  • 21. Data: 2011-12-28 20:11:09
    Temat: Re: Canon 60D i Nikon D7000
    Od: "StaM" <k...@g...pl>

    Krasnal <k...@o...pl> napisał(a):

    > Przecież te ceny to w dniu premiery a i tak pewnie były spore różnice w
    > zależności od sklepu czy kraju. W tej chwili patrzyłem w kilku sklepach i
    > D7000 jest droższy od K-5. Ale wiesz, nie chodzi tu o wojny systemowe bo to
    > nie ma sensu.

    No to wolny rynek tutaj zadzialal, co do wojen to sam mam Petaxa KX. W sam raz
    dla dziadka. Nie biore go jednak z taka przyjemnoscia do reki jak Fuji s5, czy
    Nikona D90, ktore sprzedalem, kierujac sie takimi DXO.
    StaM

  • 22. Data: 2011-12-28 23:24:34
    Od: "Pikus'" <k...@o...pl>

    Użytkownik "de Fresz" <d...@N...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    ras&order=brand

    era-Sensors

    > Facet, napisałeś nie lada brednię i teraz tylko rzucasz jakieś ogólne
    > linki? Jakie "własne doświadczenia"? Bądź poważny i uzasadnij. Chyba że
    > Twoim celem było tylko błysnąć totlaną ignorancją - jak dotąd idzie Ci
    > świetnie.

    Przecie masz tam dane, tylko nawet ci sie czytac nie chce, a juz sie jezysz
    przekonany o wlasnej, jedynie slusznej opinii. Napewno faceci z deprewiev
    maja więcej do powiedzenie w temacie niz ty, umieszczajac K-5 w klasie
    aparatow polprofesjonalnych, a D7000 i 60D w mid-level. Patrząc na wykresy w
    DXO to wszystko znajduje potwierdzenie - K-5 jest technicznie w klasie z 5D
    Mark II i D700. A teraz własne doświadczenie: robilem tymi aparatami
    zdjęcia. D7000 - zle dzialajacy autofokus, a i kolor "z puszki" trzeba
    korygować w obróbce softem i nie chodzi tu bynajmniej o balans bieli. 60D to
    na ISO 3200 juz grube ziarno, podczas gdy K-5 swobodnie, piękne fotki. Jest
    i szereg innych cech, które potwierdzaja wyzszosc K-5, ale ani myślę się tu
    rozpisywac. Pozatym każdy ma prawo do subiektywnych wlasnych ocen i nie są
    to powody by obdarzac posiadajacych inny punkt widzenia epitetami

  • 23. Data: 2011-12-29 09:46:19
    Od: de Fresz <d...@N...pl>

    On 2011-12-29 00:24:34 +0100, "Pikus'" <k...@o...pl> said:

    > Przecie masz tam dane, tylko nawet ci sie czytac nie chce,

    Nie muszę czytać, wolę oglądać zdjęcia.

    > a juz sie jezysz
    > przekonany o wlasnej, jedynie slusznej opinii.

    Jak na razie jestem przekonany o tym, że chlapnąłeś bzdurę.

    > Napewno faceci z deprewiev
    > maja więcej do powiedzenie w temacie niz ty,

    Możliwie.

    > umieszczajac K-5 w klasie
    > aparatow polprofesjonalnych, a D7000 i 60D w mid-level.

    A gdzie zniknąłeś klasę D300s i 7D, które to oba są swoimi
    możliwościami znacznie powyżej K5? Matryca to nie wszystko.

    > Patrząc na wykresy w
    > DXO to wszystko znajduje potwierdzenie - K-5 jest technicznie w klasie z 5D
    > Mark II i D700.

    Znów bzdurzysz. Nie w klasie, a jak już, to jego matryca osiągnęła
    podobny wynik w jakimśtam subiektywnym rankingu firny DXO (z którym
    osobiście w wielu kwestiach się nie zgadzam). A tak zupełnym
    przypadkiem D7000 ma tę samą matrycę co K5, więc trudno aby zdjęcia z
    niego były jakoś szczególnie różne pod względem detalu.

    > A teraz własne doświadczenie: robilem tymi aparatami
    > zdjęcia. D7000 - zle dzialajacy autofokus,

    Owszem, zdarza się. Ale i w K5 były z tym problemy.

    > a i kolor "z puszki" trzeba
    > korygować w obróbce softem i nie chodzi tu bynajmniej o balans bieli.

    Zupełnie jak w każdym jednym aparacie.

    > 60D to
    > na ISO 3200 juz grube ziarno, podczas gdy K-5 swobodnie, piękne fotki.

    Mimo iż również uważam matrycę Canona za jedną z najsłabszych obecnie,
    to twierdzenie iż pomiędzy np. K5, a 60D jest przepaść, może świadczyć
    tylko o poważnych problemach ze wzrokiem.

    > Jest
    > i szereg innych cech, które potwierdzaja wyzszosc K-5, ale ani myślę się tu
    > rozpisywac.

    Dawaj. Bo na razie nie udowodniłeś nic.

    > Pozatym każdy ma prawo do subiektywnych wlasnych ocen i nie są
    > to powody by obdarzac posiadajacych inny punkt widzenia epitetami

    Ty nie wyraziłeś subiektywnej opinii, Ty stwierdziłeś fakt:

    On 2011-12-27 16:16:44 +0100, "Pikus'" <k...@o...pl> said:

    > Zdecydowanie body Pentaxa K-5 jest o klase lepsze od 60D i d7000

    Który w dodatku nie ma poparcia w rzeczywustości.

    de Fresz

  • 24. Data: 2011-12-29 10:25:54
    Od: Dawid <x...@n...pl>

    W dniu 2011-12-29 10:46, de Fresz pisze:

> [...]

    > podobny wynik w jakimśtam subiektywnym rankingu firny DXO (z którym
    > osobiście w wielu kwestiach się nie zgadzam).
    Ty nigdy z nikim się nie zgadzasz.
    Załóż własną stronę z testami, zrobisz karierę i będziesz sławny.
    Taki fachowiec się marnuje.Tylko jedno ale, teoretycznie wiesz wszystko,
    praktycznie już wiele razy dałeś ciała i wszystko kończyło się na
    epitetach i bzdurzeniu.
    Nie zrobisz jednak kariery :-)

  • 25. Data: 2011-12-29 10:36:52
    Od: de Fresz <d...@N...pl>

    On 2011-12-29 11:25:54 +0100, Dawid <x...@n...pl> said:

    > ła

    > Ty nigdy z nikim się nie zgadzasz.

    A Ty znów przyszedłeś podleczyć kompleksy? Nie miałeś mnie aby w
    killfalju umieścić?

    > Załóż własną stronę z testami, zrobisz karierę i będziesz sławny.

    Sława mi zwisa, a na pierdoły nie mam czasu.

    > Taki fachowiec się marnuje.Tylko jedno ale, teoretycznie wiesz wszystko
    > , praktycznie już wiele razy dałeś ciała i wszystko kończyło si ę na
    > epitetach i bzdurzeniu.

    Hę? Zresztą mniejsza z tym. Widzę że chciałeś zabłysnąć, szkoda tylko
    źe jedyne co masz do powiedzenia, to jakieś fantasmagorie ad personam,
    a nic w temacie wątku. Czyli jak zwykle.

    > Nie zrobisz jednak kariery :-)

    Fszczonsajonce.

    de Fresz

  • 26. Data: 2011-12-29 12:03:05
    Od: Marek Wyszomirski <w...@t...net.pl>

> [...]

    > A tak zupełnym przypadkiem D7000 ma tę samą matrycę co K5, więc trudno
    > aby zdjęcia z niego były jakoś szczególnie różne pod względem detalu.

    Nie chcę się mieszać w wojenki sprzętowe, ale sama matryca to nie
    wszystko - na jakość zdjęć w bardzo poważnym stopniu wpływa również
    elektronika ją obsługująca oraz zastosowane algorytmy obróbki sygnałów z
    matrycy. Czasem wpływ mają czynniki, których na pierwszy rzut oka byśmy
    się nie spodziewali - czytałem kiedyś wywiad z szefem zespołu który
    kilka lat temu konstruował Pentaxa K10D - mówił, ze jeden z największych
    problemów mieli z takim zaprojektowaniu rozkładu elementów na płycie
    głównej aparatu, aby ciepło powstające podczas ich pracy nie podgrzewało
    nierównomiernie matrycy - gdyż takie nierównomierne podgrzanie wpływało
    przy długich czasach ekspozycji negatywnie na jakość obrazu. Jest zatem
    rzeczą normalną, że z tej samej matrycy w różnych aparatach można
    uzyskać dość znacznie różniące się jakością obrazy.

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)

  • 27. Data: 2011-12-29 12:20:57
    Od: de Fresz <d...@N...pl>

    On 2011-12-29 13:03:05 +0100, Marek Wyszomirski <w...@t...net.pl> said:

> [...]
    > wszystko - na jakość zdjęć w bardzo poważnym stopniu wpływa również
    > elektronika ją obsługująca oraz zastosowane algorytmy obróbki sygnałów

    Oczywiście tak - tradycyjnie już Sony z tych samych matryc wyciska
    znacznie mniej niż Nikon (choć i tak jest lepiej niż wcześniej). Ale w
    tym konkretnym przypadku nie ma jakichś większych różnic pomiędzy
    D7000, a K5 na poziomie RAWów - jest nieco inne podejście do
    odszumiania i ostrzenia na poziomie puszki (czyli ogólnie - sposobu
    zapisywania danych z matrycy i ich interperetacji) - Nikon kapkę
    bardziej podostrza i mniej przycina cienie, dzięki czemu sprawia
    wrażenie bardziej szumiącego (choć to równie dobrze może być kwestia
    inaczej zrobionego profilu puszki przez Adobe). No i oczywiście kolory
    są traktowane zupełnie inaczej - ale tu każda firma od zawsze ma swoje
    spojrzenie na tę kwestię. Tak poza tym przy powiększeniu 1:1 niewiele
    osób w "ślepym" teście byłoby w stanie odróżnić zdjęcia z tych dwóch
    puszek.

    > Jest zatem rzeczą normalną, że z tej samej matrycy w różnych aparatach
    > można uzyskać dość znacznie różniące się jakością obrazy.

    Zwykle najgorzej wychodzi to Sony, które te matryce produkuje ;-)

    de Fresz

  • 28. Data: 2011-12-29 14:08:39
    Od: Dawid <x...@n...pl>

    W dniu 2011-12-29 11:36, de Fresz pisze:

    > A Ty znów przyszedłeś podleczyć kompleksy? Nie miałeś mnie aby w
    > killfalju umieścić?

    Miałeś kiedyś pokazać zdjęcia z jasnego obiektywu.Wymiękasz?
    Umiesz tylko bzdury wypisywać?

    > Sława mi zwisa, a na pierdoły nie mam czasu.
    Jak widać i tu kłamiesz, czasu wolnego chyba masz za wiele i tworzysz te
    swoje chore teorie.
    Bajkopisarz.

  • 29. Data: 2011-12-29 14:30:32
    Od: de Fresz <d...@N...pl>

    On 2011-12-29 15:08:39 +0100, Dawid <x...@n...pl> said:

    > aby w
    >
    > Miałeś kiedyś pokazać zdjęcia z jasnego obiektywu.

    Miałeś to ładnie o nie poprosić. Żądania motłochu zlewam sikiem falistym.

    > Wymiękasz?

    Nie, leję.

    > Umiesz tylko bzdury wypisywać?

    Taka opinia od kogoś, kto ignoruje prawa fizyki jest dla mnie komplementem!

    > esz sławny.

    > Jak widać i tu kłamiesz, czasu wolnego chyba masz za wiele i tworzysz
    > te swoje chore teorie.
    > Bajkopisarz.

    ROTFL! Jeszcze sypnij piaskiem i rzuć we mnie łopatką.

    de Fresz