  • 41. Data: 2009-08-02 08:27:27
    Temat: Re: Canon 50D vs. Canon 500D
    Od: Kyniu <k...@p...gazeta.pl>

    Dnia Sun, 2 Aug 2009 00:17:22 -0700 (PDT), XX YY napisał(a):

    > -lepsza amortyzacja lustra , ciszej pracuje

    To nie jest cecha a skutek uboczny innego mechanizmu napedu lustra. Modele
    trzycyfrowe i czterocyfrowe maja elektrycznie jedynie podnoszone lustro -
    opuszczanie realizowane jest natomiast na sprezynie. W modelach
    dwycyfrowych i wyzszych lustro jest napedzane elektrycznie w obie strony -
    zarowno podnoszone jak i opuszczane. Przez to pracujesz szybciej a
    dodatkowo generuje mniejsze drgania przy opuszczaniu i jest cichsze.

    Kyniu

  • 42. Data: 2009-08-02 08:39:29
    Od: Olek <o...@u...eu>

    Janko Muzykant wrote:

    > Porównam ponownie przy najbliższej okazji.
    > Oczywiście środkowy punkt bo tylko tego używam jak również pozostałych
    > nie da się porównać.

    porównaj sobie jaki punkt chcesz... swoją drogą zawodowcu dlaczego nie
    używasz pozostałych punktów AF?

  • 43. Data: 2009-08-02 08:44:17
    Od: J-L-F <j...@o...pl>

    Olek pisze:

    > porównaj sobie jaki punkt chcesz... swoją drogą zawodowcu dlaczego nie
    > używasz pozostałych punktów AF?

    A po co?

  • 44. Data: 2009-08-02 08:51:06
    Od: J-L-F <j...@o...pl>

    > Natomiast to, czego mi brakuje -- nazywa się porządnym obiektywem.
    > Sigma robi całkiem dobre. :)

    Niby tak, ale jakimś dziwnym trafem najlepsze zdjęcia wychodzą w kładzie
    canon z canonem :-)

  • 45. Data: 2009-08-02 09:01:25
    Od: "T.M.F." <t...@n...mp.pl>

    W dniu 02.08.2009 02:28, Roger from Cracow pisze:

    > AF - jest swietny, to chyba pierwszy Canon jaki wszedl w moje posiadanie
    > i z pelna odpowiedzialnoscia moge powiedziec, ze zaspokoil moje wysokie
    > wymagania co do szybkosci i precyzji AFa. 1dynek nie mialem.

    Hmm, na stronie canona pisza, ze punkt centralny AF jest taki sam w obu
    typach.

    > Cala reszta; megapiksele, cuda na kiju IMO nie maj? znaczenia, dopiero FF
    > wnosi cos nowego. A krecenie filmow w 500D poczytaj sobie, popatrz na
    > sample, zwroc uwage co robi AF w czasie lapania ostrosci na filmie i
    > zastanow sie czy chcesz cos takiego miec w filmach.

    Ogladalem pare sampli i powiem tak - podobaja mi sie o wiele bardziej
    niz z kamer. Moze dlatego, ze nie interesuje minie krecenie filmow jako
    takie, a tylko ew. wykorzystanie dodatkowej funkcji aparatu wtedy, kiedy
    zdarzy sie cos wartego sfilmowania. I prawde mowiac tu mozliwosciami
    500D jestem zachwycony, do tego stopnia, ze zastanawiam sie nad wymiana
    450D, ew. poczekam jeszcze pare miesiecy na nastepce.

    http://idom.sourceforge.net/
    Teraz takze forum dyskusyjne
    Zobacz, wyslij uwagi, dolacz do projektu.

  • 46. Data: 2009-08-02 09:05:17
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "J-L-F" h53k1q$494$...@n...onet.pl

    > Niby tak, ale jakimś dziwnym trafem najlepsze zdjęcia wychodzą w kładzie canon z
    canonem :-)

    Jestem sentymentalny, więc lubię Canona, ale najlepsze puszki (IMO)
    nazywają się Nikon a najlepsze szkła dla plebsu (przepraszam) mają
    napisy Sigma. Moim marzeniem jest Sigma 50-500 OS ekskluzywnej serii
    (nie pamiętam, jaki to symbol -- eLka sigmowa; chyba EX) -- niestety
    nie ma Orgazmu Stabilizacyjnego w tym obiektywie; może kiedyś będzie. :)

    --
    .`'.-. ._. '665 363835'='moj eneuel' .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 47. Data: 2009-08-02 09:07:22
    Od: Olek <o...@u...eu>

    J-L-F wrote:

    > A po co?

    nie Ciebie pytałem

  • 48. Data: 2009-08-02 09:34:29
    Od: XX YY <f...@g...com>

    On 2 Aug., 10:27, Kyniu <k...@p...gazeta.pl> wrote:

> [...]
    > zarowno podnoszone jak i opuszczane. Przez to pracujesz szybciej a
    > dodatkowo generuje mniejsze drgania przy opuszczaniu i jest cichsze.

    Kyniu co Ty piszesz
    jaki skutek uboczny?
    jest to swiadome rozwiaznie konstruikcyjne , ktore miedzy innymi
    prowadzi do cichej pracy lustra
    i ..... lepszej pracy Af; dlatego ze na tym ruchomym walacycm jak
    mlot kowalski o kowadlo lustrze w d450/500 jest umieszczone drugie
    lusterko odchylajce wiazke dla AF.

  • 49. Data: 2009-08-02 09:39:42
    Od: XX YY <f...@g...com>

    > Hmm, na stronie canona pisza, ze punkt centralny AF jest taki sam w obu
    > typach.

    pisac to sobie moga.
    nie napisza przeciez ze jest zly
    a jest d.d. o czym wspomnialem pierwszy raz ponad rok temu - w co
    nikt nie chial wierzyc , gdyz mysleli za tak ma byc i lepiej sie nie
    da.
    pomiedzy praca af w c450d/500 d a 50d jest przepasc + oczywiscie
    microtuning , bez ktorego wg mojego doswiadczenia 90% obiektywow nie
    jest w stanie osiagnac tej rozdzielczosci jaka mogloby.

    XXX

  • 50. Data: 2009-08-02 09:41:20
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Janko Muzykant pisze:

    > Ależ ja tak praktykuję od lat (jeśli chodzi o zdjęcia niezawodowe) :)
    > Może nie komórkę, ale kompakt. Przecież moich zdjęć i tak nigdy nikt nie
    > zobaczy w rozdzielczości większej niż megapiksel.

    No tak, ale w takiej sytuacji powinieneś udzielić "porady" typu "ani
    jedno, ani drugie - kup S5" ;->

    > A tu trochę nie trafiłeś.

    No to w czym jest problem z dodatkowym "ciężarem" 250g? ;)

    > Tylko nie wiem w imię czego miałbym łazić z
    > torbą klamotów.

    Zaraz klamotów...