  • 21. Data: 2009-01-29 15:35:19
    Temat: Re: Canon 40D Vs Nikon D90 (Filmy HD?)
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    Piotr Sikorski pisze:
    > Muszę przyznać, że to dosyć odważne porównanie PENTAX'a 100D i Canona
    > 40D. Chociaż muszę przyznać, że jestem dosyć zadowolony z tego, co
    > dostaje z tego aparatu w stosunku do ceny jaka za niego zapłaciłem... ;-)
    >
    > Dziekuję za odważną uwagę...

    Zależy od czułości jakich używasz i formy prezentacji.

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

    --
    Ona mówi, ze chce tu uczynić Magiczne Królestwo, krainę pokoju i
    szczęśliwości, a kiedy kto chce tego dokonać, trzeba uważać na szpiegów

  • 22. Data: 2009-01-29 15:38:12
    Od: "Piotr Sikorski" <s...@i...com.pl>

    Howk wrote:

    > a na czym polega ta lepszość dla amatora?

    jeśli mogę zauwazyć mniejsze szumy przy wyższych ISO (mam na myśli głównie
    1600)

  • 23. Data: 2009-01-29 15:48:31
    Od: Paweł Rumian <c...@c...barg.cy>

    Dnia czwartek, 29 stycznia 2009 16:29 osoba znana jako jerzy szczudlowski
    nastukała:

    > Patrzyłeś kiedykolwiek przez wizjer z
    > pentapryzmatem?

    Przez ostatnie +/- 15 lat :)

    Cyfrowka zaczalem robic zdjecia jakies pol roku temu, analogiem nigdy nie
    przestalem.

    > O-ME53 w praktyce powiększa
    > tyle co nic (czyli nie wiele), a
    > najbardziej widoczną różnicą po założeniu
    > jest winietowanie.

    Bo ja wiem?
    Mam w domu K100D i K200D, to drugie z O-ME53 i roznice widze spora.

    Co do pryzmatu, to uwazam ze roznica miedzy lusterkami a pryzmatem przy
    wielkosci wizjera w cyfrowkach nie jest duza.
    Roznica miedzy wizjerem w analogu (szczegolnie takim bez AF) a dowolna
    cyfrowka jest kolosalna, ale nie o tym mowimy.

    --
    Paweł Rumian
    e-mail -> ROT13

  • 24. Data: 2009-01-29 15:51:39
    Od: Paweł Rumian <c...@c...barg.cy>

    Dnia czwartek, 29 stycznia 2009 16:48 osoba znana jako Paweł Rumian nastukała:

    > Bo ja wiem?
    > Mam w domu K100D i K200D, to drugie z O-ME53 i roznice widze spora.

    odpowiadajac sobie - tak subiektywnie to K200D z muszla ma wizjer jak K20D bez

    --
    Paweł Rumian
    e-mail -> ROT13

  • 25. Data: 2009-01-29 15:52:10
    Od: "Piotr Sikorski" <s...@i...com.pl>

    Użytkownik "Mateusz Szczyrzyca" <m...@a...net> napisał w wiadomości
    .

    > http://www.camcorderinfo.com/content/Nikon-D90-DSLR-
    Camera-Review-35626.htm

    > --
    > <http://www.abstynenci.pl> :: <http://www.bikertrzebinia.pl>

    Bardzo dziekuję za link, trochę przeraził mnie ten film testowy (wobble
    effect)... Funkcja ta przestaje być w takim razie użyteczną...

  • 26. Data: 2009-01-29 22:06:54
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    jerzy szczudlowski pisze:

    > Patrzyłeś kiedykolwiek przez wizjer z
    > pentapryzmatem? O-ME53 w praktyce powiększa
    > tyle co nic (czyli nie wiele), a
    > najbardziej widoczną różnicą po założeniu
    > jest winietowanie.

    Ja dzisiaj miałem okazję porównywać różne wizjery w RTV AGD z moim K100D
    z muszlą O-ME53 i powiem tak:
    -z k200d (identyczny wizjer) - dużo większe pole widzenia z muszlą,
    pomimo, że powiększenie to tylko 1,18x
    -z Nikonem D80 - minimalnie większy wizjer na korzyść K100D z muszlą.

    Niestety nie było dostępnych aparatów FF, a Canon 40D był za szybą i nie
    chciałem prosić obsługi.

    Mam jeszcze porównanie do Pentaksa Z-20 (analogowy z AF) oraz z
    Pentaksem ME(analog bez AF) i Praktiką L2. 2 ostatnie są poza
    konkurencją - wizjery olbrzymie. Co do Pentaksa Z-20, to K100D z muszlą
    miał wizjer o jakieś 10% mniejszy na długość kadru.
    Sądzę, że z K10D/K20D + muszla wizjer dorównuje lustrzankom AF.

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

  • 27. Data: 2009-01-31 00:26:10
    Od: " " <j...@g...pl>

    > Obecnie od kilku lat użytkuję PENTAX'a 100D (wiec raczej amatorski
    > aparacik, który jak myślę poznałem już od podszewki)

    i przez caly ten czas ani razu nie przygladnales sie temu co oferuje
    Pentax w obszarze obiektywow ?! nie dotarly do ciebie informacje
    o doskonalosci niektorych stalek ?
    naprawde, te pieniadze, ktore planujesz wydac na ten malutki krok
    (ale krok w bok, nie do przodu), moglyby ci przyniesc duzo wiecej
    dobrego, gdybys wydal je na jeden albo dwa obiektywy Pentaxa

    --
    pozdr
    janku