sama co w D7000 no i dobry obiektyw "kitowy".

    --
    Krasnal

  • 7. Data: 2011-12-27 13:59:38
    Od: Krasnal <k...@o...pl>

    Dnia Tue, 27 Dec 2011 14:52:47 +0100, de Fresz napisał(a):

    > przeciętna (znacznie gorsza niż C i N) dostępność optyki

    No, ale przecież autor wątku napisał, że interesuje go body z obiektywem
    "kitowym" a ten u Pentaksa jest całkiem dobry.

    --
    Krasnal

  • 8. Data: 2011-12-27 14:24:23
    Od: Marek Wyszomirski <w...@t...net.pl>

    W dniu 2011-12-27 14:01, Krasnal pisze:

> [...]
    era-Sensors/Compare-cameras-side-by-side/(appareil1)
    /692%7C0/(brand)/Canon/(appareil2)/680%7C0/(brand2)/

    Od Canona Nikon D7000 wypada znacznie lepiej, ale z ta najlepszością bym
    nie przesadzał. Dodaj sobie do tego samego porównania Pentaxa K-5:
    http://www.dxomark.com/index.php/Cameras/Compare-Cam
    era-Sensors/Compare-cameras-side-by-side/%28appareil
    1%29/692|0/%28brand%29/Canon/%28appareil2%29/676|0/%
    28brand2%29/Pentax/%28appareil3%29/680|0/%28brand3%2
    9/Nikon

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)

  • 9. Data: 2011-12-27 14:33:09
    Od: Krasnal <k...@o...pl>

    Dnia Tue, 27 Dec 2011 15:24:23 +0100, Marek Wyszomirski napisał(a):

> [...]
    1%29/692|0/%28brand%29/Canon/%28appareil2%29/676|0/%
    28brand2%29/Pentax/%28appareil3%29/680|0/%28brand3%2

    Pomyliłem modele Canona, tutaj prawidłowy link K-5 + D7000 + 60D:
    http://www.dxomark.com/index.php/Cameras/Compare-Cam
    era-Sensors/Compare-cameras-side-by-side/(appareil1)
    /676%7C0/(brand)/Pentax/(appareil2)/680%7C0/(brand2)
    /Nikon/(appareil3)/663%7C0/(brand3)/Canon

    --
    Krasnal

  • 10. Data: 2011-12-27 15:16:34
    Od: de Fresz <d...@N...pl>

    On 2011-12-27 14:59:38 +0100, Krasnal <k...@o...pl> said:

    > No, ale przecież autor wątku napisał, że interesuje go body z obiektywem
    > "kitowym"

    Przy takich założeniach możnaby dyskutować, czy lustrzanka jest aby
    sensownym wyborem.

    > a ten u Pentaksa jest całkiem dobry.

    Jednak nie aż tak fajny, jak Nikonowski 18-105 ;-)

    de Fresz