  • 31. Data: 2009-03-19 09:32:16
    Temat: Re: Cala prawda o AF - pomiary
    Od: Jan Rudziński <j...@a...net>

    Cześć wszystkim

    John Smith napisał(a):

    > Na ziemi muszą wystarczyć ikony :-)

    Kolega zapomniał o iBratorach

    --
    Pozdrowienia
    Janek (sygnaturka zastępcza)

  • 32. Data: 2009-03-19 09:32:22
    Od: John Smith <u...@e...net>

    j...@a...at napisał(a):
    > wie przed zrobieniem zdjecia,

    A skąd ta informacja przed otwarciem migawki?

    > po zrobieniu dokonane sa przeliczenia.
    > Raw jest zawsze czarno-bialy

    > nie pobiera tych danych z matrycy , a ze swiatla padajacego , jest
    > mierzona jasnosc i barwa.

    Tutaj to ostro pojechałeś :-)
    Padającym NA CO? Na korpus?
    Canon na pewno by się pochwalił takim dodatkowym czujnikiem, niestety
    obawiam się, że go nie zamontował.

    > czy zalezy od koloru fotografowanego przedmiotu ? - w jaki sposob ? -
    > nie chce gdybac.
    > Nie powinna.

    Ale to wynika wprost z Twoich testów.

    --
    Mirek

  • 33. Data: 2009-03-19 09:35:54
    Od: j...@a...at

    Zwłaszcza, że fotografuje się tablicę testową (za 200
    > dolarów :) a nie oko modelki, nie do końca jednoznaczne dla układu af -
    > oko fotografa.
    >
    > --
    > pozdrawia Adam
    > różne takie tam:www.smialek.prv.pl
    > /w niebie każdy będzie miał iphona, ipoda i ibooka/

    jako osoba uwazajaca sie za nauczyciela fotografii postralbys
    przynajmniej o jakies rzeczowe argumnety
    jak do tej pory zaniemowieles , a ze braklo jezykla w buzi wiec
    piszesz co slina na j przyniesie.
    jesli uczysz w swojej szkole , ze AF ma prawo sie mylic gdyz nie
    celuje w oko modelki , to sugerowalbym zainteresowanym obchodzic taka
    szole szerokim lukiem.

    Jeszcze nie tak dawno dowodziles ze zarowno recznie na matowke jak i
    za pomoca AF trafiasz doskonale z ostroscia w antene . Jak to
    mozliwe ? - przeciez antena to nie oko modelki .

    jestes doskonalym materialem nadajacam do introdynakcji ( nie jesetm
    pewnien czy nie przekrecilem slowa ).
    cos sobie wpoiles kiedys do glowy i wierzysz w smiertelnym przekonaniu
    ze jest tak a inaczej byc nie moze.

    Sugerowalbym - przygotuj sie nieco do dyskusji a uzywajac rzeczowych
    argumnetow zaskarbisz sobie moje uznanie - niestety teraz jest raczej
    odwrotnie.

    XXX

  • 34. Data: 2009-03-19 09:37:09
    Od: "zkruk [Lodz]" <z...@g...pl>

    Użytkownik wrote:

    > moj metr stolarski mierzy z dokladnoscia do mm :-)

    eeeee
    pisałeś o urządzeniach - myślałem o czymś bardziej wyrafinowanym

    100 lat temu też używano takich metod ustawiania ostrości... ;/
    wtedy działały.. ;]

    --
    pozdrawiam

  • 35. Data: 2009-03-19 09:40:22
    Od: j...@a...at

  • 36. Data: 2009-03-19 09:41:17
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    j...@a...at pisze:

    > mam inne doswiadczenia , z balansu bieli jestem b zadowolony , jakis
    > bledow nie obserwuje , jesli dokonzuje korekt to jest to raczej sprawa
    > gustu niz bledow pomiaru.

    No to ciekawe, bo się jeszcze taki nie urodził, co byłby zadowolony z
    awb w świetle żarówkowym.

    > czyzby ?
    > wie przed zrobieniem zdjecia , po zrobieniu dokonane sa przeliczenia.
    > Raw jest zawsze czarno-bialy

    Pierdu, pierdu...

    > nie pobiera tych danych z matrycy , a ze swiatla padajacego , jest
    > mierzona jasnosc i barwa.

    Poczytaj lepiej:
    http://pl.wikipedia.org/wiki/Balans_bieli

    > po bitwie wszyscy sa generalami.
    > terza kazdy wie ze wpolyw b switala jest , a nie powinno go byc.
    > tzn urzydzenie do pomiaru odleglosci wonno mierzyc odleglosc
    > rzeczywista.
    > tak jak metr stolarski , ktory lubie uzywac.
    > niezaleznie od b swaitla mierzy zawsze te sama odleglosc.
    > w sklepach budowlanych sa urzadenie mierzace odleglosc z dokladnoscia
    > do mm.
    > tutaj taka precyzja jest nieosiagalna .

    Bo nie może być z założenia. Nie istnieją idealne obiektywy, które na
    wszystkich soczewkach zagina całe widmo jednakowo. Inaczej nie byłoby
    aberracji chromatycznej.
    Tylko ten błąd jest dużo mniejszy niż jansalowe wstrząsające przeżycia i
    w praktyce do olania.

    > tez z tym roznie bywa - det kontrastu tez w niektorych przypadkach
    > zawodzi , ale to nie temat na teraz.
    > problemem jest niezwykle wolna praca i maly komfort.
    >
    > det kontrastu funkcjonuje wysmienicie w panasonikowskim G1.

    Bo (pominąwszy niedokładności mechaniczne) pracuje na maksimum zastanego
    widma, a nie na widmie wzorcowym, dla którego uczulone są czujniki af.

    > w zasadzie nigdy dotad nie spotkalem jakijkolwiek wzmianki ze nastawa
    > odleglosci moze zalezec od b. swiatla.

    No to czas pogłębić nieco naukę o nazwie ''optyka''.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl
    /jedynie skromność ogranicza mój geniusz/

  • 37. Data: 2009-03-19 09:44:12
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    Jan Rudziński pisze:
    > Kolega zapomniał o iBratorach

    Stopka będzie ewaluować :)
    Kończmy lepiej, bo zaraz kogoś gadanie o moich stopkach pobudzi do
    zrucenia nadmiaru woltów zaaplikowanych przez szefa, teściową czy może
    sąsiada z boxu, co zajął miejsce na parkingu :)

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl
    /amerykańscy naukowcy odkryli, że praca jest męcząca/

  • 38. Data: 2009-03-19 09:46:15
    Od: "Robert" <r...@u...com.pl>

    Użytkownik <j...@a...at> napisał w wiadomości
    .googlegroups.com...

    > jak to ciezko ?- przeciez juz jest wbudowany
    > kazdy aparat dokonuje pomiaru barwy swiatla i w oparciu o jej wyniki
    > balansu bieli.

    hmm, jak na kogos, kto chce coś precyzyjnie zmierzyc masz zbyt duże braki w
    metodyce pomiarów ;-)
    po pierwsze tego co robi aparat nie nazywałbym pomiarem, to jest jakies b.
    zgrubne oszacowanie wg jakiegos tam algorytmu,
    po drugie, czy możesz podac jakakolwiek definicje tego, co aparat "mierzy"??
    bo imo to co aparat "mierzy" jest mocno nieokreslone, to pewnie taki algorytm
    typu "potraktujmy cały kadr jako białą kartke i oszacujmy wb" - z takiego
    postepowania nie wynika jeszcze temperatura barwowa

  • 39. Data: 2009-03-19 09:47:19
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    j...@a...at pisze:
    > jesli uczysz w swojej szkole , ze AF ma prawo sie mylic gdyz nie
    > celuje w oko modelki , to sugerowalbym zainteresowanym obchodzic taka
    > szole szerokim lukiem.

    Ja za to polecam obchodzić modelki z płaskim okiem szerokim łukiem :)
    A reszta... jest nudna i nie chce mi się dyskutować. Obok wyjaśniłem
    istotę zjawiska, ale oczywiście nie przyjmiesz jej do zrozumienia...

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl
    /gdy wstaję o dziesiątej myślę, że świat jest niesprawiedliwy i to jest
    fajne/

  • 40. Data: 2009-03-19 09:58:27
    Od: j...@a...at

    On 19 Mrz., 10:32, John Smith <u...@e...net> wrote:

> [...]
    >
    > Tutaj to ostro pojechałeś :-)
    > Padającym NA CO? Na korpus?
    > Canon na pewno by się pochwalił takim dodatkowym czujnikiem, niestety

    zgoda canon nie ma oddzielnego sensora do pomiaru WB , widac takiej
    potrzeby nie widzi , a on pozwolilby na wprowadzenie np poprawki na
    AF . Widac uznaje ze nie jest to konieczne.
    Wbudowanie sensora gdzies w aparacie pobierajacego swiatlo do pomiaru
    np w pryzmacie nie wydaje mi sie duzym problemem technicznym . Skoro
    sa sensory chyba w sonnym pobierajacym obraz z dodtkowego sensora do
    LV , to dodatkowy sensor WB wydaje sie drobiazgiem

    XXX