  • Data: 2009-03-18 13:58:43
    Temat: Re: Cala prawda o AF - pomiary
    Od: j...@a...at szukaj wiadomości tego autora

    > a ja bym upatrywał tutaj problemu długości fal w zależności od koloru
    > w fotografii IR ostrość skacze dość mocno w bok - na niektórych obiektywach
    > jest to zaznaczone
    >
    > --

    najwyrazniej detekcja fazy nie uwzglednia wplywu barwy swiatla.
    poruszamy sie w zakresie widma widzialnego do podczerwieni jeszcze
    brakuje nieco.
    Gdyby Af byl kompensowany na barwe swiatla wylapalby nieostrosc
    rowniez dla kolorow cieplejszych.
    Jesli wiesz jak jest dokonywana detekcja fazy ( w gruncie rzeczy
    poprzez pomiar jasnosci ) to zauwazysz ze przyczyna w sensorach cmos
    ( ew ccd) . To sie da skompensowac za pomoca software , widocznie tego
    sie nie robi dostatecznie dokladnie.