  • 1. Data: 2009-03-29 09:26:59
    Temat: Canon 18-55 vs 18-55 IS
    Od: "Ibanez" <i...@w...op.pl>

    Czy ktoś może się wypowiedzieć na temat takiego porównania?
    Dobija mnie już 17-55/2.8 ze względu na masę i gabaryty.
    Dokupiłbym do niego 18-55 IS żeby mieć coś wygodnego i lekkiego.
    Czy rzeczywiście nowy kitowiec IS jest znacznie poprawiony optycznie od
    poprzednika?

  • 2. Data: 2009-03-29 09:33:08
    Temat: Re: Canon 18-55 vs 18-55 IS
    Od: "Ajgor" <n...@...pl>

    Użytkownik "Ibanez" <i...@w...op.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Dokupiłbym do niego 18-55 IS żeby mieć coś wygodnego i lekkiego.
    > Czy rzeczywiście nowy kitowiec IS jest znacznie poprawiony optycznie od

    Wedlug obiegowej opinii stary obiektyw byl najgorszym obiektywem Canona
    (nadajacym sie tylko do wymiany),
    a nowy jest wielkim krokiem w przod. Na optyczne.pl znajdziesz szczegolowe
    testy i porownania.

  • 3. Data: 2009-03-29 09:41:06
    Od: "Robert" <r...@u...com.pl>

    > Czy ktoś może się wypowiedzieć na temat takiego porównania?
    > Dobija mnie już 17-55/2.8 ze względu na masę i gabaryty.
    > Dokupiłbym do niego 18-55 IS żeby mieć coś wygodnego i lekkiego.

    wybacz ironie, ale jak Ci zalezy na masie, to kup kompakcika,
    zwłaszcza jak nie widzisz różnicy między 17-55/2,8 a 18/55

  • 4. Data: 2009-03-29 10:29:54
    Od: "Ibanez" <i...@w...op.pl>

    Użytkownik "Robert" <r...@u...com.pl> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "Ibanez" <i...@w...op.pl> napisał w wiadomości

    > wybacz ironie, ale jak Ci zalezy na masie, to kup kompakcika,
    > zwłaszcza jak nie widzisz różnicy między 17-55/2,8 a 18/55

    Widzę rożnicę. Ale czasem względy praktyczne przeważają nad potrzebą super
    jakości.

    IA

  • 5. Data: 2009-03-29 11:07:58
    Od: "Tomek" <b...@o...pl>

    > Widzę rożnicę. Ale czasem względy praktyczne przeważają nad potrzebą super
    > jakości.

    Ze względów praktycznych kup sobie dobry kompakt.
    Różnica między tymi obiektywami jest taka jak pomiędzy 18-55 i 17-40L czy
    70-300 Sigmy a 70-200F4/L.
    Pierwszy raz spotkałem się z pomysłem takiej zamiany :)

    >Czy rzeczywiście nowy kitowiec IS jest znacznie poprawiony optycznie od
    poprzednika?

    Dużo podobno zależy od egzemplarza
    Do czego podpinasz szkło ?

    Tomek

  • 6. Data: 2009-03-29 11:29:03
    Od: "Lol" <l...@l...pl>

    > Widzę rożnicę. Ale czasem względy praktyczne przeważają nad potrzebą super
    > jakości.
    >
    > IA

    Różnica w jakości obrazu pomiędzy wersją IS i bez IS jest bardzo duża. Kilka
    razy pisałem o tym na grupie. Mam, używam (i mam do czego porównać) - jestem
    zadowolony. W połączeniu z lekkim body daje poręczny zestaw na wycieczki.
    Ponieważ zdarzają się opinie negatywne najlepiej kupić go w miejscu, w
    którym można sprawdzić kilka egzemplarzy - ja sprawdzałem dwa i oba były
    bardzo dobre (optycznie oczywiście). Ostrość jest bardzo dobra dla
    ogniskowych do około 45 mm, a reszta parametrów w normie. Generalnie zgadzam
    się tym co o tym obiektywie napisano na optyczne pl. i photozone.de - w
    skrócie znakomity stosunek jakości obrazu do ceny; jakość wykonania i
    parametry mechaniczne na dostatecznym poziomie.

    --
    Lol

  • 7. Data: 2009-03-29 13:55:51
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    Tomek pisze:

    > Ze względów praktycznych kup sobie dobry kompakt.
    > Różnica między tymi obiektywami jest taka jak pomiędzy 18-55 i 17-40L czy
    > 70-300 Sigmy a 70-200F4/L.

    No właśnie 70-300 Sigmy (sprawna, co ważne) na zakresie powiedzmy do
    setki nie wykazuje praktycznie różnicy.

    > Pierwszy raz spotkałem się z pomysłem takiej zamiany :)

    Do takich zamian się dojrzewa. Gdy już przestaje się liczyć piksele, a
    zaczyna się żałować niepowstałych zdjęć.

    > poprzednika?
    > Dużo podobno zależy od egzemplarza

    Jest spora różnica jakości i nie spotkałem się z rozrzutem pomiędzy
    egzemplarzami. Przede wszystkim jest bardzo równy i nie ma sensu go
    przymykać. Problemem jest tylko to, że jego rozdzielczość zaspokaja z
    powodzeniem gdzieś z 6Mpx, wyżej to on ogranicza.
    Gdyby został wypuszczony w czasach pierwszego kita troszkę inaczej
    mógłby wyglądać dziś rynek luster.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl

  • 8. Data: 2009-03-29 17:33:56
    Od: Michal Tyrala <w...@b...com.pl>

    On Sun, 29 Mar 2009 13:07:58 +0200, Tomek wrote:
    > Pierwszy raz spotkałem się z pomysłem takiej zamiany :)

    Watkotworca chcial *dokupic*, a nie zamieniac. To jednak troche co
    innego ;)

    pozdrawiam,
    --
    Michał http://kbns.digart.pl/

    wiesiu jest spamtrapem. ja jestem kbns

  • 9. Data: 2009-03-29 21:05:26
    Od: "Karol J." <q...@p...ONIET.pl>

> [...]
    > Dokupiłbym do niego 18-55 IS żeby mieć coś wygodnego i lekkiego.
    > Czy rzeczywiście nowy kitowiec IS jest znacznie poprawiony optycznie od

    Ojojoj - największym Twoim życiowym błędem był najwyraźniej zakup tego
    obiektywu.
    Zaiste - 18-55 IS jest duuuużo lżejszy i mniejszy, czyli ma więcej zalet
    praktycznych.
    Jeśli Ci to odpowiada to z chęcią zamienię się z Tobą. Pokrywam wszystkie
    możliwe koszty !

  • 10. Data: 2009-03-29 21:06:41
    Od: "Agent" <w...@o...ue>

> [...]
    > Dokupiłbym do niego 18-55 IS żeby mieć coś wygodnego i lekkiego.
    > Czy rzeczywiście nowy kitowiec IS jest znacznie poprawiony optycznie od

    kup se g1