  • 31. Data: 2009-08-02 07:17:22
    Temat: Re: Canon 50D vs. Canon 500D
    Od: XX YY <f...@g...com>

    . Nie wiem ile w tym prawdy, ale moze cos w tym jest.

    > Roznica miedzy 50D i 500D jest niewielka, a roznica cen to 1000 PLN wiecej
    > niz 500D.
    > Canon 500D to nowa konstrukcja, a 50D to ponad polroczna konstrukcja, wiec
    > chyba Canon 500D bylby lepszy, skoro to nowszy technologicznie sprzet, choc
    > procesor jest ten sam.
    >
    > Czy mozecie mi napisac, ktore Waszym zdaniem body jest rzeczywiscie lepsze?
    >
    > Pozdrawiam
    > heyoo

    pare roznic ktore maja znaczenie w fotografowaniu - skutki
    zaoobserwujesz na codzien

    d50
    -lepsza amortyzacja lustra , ciszej pracuje
    - badrdzij masywny korpus , lepiej pochlaniajacy wstrzacy od lustra ,
    to w polaceniu z lesza amortyzacja pozwala na uzyskanie z reki
    dluzszych czasow naswietlenia , w moim przypadku o ok 1 do 1,5 ev-
    - zdecadowanie lepszy AF , reaguje prawidlowo na obiekty o mniejszej
    rozroznialnosci , czy to ciemniejsze , czy mniej kontrastowe ,
    wszystkie sensory krzyzowe
    duzo lepsza dokladnosc ostrzenia - DUZO LEPSZA
    - dodatkowe pokretlo z tylu obudowy i joystick do wyboru sensoru AF -
    znakomicie przyspieszaja u ulatwiaja prace
    - wieksza matowka
    - dodatkowy wyswietlacz ( podswietlany ) z gory aparatu - ulatwia
    prace rowniez wieczoram gdy jest ciemno

    - zupelnie inna matryca , ktora ZDECYDOWANIE lepiej wspolpracuje z
    obiektywami o krotkiej ogniskowej , Ze wzgledu na inny rodzaj
    microsoczewek wymagania stawiane co do telecentrycznosci obiektywowo
    moga byc mniejsze , realnie uzyskany obraz jest bardziej rozdzielczy w
    stopniu wiekszym niz to wynikaloby z roznic liczby pixeli. Lepsza
    dynamika tej matrycy - to widac golym okiem

    - NIezwykle przydatne -MICROTUNING - pozwala dostroic kazdy obiektyw ,
    daje mozliwosc wykorzystania wielu strarszych obiektywo , czy
    wspolczesnych bez koniecznosci odwiedzania warsztatu . Oszczednosc
    kolosalna.

    c50d to zdecydowani najlepszy model canona w klasie aps -c , zarowno
    od strony praktyczno-ergonomicznej jak i ze wzgl na jakosc zdjec.

    na szczescie nie ma mozliwosci krecenia filmow. to zbedny gadget ,
    ktory podnioslby cene aparatu , a chcac pozostac na nizszym poziomie
    cenowym canon musialby zrezygnowac z jakis przydatnych w fotografii
    futures.

    Jedyna mala zreszta wada , ktora da sie poprawic - stosunkowo duzy
    popor pradu i mala wytrzymalosc oryginalnej baterii , warto zakupic
    druga o wiekszej pojemnosci i po problemie.

  • 32. Data: 2009-08-02 07:19:11
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    Olek pisze:
    > to sobie porównaj działanie AF w 450 i 50 bo piszesz GŁUPOTY!

    Porównam ponownie przy najbliższej okazji.
    Oczywiście środkowy punkt bo tylko tego używam jak również pozostałych
    nie da się porównać.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl

  • 33. Data: 2009-08-02 07:45:47
    Od: XX YY <f...@g...com>

> [...]
    > stopniu wiekszym niz to wynikaloby z roznic liczby pixeli. Lepsza
    > dynamika tej matrycy - to widac golym okiem

    sorry tutaj sie rozpedzilem
    c50 dma te samo matryce co 500 d
    pod tym wzgleem obydwa sa rownowartosciowe.

    w kategoriach meczu pilkarskiego ocenilbym taK.#

    50d:500d

    korpus 1:0
    matryca 1:1
    AF 2:0

    wychodzi 4:1 dla c50d

    slowo wyjasnienia:

    nie ma c500d ale moge powidziec ze go zanm gdyz jest tp hybryda c450d
    i c50d

    przejal z c50d matryce .procesor i reszte z c450d

    a te obydwa znam doskonale wiec nie czje sie niekompetentny w temacie
    c500d.

    jednym slowem

    c50d !

    jesli kupisz c500d za pare miesiecy bedziesz pytal na co go zamienic

    XXX

  • 34. Data: 2009-08-02 08:07:23
    Od: Olek <o...@u...eu>

    Janko Muzykant wrote:

    > Ale właśnie af w 500 i 50 jest ten sam jeśli chodzi o sprawność. Zresztą
    > jest też taki i w 450.

    muahahah

    zgaduję - masz 450tke!

  • 35. Data: 2009-08-02 08:11:03
    Od: Kyniu <k...@p...gazeta.pl>

    Dnia Sun, 2 Aug 2009 01:35:32 +0200, Mariusz [mr.] napisał(a):

    > BTW: Rety, Krzychu, co to za kodowanie? Estońskie? :))))

    No zobacz jakies dziwy - w pierwszej wiadomosci jest jak byc powinno
    jakie licho ustawilo Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-13". Ale
    czemu tak sie stalo to nie mam pojecia bo na sztywno mam ustawione
    "iso-8859-2".

    Kyniu

  • 36. Data: 2009-08-02 08:12:03
    Od: Kyniu <k...@p...gazeta.pl>

    Dnia Sun, 2 Aug 2009 00:45:47 -0700 (PDT), XX YY napisał(a):

    > c50 dma te samo matryce co 500 d
    > pod tym wzgleem obydwa sa rownowartosciowe.

    Kilka postow wyzej masz wylozone ze jednak nie takie same.

    Kyniu

  • 37. Data: 2009-08-02 08:16:08
    Od: Olek <o...@u...eu>

  • 38. Data: 2009-08-02 08:16:57
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Andrzej Lawa" j...@n...lechistan.com

    > 500D to plastikowa wydmuszka z lustrami zamiast pryzmatu.

    Plastikowa wydmuszka 450 jest wożona przeze mnie w bagażniku po drogach
    różnych (rzadko nie zabieram ze sobą aparatu, bo kto wie, co człowieka
    czeka gdzieś po drodze) a mimo tego wożenia jakoś nie rozpada się.

    Rozpadają się karty SDHC. :)

    Lustra zamiast pryzmatów? Jakie to ma znaczenie? :)

    Brak mi w tej ,,wydmuszce'' kolorów (fotki są za mało kolorowe -- kolory
    są zbyt płytkie, są mdłe) i dynamiki. :) Być może jakimś rozwiązaniem są
    quasi-HDRy -- złożenia kilku różnych obróbek RAWki w jedną TIFFną całość. :)
    W PS takie q-HDRy uzyskuje się niemal jednym kliknięciem.

    Może większa szybkość migawki byłaby przeze mnie pożądana, ale niezbyt mocno.

    Natomiast to, czego mi brakuje -- nazywa się porządnym obiektywem.
    Sigma robi całkiem dobre. :)

    --
    .`'.-. ._. '665 363835'='moj eneuel' .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 39. Data: 2009-08-02 08:21:40
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Andrzej Lawa" 9...@n...lechistan.com

    > Jakbyś robił zdjęcia czymś więcej, niż tylko jednym krótkim i lekkim
    > (kitowym?) obiektywem, to byś zauważył, że zbyt lekki aparat w
    > połączeniu z nieco cięższym i dłuższym obiektywem nie trzyma się zbyt
    > wygodnie w dłoni.

    C 450 D z Sigmą 150-500 OS -- bardzo dobrze się trzyma. :)
    A brak nadmiaru kilogramów jest mile widziany. :) Na co
    dzień 70-300 IS. BTW -- IS jest porażką w zestawieniu z OS. :)

    > Druga sprawa, którą kompletnie przegapiłeś, to kwestia lustra kontra
    > penta-pryzmat. Poza masą ma to także inne konsekwencje - o których byś
    > wiedział częściej korzystając z wizjera.

    Lustra mi nie przeszkadzają ani trochę. :)

    --
    .`'.-. ._. '665 363835'='moj eneuel' .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

    Postscriptum: Ale wolałbym mieć 50D, zamiast 450 D, bo by mnie bardziej
    szanowano jako fotografa. ;) Mógłby nawet być niesprawny,
    oby miał stosowne gabaryty i napisy. ;)

  • 40. Data: 2009-08-02 08:24:35
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Andrzej Lawa" h...@n...lechistan.com

    > Jaśniejszy i pokazujący więcej z tego, co "widzi" matryca.

    Ciekawe, czy nie wiedząc o tym, co jest wewnątrz puszki,
    zgadłbyś bez pudła tylko poprzez samo patrzenie w wizjer. :)

    --
    .`'.-. ._. '665 363835'='moj eneuel' .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'