  • 51. Data: 2010-03-09 00:05:07
    Temat: Re: Canon 550D slabe filmowanie
    Od: "R09" <b...@g...com>

    "Janko Muzykant" <j...@w...pl> wrote in message
    news:hn3v4n$oma$2@news.onet.pl...

    > A to niby dlaczego?

    Power Director tak ma.

    Pozdrawiam

  • 52. Data: 2010-03-09 07:44:08
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    R09 pisze:

    > Power Director tak ma.

    A to lipa...

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl

  • 53. Data: 2010-03-09 15:49:54
    Od: John Smith <u...@e...net>

    Jacek Rogalewicz napisał(a):
    > U?ytkownik "John Smith" <u...@e...net> napisa? w wiadomo?ci

    > Hmm TV nie ogladam juz od dawna, za to ogladam filmy - czy to na monitorze
    > czy z projektora kina domowego HD.

    Czyli raczej profesjonalna (post)produkcja, a nie surowy amatorski materiał.

    > Na zadnym etapie nie jest uzywany przeplot, a fps nie przekracza 25. I
    > ciagle wydaje mi sie to miec plynnosc, w przeciwienstwie do materialu z
    > Canona...

    Można jeszcze spróbować zmierzyć rzeczywisty czas migawki w trybie wideo
    (np. poprzez rozmycie szybko poruszającego sie obiektu na stopklatce).
    Sprawdzić, czy 1/30s = 1/30s. Może producent trochę oszukuje.

    --
    Mirek

  • 54. Data: 2010-03-09 23:24:07
    Od: Piotrne <p...@p...onet.pl>

    Jacek Rogalewicz pisze:

    > Dopiero rejestracja obrazu w 50 lub 60fps daje idealna plynnosc

    Też mi się tak wydaje i nagrywam wszystko w 60fps bez przeplotu.
    Daje to bardzo płynny ruch, chociaż po przyzwyczajeniu się
    znowu można zauważyć różnie nieciągłości..

    Ogólnie - przejście na HD było bardzo dobrą, ale zmarnowaną
    okazją, żeby całkowicie zapomnieć o przeplocie i odesłać go
    do historii. Przeplot pojawił się w początkach istnienia telewizji
    jako dosyć sprytny sposób na kompresję danych: w tym samym
    paśmie mieści się (dla PAL) nieruchomy obraz o 576 liniach
    albo ruchomy o 288 liniach, przy 50 obrazach na sekundę
    (niezupełnie tak, ale mniej więcej). W ruchu "i tak" szczegółów
    nie widać, więc jest to kompromis między rozdzielczością
    "przestrzenną" a czasową. Ze wszystkimi tego kłopotliwymi
    konsekwencjami: brakiem możliwości utworzenia pełnoekranowej
    stop-klatki, brakiem możliwości uzyskania prawdziwego
    filmu 50fps (nawet o zmniejszonej rozdzielczości pionowej,
    bo kolejne półobrazy nie pokazują tego samego miejsca).

    To było w roku 1927. Przeplot wymyślił niejaki Leon Theremin.
    W 1933 nadawano już "progresywnie".

    Ale teraz mamy rok 2010 i wszystko jest kodowane cyfrowo...
    Co za problem uzyskać redukcję ilości informacji przez odpowiednie
    ustawienie parametrów kodeka, tzn. redukując ilość szczegółów
    (rozdzielczość) dla ruchomych scen (przy 50fps) i zachowując
    pełną rozdzielczość przy statycznych (lepiej się skompresuje
    - dalej może być 50fps)? Tak przecież działa mnóstwo kodeków,
    którym można ustawić ograniczenie na strumień produkowanych
    danych. Czy koniecznie trzeba było robić mruganie liniami?...

    > Mam tylko prosbe, do posiadaczy 7D, aby zrobili krotkie probki 720p@50 lub
    > 60 i wrzucili w postaci oryginalnego MOV do sieci,

    Przy okazji dyskusji na grupce o kamerach zostawiłem kilka
    filmików z kamerki Sanyo Xacti (amatorska, ale filmiki
    nagrywa dosyć dobre):

    1080/60p, oryginalny plik z kamery:
    http://157.158.77.5/~piotrcf/SANY0054.MP4

    720/60p, przeskalowany powyższy filmik:
    http://157.158.77.5/~piotrcf/054_1280.avi

    720/60p, z napisami i zdjęciem "animowanym":
    http://157.158.77.5/~piotrcf/Zima100127.avi

    1080/60p:
    http://157.158.77.5/~piotrcf/hd/0187_1080p.avi

    720/60p:
    http://157.158.77.5/~piotrcf/hd/HD_720p.avi

    P.

  • 55. Data: 2010-03-14 16:08:33
    Od: Mischa911 <m...@g...com>

    cinews:hn2mgm$ak$1@news.onet.pl...

    coshttp://vimeo.com/7058755http://vimeo.com/9608637

    > wystarczy w tej wersji online, bez sciagania oryginalnego pliku bo nie jest
    > dostepny.
    >
    > Zeby miec identyczne srodowisko testowe, wgralem na vimeo swoje probki, tak
    > jak i ktos wgrywal tamte filmy. One zostaly przekonwertowane w ten sam
    > sposob przez serwer vimeo, zatem odpada kwestia konwersji czy braku
    > wydajnosci mojego komputera - skoro czyjes odtwarzaja sie przez www plynnie.
    >
    > A druga sprawa - 50 i 60fps z mojego550Dodtwarzaja sie idealnie plynnie,
    > co dowodzi sprawnosci komputera odtwarzajacego.

> [...]

    Witam,

  • 56. Data: 2010-03-14 16:11:35
    Od: Mischa911 <m...@g...com>

> [...]
    >
    > A druga sprawa - 50 i 60fps z mojego550Dodtwarzaja sie idealnie plynnie,
    > co dowodzi sprawnosci komputera odtwarzajacego.

    Witam, na jakich kartach nagrywacie video (klasa). Mam ten sam problem
    z video w 550d, na jednym z amerykańskich for wyczytałem, że powodem
    moich problemów jest karta klasy 4... od klasy 6 w górę jest ok. W
    instrukcji obsługi ta sama historia - rekomendują klasę 6 i wyżej

  • 57. Data: 2010-03-14 16:22:58
    Od: Mischa911 <m...@g...com>

    On 7 Mar, 11:55, "Jacek Rogalewicz" <j...@a...waw.pl> wrote:
> [...]
    > QuickTimem jak i innymi playera zajedzie system, zatem materialy
    > konwertowalem do H.264 AVC, ktory to juz kazda dzisiejsza karta graficzna
    > obsluzy wspomaganiem sprzetowym (DXVA). Brak plynnosci nie jestem powodem
    > niewydajnosci komputera.
    > Dla scislosci - aliasing jest tez w materiale oryginalnym i nie jest efektem
    > konwersji.
    >
    > Jakie sa wasze spostrzezenia z tym zwiazane?
    > Czy Canon 7D w trybie 720p/50 tez tak sie zachowuje, czy moze drugi procesor
    > DIGIC IV doszlifowuje material, a w550Dnie?

    Z jakiej karty SD korzystasz. Mam ten sam problem z klasą 4, na jednym
    z forum wyczytałem o problemach z płynnością właśnie poniżej klasy 6.
    Chcę jutro przetestować z SDHC class 6

  • 58. Data: 2010-03-15 10:17:47
    Od: "Jacek Rogalewicz" <j...@a...waw.pl>

    >Witam, na jakich kartach nagrywacie video (klasa).

    PQI 16GB SDHC Klasa 6 15MB/s odczyt i zapis, Sandisk SD 2GB Extreme III
    bezklasowa, Transcend 2GB SD 150x.
    To nie kwestia karty, aparat ma swoj bufor i jesli karta nie wyrabia z
    zapisem to wtedy to sygnalizuje a po przepelnieniu bufora przerywa zapis.
    Z zadna z w/w kart ten problem nie wystepuje, w przypadku tej PQI pare razy
    zapalila mi sie jedna kreska bufora, ale na ogol nawet i to nie.

    pzdr
    /JR

  • 59. Data: 2010-03-15 14:15:46
    Od: Ellrof <e...@g...com>

    On 8 Mar, 21:18, "R09" <b...@g...com> wrote:
> [...]
    > krotnie przyspiesza renderowanie w HD.
    > Jak zapewne zauważyłeś, przy konwersji do H.264 istnieje tylko możliwość
    > uzyskania tylko 1080i, zatem otrzymujemy materiał z przeplotem.
    > Z tym, że odtwarzacze stacjonarne ten przeplot likwidują, zatem materiał po
    > konwersji, oglądany na plaźmie z "blureja" jest OK a oglądany na komputerze
    > jest "w ząbki".
    > Sporo krajobrazu, ulicy filmowałem na 500d w 1080 20fps, robiąc płytkę
    > stosowałem mały trik zwiększając w avisynth fps do 24, co było niezauważalne
    > dla niewtajemniczonego a poprawiało nieco płynność ruchu.

    A ja właśnie zastanawiam się nad kupnem aparatu. No i wybór jest
    pomiędzy 500D i 550D.
    Czy na używanym przez Ciebie 500D w 720p też występuje problem braku
    antyaliasingu? Zastanawiam się czy nie lepiej mieć ładne 720p i znośne
    1080p zamiast nieużywalnego 720p i w sumie też znośnego 1080p?

  • 60. Data: 2010-03-15 14:18:00
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    Ellrof pisze:
    > Czy na używanym przez Ciebie 500D w 720p też występuje problem braku
    > antyaliasingu? Zastanawiam się czy nie lepiej mieć ładne 720p i znośne
    > 1080p zamiast nieużywalnego 720p i w sumie też znośnego 1080p?

    Jest tak samo, ale w czym to problem? Dobry resajz w dół zawsze
    wychodził filmom na dobre.
    Tak po prawdzie, 500D, a myślę że i 550D oferuję naprawdę wysoką jakość
    dopiero przy SD (720x400), oczywiście ręcznie zjechanym z HD.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl
    /człowiek na zdjęciu powinien być uśmiechnięty/