  • 21. Data: 2009-03-30 09:36:29
    Temat: Re: Canon 18-55 vs 18-55 IS
    Od: Andrzej Popowski <p...@p...onet.pl>

    Mon, 30 Mar 2009 10:13:50 +0200, "Agent" <w...@o...ue> pisze:

    >Nie czaję. Co źle odpisałem.

    Ubzdurałeś sobie, że pytający chce coś sprzedać lub zamienić.
    --
    Pozdrawiam,
    Andrzej Popowski

  • 22. Data: 2009-03-30 09:47:17
    Od: Andrzej Popowski <p...@p...onet.pl>

    Mon, 30 Mar 2009 11:31:28 +0200, JA <marb67[beztego]@bb.home.pl>
    pisze:

    >O ile to wiadro jest cięższe i większe? Rozumiem, gdyby różnica była
    >100%, ale w całym zestawie aparat i obiektyw, to pewnie wyniesie z
    >10-20%. Do tego nie liczone w kilogramy tylko w gramy.

    Kompletny 450D z kitem, baterią, kartą i paskiem na kuchennej wadze
    pokazuje dokładnie 800g. Zamiana obiektywu na 17-55/2.8 to wg opisów
    dodatkowe 445g, czyli ponad 50%. Do tego dochodzą zdecydowanie większe
    rozmiary takiego zestawu.
    --
    Pozdrawiam,
    Andrzej Popowski

  • 23. Data: 2009-03-30 09:49:11
    Od: "Agent" <w...@o...ue>

    Użytkownik "Andrzej Popowski" <p...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Ubzdurałeś sobie, że pytający chce coś sprzedać lub zamienić.
    > --

    No fakt ale jak mu tak dokucza masa i gabaryty to może niech rozważy
    zamianę.

  • 24. Data: 2009-03-30 09:52:22
    Od: Andrzej Popowski <p...@p...onet.pl>

    Mon, 30 Mar 2009 11:49:11 +0200, "Agent" <w...@o...ue> pisze:

    >No fakt ale jak mu tak dokucza masa i gabaryty to może niech rozważy
    >zamianę.

    A nie bierzesz pod uwagę, że tanim kosztem chce mieć oba warianty?
    --
    Pozdrawiam,
    Andrzej Popowski

  • 25. Data: 2009-03-30 09:52:36
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    JA pisze:

    > O ile to wiadro jest cięższe i większe?

    Z trzycyfrowym canonem o wiele.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl

  • 26. Data: 2009-03-30 10:33:56
    Od: "Agent" <w...@o...ue>

    > A nie bierzesz pod uwagę, że tanim kosztem chce mieć oba warianty?
    > --

    Posiadanie obu jest MZ bez sensu. Oba obiektywy posiadają zblizony zakres
    ogniskowych więc będzie zabierał ze sobą albo jeden albo drugi. Chyba żeby
    rozważyć noszenie 17-55 gdzieś w plecaku i uzywanie tylko w gorszych
    warunkach oświetleniowych itp. Ale to jest tylko moje zdanie. Ja bym się po
    prostu zdecydował "albo/albo" a nie to i to. W praktyce okaże się pewnie że
    jeden obiektyw będzie się tylko kurzył.

  • 27. Data: 2009-03-30 10:51:33
    Od: Andrzej Popowski <p...@p...onet.pl>

    Mon, 30 Mar 2009 12:33:56 +0200, "Agent" <w...@o...ue> pisze:

    >Oba obiektywy posiadają zblizony zakres
    >ogniskowych więc będzie zabierał ze sobą albo jeden albo drugi.

    Bingo!
    --
    Pozdrawiam,
    Andrzej Popowski

  • 28. Data: 2009-03-30 11:20:54
    Od: "Agent" <w...@o...ue>

    > Bingo!

    Ale on chce dokupić nie zamienić dlatego pisałem o zamianie/sprzedaży.

  • 29. Data: 2009-03-30 11:28:18
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    Tomek pisze:

    > W 80% wykazuje różnicę, w pozostałych 20% faktycznie jak trafi nie ma się do
    > czego przyczepić

    Otwarta sigma na 70mm:
    http://www.ckmedia.pl/~jankomuzykant/temp/sigma.jpg
    (Niestety moja jest zwichrowana i góra kadru leży)
    Nie sądzę, żeby 70-200/4 pracował tu wyraźnie lepiej.

    > Z danej parti/serii nie. Ale 2 wyprodukowane na przestrzeni 6m-cy różnią się
    > znacznie, do tego dojdzie degradacja czasowa

    Znaczy utlenia się? :)

    > Problemem jest tylko to, że jego rozdzielczość zaspokaja z
    >
    > Rozdzielczością przewyższa wiele sporo drozszych ale co z tego

    No to właśnie, że przewyższa sporo droższych.
    Nie wiem jak inni, ja kupuję obiektywy dla rozdzielczości.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl
    /wymyśliłem certyfikat na ziewanie, szukam wspólnika z dojściami/

  • 30. Data: 2009-03-30 11:42:17
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    Tu zdjęcie z kita, ale z 300D. Nie ma cudów, ale da się wytrzymać.
    http://www.ckmedia.pl/~jankomuzykant/temp/kit.jpg
    30mm, otwarty.
    Z większymi matrycami po resajzie będzie lepiej, bo artefakty się
    pochowają. Jest jak w wersji nie is - im dłuższa ogniskowa, tym lepiej.
    Nie wiem skąd dziwne wnioski na optycznych - albo moje kit są jakieś
    dziwne, albo co innego wychodzi na ławie optycznej, a co innego z
    matrycą (tylko optyczne mierzą chyba z body).

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl
    /ja, ja, ja! - lubię sobie czasami tak porecytować.../