  • 31. Data: 2009-03-30 12:36:09
    Temat: Re: Canon 18-55 vs 18-55 IS
    Od: Michal Tyrala <w...@b...com.pl>

    On Mon, 30 Mar 2009 11:31:28 +0200, JA wrote:

    > O ile to wiadro jest cięższe i większe? Rozumiem, gdyby różnica była
    > 100%, ale w całym zestawie aparat i obiektyw, to pewnie wyniesie z
    > 10-20%. Do tego nie liczone w kilogramy tylko w gramy.

    Wrocmy do ,,wieksze''. Sporo.
    http://www.the-digital-picture.com/Reviews/Canon-EF-
    S-17-55mm-f-2.8-IS-USM-Lens-Review.aspx

    Tu mozesz porownac 17-55 z 17-40, są podobnymi klockami:
    http://www.the-digital-picture.com/Reviews/Canon-EF-
    17-40mm-f-4.0-L-USM-Lens-Review.aspx

    Tam gdzie jeszcze upchasz kita, nie wepchniesz juz zadnego z powyzszych 17-*.

    A co do wagi, w wypadach jednodniowych to moge targac i 3kg fotogratow,
    ale jak pakujesz plecak na dluzej, to circa pol kilograma to jest spora
    roznica :-)
    --
    Michał http://kbns.digart.pl/

    wiesiu jest spamtrapem. ja jestem kbns

  • 32. Data: 2009-03-30 14:36:20
    Od: "Tomek" <b...@o...pl>

    > Otwarta sigma na 70mm:
    > http://www.ckmedia.pl/~jankomuzykant/temp/sigma.jpg
    > (Niestety moja jest zwichrowana i góra kadru leży)
    > Nie sądzę, żeby 70-200/4 pracował tu wyraźnie lepiej.

    Czytaj ze zrozumieniem

    > Znaczy utlenia się? :)

    Co ci się utlenia ?

    > No to właśnie, że przewyższa sporo droższych.
    > Nie wiem jak inni, ja kupuję obiektywy dla rozdzielczości.

    Ja do robienia zdjęć

    Tomek

  • 33. Data: 2009-03-30 14:57:23
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    Tomek pisze:

    > Czytaj ze zrozumieniem

    Czyli że to jest to 20% przypadków? To ja chyba mam szczęście do 20%,
    zawsze trafiam...

    > Co ci się utlenia ?

    Nie wiem. Coś się chyba utlenia po sześciu miesiącach jak sam napisałeś.
    Chyba że należy inaczej rozumieć ''degradację czasową'' :)

    > Ja do robienia zdjęć

    Na razie to jednak żaden argument tego nie poparł.

    PS. Jest taka reguła, ja to nazywam ''samczy taniec'' - gdy pokazać, że
    coś tańszego jest podobne do czegoś droższego właścicielowi owego
    droższego, zwykle padają ''czytaj ze zrozumieniem'', ''skrajne
    przypadki'' itd :)

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl

  • 34. Data: 2009-03-30 16:23:33
    Od: "Tomek" <b...@o...pl>

    > Czyli że to jest to 20% przypadków? To ja chyba mam szczęście do 20%,
    > zawsze trafiam...

    Twoje zdolności przechodzą oczekiwania samych konstruktorów Sigmy

    > Nie wiem. Coś się chyba utlenia po sześciu miesiącach jak sam napisałeś.
    > Chyba że należy inaczej rozumieć ''degradację czasową'' :)

    Nie wiem jak ci wytłumaczyć wpływ czasu na zużycie kiepskiego obiektywu

> [...]
    > coś tańszego jest podobne do czegoś droższego właścicielowi owego
    > droższego, zwykle padają ''czytaj ze zrozumieniem'', ''skrajne przypadki''

    Jak dla mnie to możesz się zasłaniać swoją dziwną ideologią: nie miałem
    nigdy lepszego szkła a to które kupiłem jest najlepsze i każdy powinien je
    mieć

    Tomek

  • 35. Data: 2009-03-30 18:45:48
    Od: "Igor Adamiak" <i...@w...pl>

    Użytkownik "Andrzej Popowski" <p...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Kompletny 450D z kitem, baterią, kartą i paskiem na kuchennej wadze
    > pokazuje dokładnie 800g. Zamiana obiektywu na 17-55/2.8 to wg opisów
    > dodatkowe 445g, czyli ponad 50%. Do tego dochodzą zdecydowanie większe
    > rozmiary takiego zestawu.

    Dochodzi jeszcze totalny brak wyważenia 17-55/2.8 z małą puszka 350/400/450.
    Czy przy dwucyfrowych EOSach jest tak samo?

  • 36. Data: 2009-03-30 21:07:21
    Od: "Robert" <r...@u...com.pl>

    Użytkownik "Igor Adamiak" <i...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Dochodzi jeszcze totalny brak wyważenia 17-55/2.8 z małą puszka 350/400/450.
    > Czy przy dwucyfrowych EOSach jest tak samo?

    eeee czego???
    aparat z obiektywem to nie samolot, nie musi być wyważony ;-)))

  • 37. Data: 2009-03-30 21:09:41
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    Tomek pisze:
    > Nie wiem jak ci wytłumaczyć wpływ czasu na zużycie kiepskiego obiektywu

    Ja też nie wiem - poprzedni kit, który przeżył wiele, ale takie wiele
    naprawdę, a nie w zaciszu wyściełanej torby wylądował po latach w
    identycznym stanie jak po kupieniu na strychu (bo już się nie przyda, a
    żal wyrzucić).

    > Jak dla mnie to możesz się zasłaniać swoją dziwną ideologią: nie miałem
    > nigdy lepszego szkła a to które kupiłem jest najlepsze i każdy powinien je
    > mieć

    Nie piszę, że jest złe. Jest lepsze od Sigmy, ale przepaść, to zbyt dużo
    powiedziane.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl
    /nie każdy cieć to cieć, nie każdy prezydent to prezydent.../

  • 38. Data: 2009-03-30 21:17:42
    Od: "Igor Adamiak" <i...@w...pl>

    Użytkownik "Robert" <r...@u...com.pl> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "Igor Adamiak" <i...@w...pl> napisał w wiadomości

    > eeee czego???
    > aparat z obiektywem to nie samolot, nie musi być wyważony ;-)))

    To nic przyjemnego jak aparat sie przechyla w dół obiektywem wisząc na szyi.
    M. in. dlatego chce dokupic 18-55 IS.

  • 39. Data: 2009-03-30 22:42:33
    Od: "Robert" <r...@u...com.pl>

    > To nic przyjemnego jak aparat sie przechyla w dół obiektywem wisząc na szyi.
    > M. in. dlatego chce dokupic 18-55 IS.

    no tak, to rzeczywiście ważna kwestia ;-)))
    a może bys spróbował nie wieszac aparatu na szyi??

  • 40. Data: 2009-03-31 07:46:55
    Od: Michal Tyrala <w...@b...com.pl>

    On Mon, 30 Mar 2009 23:17:42 +0200, Igor Adamiak wrote:
    > To nic przyjemnego jak aparat sie przechyla w dół obiektywem wisząc na szyi.

    Powies go ,,na opak''.
    Tzn stopką lampy w strone brucha, szkłem w dół.

    Wymaga to troche pie*nia się z paskem przy samym robieniu zdjęcia,
    aczkolwiek nosi się w ten sposob sprzet o wiele wygodniej. Nie telepie
    się tak, i ciagnie kark mniej do przodu a bardziej w dol.
    Silnie polecam do wiekszych/ciezszych zestawow.

    pozdrawiam,