  • Data: 2009-03-19 09:26:56
    Temat: Re: Cala prawda o AF - pomiary
    Od: "zkruk [Lodz]" <z...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik wrote:

    > mam inne doswiadczenia , z balansu bieli jestem b zadowolony , jakis
    > bledow nie obserwuje , jesli dokonzuje korekt to jest to raczej sprawa
    > gustu niz bledow pomiaru.

    być może robisz zdjęcia w standardowych warunkach...

    > czyzby ?
    >
    > wie przed zrobieniem zdjecia , po zrobieniu dokonane sa przeliczenia.
    > Raw jest zawsze czarno-bialy

    a wytłumacz mi jeszcze w jaki sposób chcesz wykorzystać tego cz-b RAWa do
    wykonania korekty AF ;]
    i w jaki sposób cudownie zdjęcie nagle zacznie być ostre pod wpływem
    dokonania tych mega trudnych obliczeń ;]

    > nie pobiera tych danych z matrycy , a ze swiatla padajacego , jest
    > mierzona jasnosc i barwa.

    ale które urządzenie ma to robić?
    punkty AF które są małe i nie są w stanie zmierzyć tego co chcesz?

    > po bitwie wszyscy sa generalami.
    > terza kazdy wie ze wpolyw b switala jest , a nie powinno go byc.
    > tzn urzydzenie do pomiaru odleglosci wonno mierzyc odleglosc
    > rzeczywista.
    > tak jak metr stolarski , ktory lubie uzywac.
    > niezaleznie od b swaitla mierzy zawsze te sama odleglosc.
    > w sklepach budowlanych sa urzadenie mierzace odleglosc z dokladnoscia
    > do mm.
    > tutaj taka precyzja jest nieosiagalna .

    zaczynasz bajki opowiadać
    nie ma urządzeń które są w stanie zmierzyć odległość co do mm
    albo uwierzyłeś to co jest napisane na pudełku...

    czyli dobry marketing obudził w tobie pragnienie posiadania takiego
    urządzenia które jest w stanie to zrobić - choć nie jest w stanie...

    > przesuniecie powoduje spadek rozdzielczosci o ok 20 % oznacza to ,
    > ze drogi obiektyw w cenie 4000 -6000 pln przy takiej precyzji osiaga
    > rozdzielczosc tanich kitow.
    > I niestety obserwuje to w praktyce czesto. teraz mam pewnosc jak temu
    > zapobiec jesli sie da zastosowac przy fotografowaniu.

    to zmierz jeszcze Nikona, Pentaxa, Sonego - póki co zmierzyłeś Canona -
    który za przeproszeniem - od 30 lat nie jest w stnaie sprawnie ustawiać
    ostrości...

    --
    pozdrawiam